Ik heb nog geen pubers, maar weet nog wel hoe het vroeger voor me was dat mijn moeder altijd thuis was. Ik vond dat zo fijn! Ik krijg zelfs nog steeds te horen dat ik commentaar had toen ze er een keer onverwachts niet was.
Dat herinner ik me ook nog precies zo van mezelf. Bij onze oudste zie (en hoor) ik het ook. Er is er een die naar hoe ik het nu kan interpreteren een wat andere puber gaat worden (hopenlijk valt het gewoon mee maar ben graag mentaal voorbereid). Soms heb ik het idee dat ik dan teveel ben, maar wellicht dat die het juist wel waardeert, ondanks het soms anders te uiten (in gedrag). Het is niet zo'n prater.
Wat een zegen inderdaad, herkenbaar (als kinderen en nu het begin van kinderen in de puberteit) Ben gewoon soms bang dat dat in ene verandert bij nog te komen pubers. Ik ga het gewoon loslaten en het op me af laten komen. Vertrouwen en de liefde blijven geven.
Laat het gewoon maar op je af komen. Nummer 6 is hier nu net 12 en het gaat hier echt heel relaxed. Geen hele boze buien, geen slaande deuren, geen gedoe met meer willen dan ze mogen van ons. Wie weet wat we nog krijgen met de jongste misschien doet hij alles wat de anderen niet deden
Ja ik vond dit vroeger ook altijd fijn! Ik hoefde echt nooit over te blijven en hoe slecht de band met mijn moeder nu ook is. Dat deed ze echt heel goed. Ik ben heel blij dat we gewoon altijd lekker naar huis konden. Wij zijn vandaag bij de logo geweest voor onze dochter. Ze loopt wat achter maar blijkbaar heeft dat nog met haar vroeggeboorte te maken. Morgen moeten we met haar bloed prikken Afgelopen maandag zijn we bij de kinderarts geweest en aangezien ze veel buikpijn heeft de laatste tijd, slecht eet en echt vreselijk moe is voor 12.00 maken we ons toch wel zorgen. Voorheen kon ze 3 volle dagen opvang aan en nu moet ik haar elke x rond 12.30 ophalen omdat ze zo enorm moe is. De opvang laten we doorlopen tot ze naar school gaat maar zelfs de opvang geeft aan dat ze twijfelen of ze het wel gaat redden op school zoals het nu gaat. Gelukkig snapte de kinderarts onze zorgen en heeft alles wat wij wilden gelijk geregeld. Ik dacht eerst dat de moeheid was van alle stress afgelopen 1.5 jaar in ons huis, maar het duurt nu wel erg lang...
Nr1 en nr2 vallen ook nog reuze mee. Nr3 verwacht ik ook niet echt problemen mee gezien haar karakter. Maar nr4... daar vrees ik echt voor
"Hallo met X van bedrijf Y, ivm verkopen vsn jullie huis moet ik taxeren, wanneer zou het kunnen?" "Elke dag behalve die ochtend" Nog een voordeel van tbm zijn, alle afspraken kunnen in mijn agenda heel vlot
Haha dat van die agenda dacht ik ook maar mijn vriend plant al zijn vrije tijd vaak vol (tijdrovende hobby incl bestuursvergaderingen), waar ik dan weer omheen moet werken. Irritant is dat. Kan nooit zomaar een afspraak maken want dan staat er weer iets dubbel in. Ik werd eergister gebeld door de KNO omdat onze derde buisjes krijgt (6x oorontsteking in 1 jaar) en ja hoor, laat dat nou precies in de week zijn dat we allemaal oudergesprekken gepland hebben, dus ik vroeg of het een week later kon maar dan is het helaas vakantie dus wordt het 2 weken later... Op zich wel fijn want dan kan vriend nog de ochtend vrij plannen in zijn agenda. Wij hebben dan ook een familieplanner aan de muur hangen waar we alle afspraken op zetten, maar ja als je dan een nieuwe afspraak maakt wanneer je niet in de buurt van die kalender bent, werkt dat niet he... Had vorige maand al voor deze week een gesprek voor mijn werk gepland, komt hij vorige week er mee dat hij de auto dan naar de garage brengt én dat hij zelf voor een medische keuring weg moet. Okay... wie past dan op de baby? Die kan ik moeilijk meenemen dus heb mijn moeder gebeld die er een uur voor moet rijden om hier te komen. (Ik laat dus voor het eerst mijn baby bij iemand anders dan ons eigen gezin achter - en dat wel voor een paar uur achter elkaar. Vind het niet leuk...) Hoe doen jullie partners dat eigenlijk? Die van mij werkt 4x9 uur en heeft 1 dag ouderschapsverlof. Die dag plant hij vaak vol met zijn eigen dingen, vooral in de lente/zomer omdat dat de drukste tijd is van zijn hobby (imker). Had liever gezien dat hij de middag dan gewoon aan de kinderen zou besteden, het is toch niet voor niets ouderschapsverlof - en eigenlijk heb ik soms ook echt tijd voor mezelf nodig maar helaas... Dan verschuift alles naar het weekend en komt hij alsnog tijd tekort Ik heb wel eens gezegd dat zijn prioriteiten een beetje scheef liggen, maar dan wordt hij boos HIJ kiest voor zo'n hobby, HIJ kiest er voor om nog eens in het bestuur van meerdere clubs te gaan "want niemand anders wilde" etc etc... zucht... Soms... Die rol behang wil ik ook wel voor hem gebruiken
#1 is hier een handvol, of zeg maar gerust een enorme lastpak geweest de afgelopen jaren. Hij werd niet uitgedaagd op de basisschool. Nu hij in de brugklas zit gaat het al beter maar dan komt het puberen er bij kijken. Tot nu toe valt het me nog mee *klopt af* #2 is de laatste tijd enorm boos of verdrietig of gefrustreerd - kies maar. Zij is net 9 maar het lijkt soms alsof ik 2 pubers in huis heb. Druk bezig met uitzoeken wat haar zo frustreert zowel thuis als op school. Op school is ze de meeste tijd een heerlijk kind trouwens, echt alleen thuis ellende - frustratie die er dan uit komt, gok ik. #3 ziet #1 en #2 en gaat dat gedrag kopiëren, hij is net 5
@Zuul Sterkte met bloedprikken heb je van die pleisters gekregen? Hier vorige maand met H bloedgeprikt vreselijk en hij moet eind maart weer
Hier ging ik heel vaak met een vriendin mee naar huis, en dan zette haar moeder thee voor ons, luisterde ze naar onze verhalen over school, zo gezellig! En dan gingen wij daarna naar boven of de stad in ofzo. Ik vond het echt leuk om én die vrijheid te hebben, maar ook iemand die er gewoon was om te luisteren als je dat wilde (en dat ging soms gewoon over hoe stom biologie was geweest bijvoorbeeld, of hoe cool de repetitie voor drama was, gewoon luchtige onderwerpen). We logeerden ook veel bij elkaar, en ‘s avonds kwam haar moeder dan even kletsen op haar kamer, ook zo gemoedelijk Mijn oudste is nu 12 en ik merk dat zij soms de rust van haar eigen kamer op zoekt, maar ook zeker vaak even bij mij wil zitten om gewoon te kletsen. Ik hoop dat dat zo blijft
Nee helaas niet, doen ze daar en dan moeten we even een halfuurtje wachten. Ze kunnen het ook met een roesje doen maar weet niet of het dan die dag kan. Ging het wel oke met H en is er iets uitgekomen?
Prikken was vreselijk maar ook veel onderzoeken.. en maar net wie er prikt in totaal 4x moeten prikken de laatste deed beste Ja was te zien veel infecties heeft gehad, klopt vanaf nov bijna non stop ziek geweest. En lage HB en nog wat waardes die niet goed zijn. Daarom nog x prikken en vergelijken en dan ook kijken wat aan HB doen en word ook op b12 dan geprikt. Waar word ze allemaal op geprikt?
Man is er nooit dus ik weet dat ik sowieso oppas moet regelen als er geen kind mee kan/oudsten niet kunnen oppassen. Geeft ook weer rust om dat te weten Dat zou ik dus echt niet leuk vinden. Ouderschapsverlof is geen hobbyverlof. Mijn inziens is die dag voor gezinsdingen. Hier geen ouderschapsverlof. Man is van maandag tot vrijdag/zaterdag weg en weekenden bekijken we per keer of ik naar boord ga of hij naar huis