Thuisblijfmoeders

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Loveischocola, 5 feb 2024.

  1. Snoepjes

    Snoepjes Fanatiek lid

    26 mei 2018
    4.431
    3.734
    113
    Vrouw
    Hollandia
    Hoe gaat het hier? :)

    zijn er hier mama's die nog een kindje willen? binnenkort krijg ik een grote operatie en aangezien ze dan toch bezig zijn word ik gelijk gesteriliseerd (eileiderverwijdering) en krijg ik een nova sure behandeling.
    Sta er volledig achter, maar vind het toch wel een dingetje hoor, nu het steeds dichterbij komt. Gewoon echt definitief geen kindje meer. Ik wil ook echt niet nog een baby, maar toch :rolleyes:
     
  2. 3musketierseneengirl

    3musketierseneengirl Fanatiek lid

    6 jan 2021
    2.285
    1.714
    113
    Vrouw
    Sterkte en ja lijkt mij ook echt wel dingentje.

    ik zou nog wel zesde willen maar man echt niet meer. Dus dan is klaar.
     
    Snoepjes vindt dit leuk.
  3. Zxcvb

    Zxcvb VIP lid

    13 dec 2019
    10.828
    12.445
    113
    Vrouw
    Dat is idd wel echt definitief.
    Sterkte met de operatie en hopelijk een goed en voorspoedig herstel.

    Ik wil het echt niet meer. Ik heb er 7, de jongste is nu 8 en ik ben alweer bijna 47.
    Het is voor mij echt voorbij. En ik vind dat ook goed. Bij de gedachte aan weer opnieuw beginnen breekt het zweet me al uit...
     
  4. Shalom

    Shalom Bekend lid

    15 jan 2024
    803
    509
    93
    Oma worden straks;). Wel de lusten en niet de (alle) lasten.:thumup:

    Dat definitieve is ook heftig @Snoepjes. Heel herkenbaar. Vooral de periode voor de ingreep en de eerste tijd erna (vond ik). En hier hetzelfde gevoel, moest er echt niet meer aan denken.
     
    Snoepjes vindt dit leuk.
  5. Zxcvb

    Zxcvb VIP lid

    13 dec 2019
    10.828
    12.445
    113
    Vrouw
    Precies, daar wordt het langzaam aan tijd voor:D
     
    Shalom vindt dit leuk.
  6. citroenrasp

    citroenrasp VIP lid

    12 mrt 2017
    14.649
    19.633
    113
    Ik wil me ook al heel lang "laten helpen", maar stel het steeds uit. Vooral vanwege traumatische ervaring bij een eerdere operatie. (En ja, ik weet dat het bij een man makkelijker zou zijn, mijn man is er niet bang voor, maar wil zich om andere redenen niet laten helpen.) Maar het moet er toch maar eens van komen.
    Ik vind dat definitieve dus niet zo'n ding omdat ik er echt klaar mee ben. Zal ook wel komen omdat ik niet meer zwanger mág worden. Nou ja, niet mag, maar het wordt in ieder geval ten zeerste afgeraden. Bij mij is zwanger zijn gewoon ellende dus wil het sowieso echt niet meer.
     
  7. Nummer4

    Nummer4 VIP lid

    14 dec 2019
    6.035
    5.757
    113
    Vrouw

    Sterkte met de aanstaande operatie!

    Lijkt me ook wel zo'n dingetje maar ik zou het ook uit laten voeren als ik de kans had.

    Ik had vorige maand een mirena laten plaatsen omdat we echt klaar zijn na 4 kindjes (en ik ben nu echt te oud vind ik). Ik kwam op de spoed met een geperforeerde blindedarm en op de CT scan zagen ze dat de mirena door de baarmoederwand heen was gestoken. Geen wonder de pijn bij/na plaatsing... Die is dus op de OK ook verwijderd en nu ben ik dus niet meer beschermd. Ik wil geen mirena meer, en mijn verzekering dekt een sterilisatie niet. Weinig opties behalve de pil - en dat bevalt me zeer slecht. Ik ga eens goed met vriend praten of hij zich niet kan laten helpen nu. Ik wil sowieso geen risico lopen op een zwangerschap ondanks het feit dat we op onze baby 5 jaar hebben moeten wachten. Dat zegt niks over een evt volgende zwangerschap. De jongens kwamen in ronde 2/3 en de meiden lieten lang op zich wachten (1,5 / 4 jaar voordat ik zwanger was). Geen haar op mijn hoofd die er over nadenkt om uberhaupt het gezellig te maken momenteel :p Mijn gyn zei laatst "de beste anticonceptie is onthouding" met een knipoog ;)

    Ja, het is definitief, maar ik moet er ook echt niet meer aan denken om nog een kindje te krijgen. Had graag een groot gezin gehad en ze dichter op elkaar gehad en als het makkelijker was gegaan hadden we ook echt meer kindjes gehad denk ik, maar je kan het niet plannen. Mijn lichaam is er nu echt klaar mee, mijn hoofd ook. Als ik 10 jaar jonger was geweest was het een ander verhaal.


