Thuisblijfmoeders

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Loveischocola, 5 feb 2024.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Shalom

Shalom Niet meer actief

#241 Shalom, 16 feb 2024
    Laatst bewerkt door een moderator: 16 feb 2024
    Sterkte met en beterschap voor de zieke kinderen.

Snoepjes vindt dit leuk.
  2. Nummer4

Nummer4 VIP lid

14 dec 2019
    6.758
    6.691
    113
    Vrouw
    Ja dat is wel ruk maar aan de andere kant... Ik ga vroeger naar bed en sta dan tussen 5-6 op. Krijg heel wat gedaan in de ochtend. Die van mij slaapt na de ochtend voeding nog even verder, das wel lekker.

3. Nummer4

Nummer4 VIP lid

14 dec 2019
    6.758
    6.691
    113
    Vrouw
    Beterschap met alle zieken! Hoop dat wij de dans ontspringen en de vakantie gezond doorkomen. Tijd voor lente!

4. Cobon

Cobon Niet meer actief

Jaaaaa ik ook, ik laat niemand meer in het huis want er is nu niemand ziek (behalve de jongste die wat kiezen krijgt maar dat is niet viraal ;) )

Geeeeeen zieken meer alsjeblieft o_O

Beterschap voor de wel zieken!

Nummer4 vindt dit leuk.
  5. Nummer4

Nummer4 VIP lid

14 dec 2019
    6.758
    6.691
    113
    Vrouw

Haha dat is een goed plan!
    Ik vond de lockdowns wat dat betreft heerlijk. Boodschappen laten bezorgen en wekenlang alleen een wandeling door het bos met de kinderen of lekker in de achtertuin :roflmao:
    Geen spelers thuis, geen snotneuzen, geen buikgriep enz.

Baileyy en Cobon vinden dit leuk.
  6. Cobon

Cobon Niet meer actief

Haha ik zal wel een loeder zijn maar vooral geen spelers thuis ♥️ het was op sommige vlakken een mooie tijd ;)

Snoepjes en Nummer4 vinden dit leuk.
  7. Nummer4

Nummer4 VIP lid

14 dec 2019
    6.758
    6.691
    113
    Vrouw
    Ik ben het 'hutje op de hei' type dus wat dat betreft vond ik het echt geweldig. Bloedhekel aan al die sociale moetjes. En dan vooral de moeders die een uur blijven hangen als ze hun kind ophalen. Uitzonderingen daar gelaten - er zijn een aantal moeders die ik wél tolereer maar bij de meesten denk ik, blijf maar op de mat staan, ik haal je kind wel. :roflmao:

Cobon vindt dit leuk.
  8. Cobon

Cobon Niet meer actief

Hahaha jep, ik ben precies zo. Er is één moeder die is zo leuk, ik ben altijd blij als ze even wat blijft drinken ofzo, maar verder..... En je hebt ook van die awkward vaders die dan een praatje gaan maken, en ik ken die vaders dan niet, en smalltalk is zo moeilijk :o:

(De dingen waar ze je niet voor waarschuwen als je kinderen krijgt :|)

Nummer4 vindt dit leuk.
  9. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.570
    17.496
    113
    En wat dan met zn allen aan tafel? Ook beide?

10. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.837
    27.501
    113
    Vrouw
    Ik heb 2 momfriends van school, zijn zulke leuke dames, altijd even bijkletsen. Maar van 1 vader krijg ik uitslag, die leurt altijd met zn kind. Gaat elk klasgenoot af met afhalen van school of rondje fietsen met zn zoon en overal aanbellen. En die jongen zuigt energie ook. Komt om de 5 minuten 'moeder van X, ik wil snoep. Moeder van X, X wil de gele controler hebben maar ik ook, moeder van X....' kind je bent 9! Beetje zelf dingen oplossen hoor. En wat ik echt eng vond: hij zeulde met de baby. En de baby willen kussen, nr2 willen knuffelen die dat echt niet wou. Hij gaat de grenzen over. Je krijgt bij je kind gelijk een hoop andere kinderen cadeau :roflmao: gelukkig heeft zoon, minus 1, leuke vrienden.
    Ben benieuwd met wie nr2 thuiskomt :p

Nummer4 vindt dit leuk.
  11. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.837
    27.501
    113
    Vrouw
    Ik kan niet vroeg op bed. Slaap niet voor 00.00. Echt waardeloos. Heb dat van mij pa. Ik kon prima tot 2:00 leren voor een toets en op de uni de nacht door leren en dan om 9:00 tentamen te maken en daarna te crashen. En ik drink niet eens koffie!
    Dus voeding om 2:00 prima. Maar om 6 ben ik gewoon misselijk

Nummer4 vindt dit leuk.
  12. Nummer4

Nummer4 VIP lid

14 dec 2019
    6.758
    6.691
    113
    Vrouw

Ik ben dus het type dat bij de voordeur blijft wachten tot mijn kind naar buiten komt haha... zo snel mogelijk weer naar huis omdat ik zelf weet hoe vervelend het is als mensen blijven hangen. Ik weet ook wel dat niet iedereen dat vervelend vind, maar ik wil me niet opdringen bij een ander. Afspraak is 16:30 kind halen, dan ben ik er tussen 16:15-16:30 en niet later, en dan ook gewoon weg.
    De meeste mensen moeten eten koken, kinderen badderen, bedritueel, vaak nog jongere broertjes en zusjes die eerder naar bed moeten of er moet nog gesport worden in de avond bij oudere broers en zussen, er is gewoon geen tijd om te blijven hangen in mijn ogen.

Mammavantwee en Cobon vinden dit leuk.
  13. Nummer4

Nummer4 VIP lid

14 dec 2019
    6.758
    6.691
    113
    Vrouw
    Wat ik me afvraag... als het dan over spelers gaat:

wat krijgen jullie kinderen (en de spelers) na schooltijd?

Bij ons is het 1 beker dun aangemaakte ranja (daarna kunnen ze water krijgen) en wat vers fruit, hooguit 1 a 2 snoepjes uit de pot. Komen ze daarna nog vragen om iets, dan zijn er rijstwafels bijvoorbeeld.

Laatst haalde ik ons zoontje op en had hij heel wat gegeten, ontbijtgranen, chips, snoepjes... schrok me rot! Ergens anders kreeg hij nog een zakje chips in de handen gedrukt omdat ik iets aan de vroege kant was (16:15 maar kwam zo uit met voeding van de baby, oudste paste even op en ik snel heen en weer om kleuter op te halen).

Ik ben vroeger opgevoed met chips en frisdrank alleen op of vrijdag of zaterdag (onze keuze) en doordeweeks thee of water. Als ik alleen met de kinderen thuis ben zonder spelers, drinken wij thee met een schaaltje fruit erbij, of bij uitzondering bakken we koekjes of muffins maar dan eten we er 1 en de rest is voor een andere dag. Gister toevallig tosti's gemaakt na schooltijd omdat ik vers brood had gebakken.

Cobon vindt dit leuk.
  14. Nummer4

Nummer4 VIP lid

14 dec 2019
    6.758
    6.691
    113
    Vrouw

Ik was ook zo tijdens mijn studietijd en tot voor kort ging ik ook pas vaak na middernacht. Deze zwangerschap heeft daar wel verandering in gebracht. Telkens tussen 4-5 klaarwakker dus in de avond ook moe en eerder naar bed. Dat is nu mijn ritme geworden. Nu ben ik dan nog op, had het liefst om 20:00 in bed gelegen maar ik met mijn domme kop drukte op start op de broodbakmachine in plaats van een uitgestelde start in te stellen zodat het morgenochtend klaar zou zijn. Over een half uurtje is mijn brood klaar, moet het af laten koelen en dan uit de vorm halen... *gaap*
    Gelukkig is het weekend. Hoop dat de baby ook lekker lang slaapt morgenochtend.

15. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.837
    27.501
    113
    Vrouw
    #255 GroeneBomen, 16 feb 2024
    Laatst bewerkt: 16 feb 2024
    Ligt aan t vriendje, 1 is een grote eter dus die krijgt eerst brood haha. Vrijdag hebben we altijd luxere lunch (ze eten dan thuis) : ovenbroodjes, tosti,pannenkoek, noodles. Maar net wat ik heb :) vandaag waren het pistoletjes uit de oven.
    Maar ma-do begin ik met groot bord vol gesneden groente en fruit, glas ranja/taksi (en als t weekend is wil ik wel eens ruiger zijn en glaasje prik), koek mag daarna/zakje chips of bakje chips/popcorn (t is maar net wat ik in huis heb. En hebben ze nog honger, heb ik wel knijpfruit of gewoon fruit of ik smeer even een broodje of een tarwe biscuitje. Rijstewafels hebben we ook altijd in huis.

Vandaag was alleen een buurjongen even 1,5 uur over de vloer later in de middag en had ik alleen 2 paprika's gesneden en komkommer met ranja.

Ik combineer ook wel eens de groente/fruit met hartig zoals wat blokjes kaas en worst. T maar net wat er in de koelkast ligt :)

Zijn goede eters. Van alleen wat fruit trekt onze zoon t niet na school. Hij krijgt snel buikpijn als hij niet regelmatig eet.

Ik kan mij er niet zo druk om maken wat anderen hem aanbieden. Al zoveel zorgen gehad om ondervoeding van nr2 :oops:
    Maar wel vast patroon dus: eerst gezond, daarna ongezond en als je dan nog trek hebt mag je weer aan de gezonde(re) kant wat uitzoeken.

Nummer4 vindt dit leuk.
  16. Snoepjes

Snoepjes Fanatiek lid

26 mei 2018
    4.593
    3.949
    113
    Vrouw
    Hollandia
    Nou echt hè. Net als die 1,5 meter maatregel :roflmao:
    Kon je mensen die in de supermarkt te dichtbij kwamen even vals aankijken. :roflmao: Héérlijk die personal space.

Nummer4 vindt dit leuk.
  17. Snoepjes

Snoepjes Fanatiek lid

26 mei 2018
    4.593
    3.949
    113
    Vrouw
    Hollandia
    Dankje voor je uitleg! Vind het altijd wel interessant :) Alleen maar goed, toch? Tweetalige/meertalige opvoeding.
    Lijkt mij voor jou best lastig geweest, uit dit koude kikkerlandje zonder je familie emigreren. Of viel dat mee?

citroenrasp vindt dit leuk.
  18. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.733
    22.203
    113
    Aangezien ik ze gewoon begrijp praten zij met elkaar Arabisch en praat ik Nederlands. Als ik zin heb om te praten tenminste :roflmao:

Shalom en toch3 vinden dit leuk.
  19. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.733
    22.203
    113
    Het heeft idd als voordeel dat het leren van een andere taal makkelijker gaat, dat wordt tenminste vaak gezegd. Mijn oudste is ook erg goed op school in talen, maar of dat echt aan de tweetalige opvoeding ligt, of het kan dat ze "gewoon" een talenknobbel heeft, want dat kan ook natuurlijk. Over twee jaar kan ze nog kiezen voor twee talen: Italiaans en Duits, daar kijkt ze nu al naar uit, haha.
    Met mijn familie heb ik niet zoveel contact helaas en sowieso heb ik geen grote familie. Ik vond/vind het missen van mijn familie eigenlijk het makkelijkste van alles. Vanaf dat ik samen ben met mijn man kwamen we hier jaarlijks om zijn ouders te bezoeken, dus het was gelukkig niet een soort "emigratie a la familie Jelies" zeg maar.

Snoepjes vindt dit leuk.
  20. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.733
    22.203
    113
    Ja, klopt. Ook al kan mijn man vloeiend Nederlands, het blijft voor hem een tweede taal. Een beetje zoals Engels voor mij.

Wat ik vooral heftig vind aan mijn zwangerschappen is dat ik er zoveel aan overgehouden heb :( Niet eens zozeer dat ze zo gecompliceerd waren.
    Best grappig eigenlijk, maar ik had dus nooit menstruatiepijn (wat achteraf met de cervixinsufficiëntie te maken had), nu heb ik het dagelijks :roflmao: Tenminste, de gynaecologe legde dus uit dat deze buikpijn met menstruatiepijn te vergelijken is.

Shalom vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina