Thuisblijfmoeders

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Loveischocola, 5 feb 2024.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.638
    27.293
    113
    Vrouw
    Hier 1 bedtijd voor alle 3 :) oudste is gewoon geen avondmens. Die ligt en slaapt om half 8 :roflmao:

Kleuren bakjes? Hard roepen om blauw? Krijg je van mij lekker geel :p en idd niet omwisselen. Nog zeiken? Geen toetje is ook een optie :thumup:

citroenrasp, Shalom en Zxcvb vinden dit leuk.
  2. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.011
    14.675
    113
    Vrouw
    Wij brachten de oudste twee meiden altijd tegelijk naar bed. Ze schelen slechts 15 maanden. Tot oudste een jaar of 7/8 oud was ging dat prima, maar toen begon ze: waarom moet ik tegelijk met M naar bed? Ik ben toch ouder? Toen hebben we besloten dat we eerst M naar bed brachten en pas daarna de oudste. Zat in het begin maar een kwartiertje verschil in, maar voor oudste net die erkenning van het oudste zijn.

Ik heb niet perse dat 7 jaar betekent dat je om 7 uur naar bed moet en dat 8 jaar een kwartier later is. Maar een jonger kind heeft over het algemeen meer slaap nodig dan een wat ouder kind. Dus daarom gaat zoon van 8 eerder naar bed dan zijn oudere broers.

Zoon van 12 gaat weer eerder dan zijn broer van bijna 16. Hij zou best tot dezelfde tijd op willen blijven, maar dat zou hij niet trekken. Hij zou aan het eind van de week niet vooruit te branden zijn. Terwijl zoon van bijna 16 echt niet van plan is om al zo vroeg zijn bed in te duiken. Die heeft weer niet die uren slaap nodig.
    Voor mij is het dus heel logisch dat er verschil in bedtijd zit.
    Vanaf 15/16 jaar sturen we ze ook niet meer naar bed. Ze gaan vanzelf naar boven. Wat dat betreft zijn ze verstandiger dan hun ouders:thumup: Wij gaan namelijk chronisch te laat naar bed en kunnen vaak aan het eind van de week bijna ons bed niet meer uitkomen:oops:

Mammavantwee en Nummer4 vinden dit leuk.
  3. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.011
    14.675
    113
    Vrouw
    Dat is het belangrijkste: kijken naar de behoefte van je kind. Jouw oudste heeft zijn slaap nodig, dus op tijd naar bed.

Onze oudste wilde graag de erkenning: ik ben ouder, dus gaven we haar die. De praktijk was dat ze nauwelijks later naar bed ging, maar wel iets later dan haar zusje.
    Want het twee tegelijk naar bed brengen kostte bijna net zoveel tijd als de meiden 1 voor 1 naar bed brengen:D

Mammavantwee, citroenrasp en Shalom vinden dit leuk.
  4. Nummer4

Nummer4 VIP lid

14 dec 2019
    6.673
    6.565
    113
    Vrouw

Tegelijkertijd zorgt hier voor elkaar wakker houden, irriteren, ruziemaken, uiteindelijk een hoop geschreeuw en kinderen die veel te laat nog niet slapen. gespreid is de beste optie voor ons.

Zxcvb vindt dit leuk.
  5. Mammavantwee

Mammavantwee Niet meer actief

Hoelaat gaan jouw kinderen naar bed dan? Of bepalen ze dat zelf?

Hier ook vaste bedtijden. Alle 3 liggen ze er voor 19.30 in. De jongste 2 zelfs vaak voor 19.00. Zijn dan ook gelijk stil en slapen. Als de jongste niet heeft geslapen ligt ze zelfs om 18.15-18.30 al. Als de jongste 2 liggen gaat de oudste. Precies wat @Zxcvb zegt! De oudste vind het ook fijn om die herkenning te hebben en ze ligt dus vaak ook maar een kwartiertje later en mag dan op bed nog een kwartiertje lezen. Zij heeft dat lezen ook nodig om even tot rust te komen.

Hier trouwens eigenlijk bijna nooit strijd voor het slapen gaan en welke tijd ;)! We zijn heel duidelijk met wanneer ze naar bed gaan en een vast ritueel zorgt dus hier voor weinig strijd. En ze zijn ook gewoon moe en geven zich daar gelukkig dan ook aan over.

Zxcvb vindt dit leuk.
  6. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.011
    14.675
    113
    Vrouw
    Oh ja dat was hier ook. Er sliepen een tijdlang 3 jongens op 1 kamer. Toen we er twee tegelijk naar bed brachten was het altijd geklier. Ipv pyjama gewoon aantrekken moest er eerst even mee gemept worden richting broer, of gauw de deur van de badkamer op slot voor de neus van de ander, enz enz:rolleyes::mad:

Toen zijn we ze 1 voor 1 naar bed gaan brengen. Wat een rust!
    En uiteindelijk waren we net zo snel jlaar:thumup:

Nummer4 vindt dit leuk.
  7. Snoepjes

Snoepjes Fanatiek lid

26 mei 2018
    4.574
    3.940
    113
    Vrouw
    Hollandia
    Hebben jullie kinderen ook wel dat ze zo moeten hoesten dat ze gaan spugen? Bij onze dochter was dat net ook het geval, voor de 3e keer ofzo de afgelopen periode :(
    Wil morgen toch maar met de HA overleggen.

8. Mammavantwee

Ja hier ook helaas! Al 3 weken op en af bij de jongste van 3. We waren er net een klein weekje vanaf, maar vanmorgen helaas om 5.15 hoestend wakker en daarna spugen!

9. Snoepjes

Snoepjes Fanatiek lid

26 mei 2018
    4.574
    3.940
    113
    Vrouw
    Hollandia
    Oh wat naar is dat hè. Zal dat dan toch bij die kleintjes sneller gebeuren? Misschien toch zwak maagklepje ofzo? Heb geen idee..:$

Mammavantwee vindt dit leuk.
  10. Mammavantwee

Heb het idee dat ze dan moet kokhalzen en dan moet spugen. Misschien doordat ze dan wat meer slijm hebben? Ik weet het niet, maar het is indd vervelend..

11. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.462
    8.614
    113
    Vrouw
    Oh wat een vreselijke tijd voor een voeding! :( Hoelaat is de voeding daarvoor dan? Savonds zeker?

12. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.462
    8.614
    113
    Vrouw
    Sorry, ik ‘mag’ niet echt meekletsen hier :p Alhoewel, ben tot na de zomervakantie ook wel even tbm:roflmao::roflmao:

Mammavantwee, Nummer4 en toch3 vinden dit leuk.
  13. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.279
    17.158
    113
    Had nr5 pas ook een paar x, zo sneu. Niks mee gedaan, was echt door zo intens moeten hoesten. Verwachtte niet dat de huisarts wat zou doen omdat ze niet heel vaak hoestte

14. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.279
    17.158
    113
    Bedtijden: alleen de oudste 2 gaan tegelijk. Nr4 en nr5 liggen op 1 kamer en nr5 kan niet slapen als nr4 gelijk mee gaat want hij is irritant zegt ze:roflmao: vaak slaapt ze zo en gaat nr4 kwartier/halfuue later en dan hebben ze geen last van elkaar.
    Nr3 volgt daarna.
    Zolang ik ze elke schooldag moet wakker maken mogen ze niet structureel later;) En de oudste 2 niet omdat ik ook nog even alleen wil kunnen zitten, dan lezen ze maar bladzij extra

Zxcvb en Nummer4 vinden dit leuk.
  15. Nummer4

Nummer4 VIP lid

14 dec 2019
    6.673
    6.565
    113
    Vrouw

Gisteravond 23:00. Daarna 5:00 en 8:00. Wist niet wat me overkwam, zo lang tussen de voedingen.

Lig nu sinds 18:00 in bed.
    18:00/19:00/22:00/00:00

Benieuwd naar vannacht. Vaak elke 2 tot 2,5 uur.

16. Mammavantwee

Lijkt me echt pittig zo vaak ‘s nachts! Slaap jezelf wel snel weer verder?

17. Nummer4

Nummer4 VIP lid

14 dec 2019
    6.673
    6.565
    113
    Vrouw
    Ja hoor. Ik lig op mijn zij te voeden, val zo weer in slaap net als de baby

Mammavantwee vindt dit leuk.
  18. Loveischocola

Loveischocola VIP lid

11 jan 2019
    12.252
    12.628
    113
    Vrouw
    Er heerst wel ontzettend veel kinkhoest momenteel.
    Ik ben dan niet zo klein meer :roflmao: maar als ik flink hoest is ook vaak toch spugen aan toe ene keer alleen maar slijm andere keer echt overgeven..

19. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.462
    8.614
    113
    Vrouw
    Wij hebben idd kinkhoest in huis. Zoon heeft vorige week 2x over moeten geven na het hoesten, dus er staat nu preventief een bak in zn bed ;)

20. Loveischocola

Loveischocola VIP lid

11 jan 2019
    12.252
    12.628
    113
    Vrouw
    Ja slim! Beterschap

Deel Deze Pagina