    Ik had voordat ik zwanger raakte van onze jongste al definitief in mijn hoofd afscheid genomen van de wens, echt een soort rouwproces leek het wel. En ineens was ze daar... Zo blij maar wat een omschakeling.
    Nu eerst maar vriend zo ver krijgen en anders gewoon geen actie. Mijn lijf heeft het zwaar gehad de laatste tijd.
     
  8. Snoepjes

    Snoepjes Fanatiek lid

    26 mei 2018
    4.431
    3.734
    113
    Vrouw
    Hollandia
    @Nummer4 wat ontzettend naar zeg! Wat zou dat een pijn gedaan hebben. Ja wat dat betreft heeft mijn man ook mazzel, want ik laat het gelijk doen omdat ik toch al onder zeil ben. Anders had hij gemogen hoor :p Mannen kunnen altijd zo miepen, moet je zien wat een vrouw allemaal te verduren krijgt. :o: Hier ook lang moeten wachten op de laatste twee, dus de kans op een spontane zwangerschap is heel klein maar ik durf ook de gok niet te nemen. Zou je zien dat het dan ineens wel raak is.. Daarom momenteel aan de pil, maar vind het ook waardeloos. Mirena idem, die heb ik er na driekwart jaar uit laten halen. Constant bloedingen.

    Haha wbt oma worden.. lijkt mij ook (ooit) geweldig om mee te maken. Maar voorlopig nog lange niet hoor :roflmao: En ik wil m'n dochter pas aan de man hebben met jaartje of 30 :roflmao::|

    Grapje :o:
     
    Nummer4 vindt dit leuk.
  9. Mamafiets

    Mamafiets VIP lid

    22 apr 2019
    15.297
    26.676
    113
    Vrouw
    Snap heel goed dat je nu wel klaar bent met de mirena @Nummer4 Wat een ellende :(

    Oma worden. Dat wil ik (later) ook :D Lijkt me zo leuk.

    Met kinderen krijgen zijn wij ook wel klaar. Man wilde nog wel een derde. Maar de ellende van weer jarenlang tussen hoop en teleurstelling, en weer een traject in het ziekenhuis. Nee. Dat zag ik niet zitten. En met de tweede voelde het ook heel compleet voor mij.

    Bij elke kraamvisite bij een ander denk ik daar weer anders over :roflmao: Maar dat gaat gelukkig ook snel over.

    Gelukkig werkt de mirena voor mij wel heel goed. Ik had altijd vreselijk last van pms. En hormoonschommeling-gerelateerde migraine. Dat is weg. Nooit ongesteld. En naar verwachting ook geen overgangsklachten (tot nu toe klopt dat) Alleen 1 keer per 5 jaar de wissel :|
     
  10. Mammavan5

    Mammavan5 Fanatiek lid

    15 dec 2021
    1.917
    2.440
    113
    Vrouw
    Hier ook gesteriliseerd tijdens de keizersnede van de jongste lag toch al open dan is het goedkoper voor de ziekenfonds ipv als je het los laat doen.
    Ik kan/mag ook niet zwanger raken mijn baarmoeder is gekanteld en "op" .
    En eerlijk mijn zwangerschappen zijn allemaal ellendig vooral de laatste was echt alleen maar pijn en eigenlijk niet eens genoten ervan.
    Soms mis ik het nog wel en zou ik nog graag 1 x een pijnloze zwangerschap mee willen maken maar mocht ik nu zwanger willen raken moet her via IUI want de eileiders zijn verwijderd.
    En dat vind ik geen optie.
    Maar eerlijk is eerlijk geen hormonen in mijn lijf en me geen zorgen hoeven te maken ofdat ik toch niet zwanger ben is heeeerlijk wetende dat het niet kan zonder de eileiders tenzij ze vleugels hebben haha
     
  11. Snoepjes

    Snoepjes Fanatiek lid

    26 mei 2018
    4.431
    3.734
    113
    Vrouw
    Hollandia
    Ik kon het niet laten om even te googelen haha.. en toen las ik dit: https://mamaplaats.nl/blog/nieuws/wonderbaby-vrouw-zwanger-nadat-eileiders-werden-verwijderd bizar! Gelukkig is de kans zooo klein..

