Haha, het was maar voor twee uurtjes, maar toch wel erg lekker Nu weer thuis in de warmte haasten om 1 zoon van een fatsoenlijke maaltijd te voorzien. Hij moet om 17 uur op zijn werk (supermarkt) zijn. Het is hier in de woonkamer nu 25,5 graden. Ik wil niet eens weten hoe warm het op zolder is, maar ik gok dat dat de 30° wel aantikt
Wij hadden een paar heerlijke "frisse" dagen van rond de 30 graden. Vandaag is het weer 39 graden. Tja, hier is het eigenlijk altijd 's zomers minimaal 3 maanden lang voornamelijk binnen blijven, en naar buiten kan je het beste 's ochtends vroeg of 's avonds laat. Vind ik niet heel erg hoor, ik ben echt een huismus
Maar is bij jullie niet iedereen daar een beetje op ingesteld? Ik heb hier best wel mijn best moeten doen om het gezin mee te krijgen naar "eten op een aangename plek" Als het zomers weer is eet je toch lekker buiten? Is nogal de redenatie van mijn man. Nou, dat zomers weer is nogal eens te warm naar mijn zin, dus eet ik vaak liever binnen. Ik geloof dat ze het eindelijk aardig door hebben
Jongste had vandaag eindelijk een speeldate kunnen regelen. En die moeder had zoiets van. Kom gezellig mee. Dus heel de middag daar in de tuin zitten kletsen en fris water drinken terwijl de jongens aan het spelen waren. Zo gezellig
Ik lees/schrijf graag mee! Sinds de geboorte van de jongste schaar ik mijzelf ook onder de thuisblijfmama's, bewust ook. Daarvoor wel 24 uur gewerkt in de zorg, maar met een man die ook onregelmatig werkt en kostwinnaar is werd dit wel erg moeilijk. Sindsdien op 0 uren basis af en toe eens een dienstverband gewerkt, nu sinds april helemaal gestopt en vanaf 1 augustus weer op 0 uren bij een andere werkgever, gewoon een dienstje van 4 uurtjes per week voor een klein extraatje. Het bevalt mij/ons erg goed, man brengt de centjes binnen om het zo maar te benoemen en ik doe het meeste rondom de dagelijkse dingen met de kids. Man springt daarin bij waar nodig en probeert ook eens bij een oudergesprek te zijn. Ik vind het soms lastig, beetje een sleur gevoel.. maar aan de andere kant dankbaar dat we in deze positie zitten dat het ook kan.
Nog 1 ochtend school voor nr3 en nr4 en dan heeft iedereen VAKANTIE!!! Heerlijk, zo aan toe. Al heb ik er ook gemixte gevoelens bij. Dit gaat onze laatste vakantie zijn op ons schip
Ja, klopt (sorry, lees dit nu pas, kennelijk krijg ik niet meer altijd meldingen). Ik denk dat de hitte daardoor deels ook zo zwaar valt voor veel mensen in Nederland, want de maatschappij past zich er niet op aan. Buiten zitten is hier echt iets voor in de winter trouwens Best grappig. Dat komt omdat het 's winters buiten vaak dan warmer dan binnenshuis is (tenzij je verwarming hebt maar dat heeft niet iedereen...).
We stoppen met varen in de huidige constructie. Man heeft meer stress dan plezier. Dus schip staat te koop en na de zomervakantie zullen we stoppen (schip is niet ons eigendom nog, deden huurkoop). Man gaat dan als aflosser werken maar de consequentie is dat we als gezin zo goed als niet meer mee kunnen. Heeft lang geduurd voor we durfden te beslissen maar ik zie nu ook wel dar man dit niet gaat volhouden. Hij is sinds afgelopen herfst echt zichzelf niet omtrent het varen/schip. Sinds de beslissing is hij weer vrolijker
Oh een grote veranderingen voor jullie gezin. Maar zoals ik lees was dit de allerbeste keuze. Zal wennen worden maar komt vast goed. Geniet er nog eens extra van zou ik zeggen.
Ik vind het ook nog evht niet leuk en zie er tegenop Man wil vaker thuis zijn. Dat snap ik. Maar het is al 8 jaar "mijn huis, mijn regels" en dat zal ik meer moeten gaan delen. Net als zorg voor de kinderen meer uit handen geven, hij wil ook naar schoolgesprekken (t is duidelijk dat hij er te weinig heeft gehad ). Zal uiteindelijk vast wel weer goed komen maar ik heb tijd nodig om dst te verwerken en te gaan ervaren hoe het gaat.
Ik lees grote veranderingen voor jullie gezin. Dat zal wel even flink wennen zijn. Geniet nog maar even heel erg van het varen. Hier nog 1 weekje voor de jongste. De andere 2 leveren vandaag hun boeken in en zijn dan klaar. Zoon van 19 heeft woensdag officieel bericht gekregen dat hij geslaagd is (mbo) En oudste zoon heeft al een paar weken vakantie (hbo)
Oh ja dat snap ik goed. Ik had dat gevoel al een beetje toen mijn man 4 jaar geleden uit de kerkenraad ging. Toen zat hij opeens, na 12 jaar, weer bij mij en de kinderen in de bank. Hij corrigeerde bijv de kinderen op hele andere dingen als ik en dat voelde sons best gek. Dus een man in huis moet nog veel gekker voelen
Geeft niks hoor, gebeurd mij ook wel eens. Het is natuurlijk ook niet echt te doen om de maatschappij erop aan te passen, want het is geen constante periode. Het zijn af en toe een paar dagen. Nou die dagen zit ik dan maar veel binnen en kom alleen buiten als het moet