    Lijkt me ook heerlijk zonder die hormoontroep. De pil heeft zoveel invloed op van alles en nog wat. Zonder eileiders is IUI ook niet mogelijk, dan moet je echt door naar IVF. Maar ik krijg ook nog de novasure dus dan mag je helemaal nooit meer zwanger worden. Dus m'n baarmoeder gaat definitief met pensioen :roflmao::p
    Hier ook eigenlijk alleen maar ellende in de zwangerschappen, van IVF traject naar vroege miskraam naar weer zwanger maar met bloedingen, hoge bloeddruk... Zoveel zorgen of alles wel goed ging.. daarom extra dankbaar dat we onze IVF wondertjes hebben❤
     
    Zxcvb vindt dit leuk.
  12. Snoepjes

    Snoepjes Fanatiek lid

    26 mei 2018
    4.431
    3.734
    113
    Vrouw
    Hollandia
    Ik ga binnenkort op kraamvisite dus dan zal ik wel even zo'n 'ik-wil-ook-weer-een-baby!' momentje hebben :o:
     
  13. Mamafiets

    Mamafiets VIP lid

    22 apr 2019
    15.297
    26.676
    113
    Vrouw
    Goed naar de moeder kijken. En naar de wallen onder haar ogen ;)

    Haha. Wel herkenbaar hoor. Zeker als het een meisje is. Hetzelfde heb ik bij het zien van puppy's en kittens :D


    Maar het is echt goed zo met 2 gezonde jongens en 2 mooie katers.
     
    Snoepjes en Zxcvb vinden dit leuk.
  14. Snoepjes

    Snoepjes Fanatiek lid

    26 mei 2018
    4.431
    3.734
    113
    Vrouw
    Hollandia
    Haha nee ik sta er ook 100 procent achter, op het moment zelf denk ik 'ahhh!' maar dat is maar eventjes :p De newborn periode vind ik zo leuk, maargoed die duurt maar zo kort:|
    En al zou ik willen, het is te laat haha. Ben 1 week geleden geopereerd. Eileiders zijn verwijderd en Nova sure behandeling is toen ook gedaan. En natuurlijk mijn mega littekenbreuk is hersteld. Ben sinds zaterdag thuis, heb nu een wond/litteken die verticaal over mijn hele buik loopt en er moest nog één wonddrain blijven zitten. Dus overal waar ik ga is mijn drain ook :roflmao: Want een verschrikking. Loop de hele dag met een schoudertasje :D. De pijn is gelukkig steeds beter te handelen. En morgen wordt als het goed is, de drain verwijderd. Wat meer bewegingsvrijheid!

    De zorg in het ziekenhuis is prima hoor, maar ohhh wat had ik een heimwee naar m'n gezinnetje. Bizar dat als je zo in de kreukels ligt, je pas écht beseft wat je hebt. Althans, zo ervaar ik het. Man heeft zorgverlof, dus die zorgt vooral voor de kids en het huishouden. Toch wel trots op hem!:D

    Dusss hoef ik eigenlijk alleen maar op mezelf te letten gelukkig.
    Nou, moeke ligt nu even gestrekt en ga nu maar even proberen een dutje te doen :rolleyes:
     
    Loveischocola en Mamafiets vinden dit leuk.
  15. Mamafiets

    Mamafiets VIP lid

    22 apr 2019
    15.297
    26.676
    113
    Vrouw
    Goed herstel gewenst.
     
    Snoepjes vindt dit leuk.
  16. citroenrasp

    citroenrasp VIP lid

    12 mrt 2017
    14.649
    19.633
    113
    Snoepjes vindt dit leuk.
  17. Zxcvb

    Zxcvb VIP lid

    13 dec 2019
    10.828
    12.445
    113
    Vrouw
    Fijn dat het achter de rug is en dat het goed gegaan is. Hopelijk herstel je snel.

    Ik heb echt geen rammelende eierstokken meer hoor. Vorige week een poos kunnen knuffelen met mijn newborn achternichtje. Zo'n lief klein schatje, maar ben maar wat blij dat ze gewoon weer met haar moeder mee naar huis ging:thumup:

    Die tijd hebben we echt gehad. Van mij mag het hele je struatiegedoe vandaag nog stoppen. Ik ben er echt klaar mee. Zeker nu het de laatste maanden heel onregelmatig aan het worden is. Nu ook weer 2 weken later dan verwacht. Pff zo stom!
     
    Snoepjes vindt dit leuk.
  18. Loveischocola

    Loveischocola VIP lid

    11 jan 2019
    12.042
    12.476
    113
    Vrouw
  19. Snoepjes

    Snoepjes Fanatiek lid

    26 mei 2018
    4.431
    3.734
    113
    Vrouw
    Hollandia
    Lief dat je het vraagt! Het gaat best goed! Wel ga ik weer naar de diëtiste volgende week en de afspraak bij de fysio staat al. Wil wel m'n gezonde levensstijl weer oppakken, want ik ken mezelf een beetje :o::oops:

    Hoe gaat het met iedereen hier? :)
     
  20. Zxcvb

    Zxcvb VIP lid

    13 dec 2019
    10.828
    12.445
    113
    Vrouw
    Nou als alles goed gaat wordt ik eind december oma!:D
     
    Mammavantwee, Mamafiets, Snoepjes en 7 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina