Thuisblijfmoeders

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Loveischocola, 5 feb 2024.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loveischocola

Loveischocola VIP lid

11 jan 2019
    12.252
    12.628
    113
    Vrouw
    @toch3 Huh alweer 15 weken zwanger wow.. al idee of jongen of meisje is?

2. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.272
    17.147
    113
    Is niet op elke school. Nr1 heeft tot 8e, dat is 16:00. Bij nr2 is 8e tot 15:00 maar dat komt weinig voor, 9e is er wel maar is alleen maatwerk & straf uur.

3. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.272
    17.147
    113
    We willen het een verrassing laten. Gevoelsmatig zeg ik meisje maar theoretisch een jongen. 3x augustus uitgerekend en meisje, 2x februari en jongen. En nu weer februari dus zou dan jongen moeten zijn he:roflmao:

Noxe vindt dit leuk.
  4. Loveischocola

Loveischocola VIP lid

11 jan 2019
    12.252
    12.628
    113
    Vrouw
    Hoe krijgen je het ook voor elkaar 3x aug en 3x feb haha…

5. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.272
    17.147
    113
    Gewoon 2x per jaar seks he...

Nummer4, zegenwens en Zxcvb vinden dit leuk.
  6. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.368
    21.747
    113
    Hier is het in principe altijd hetzelfde: schooljaar eindigt 15 juni en begint 15 september. Afgelopen vakantie begon (voor het eerst in jaren geloof ik) 1 juni waardoor de bedoeling dus eigenlijk was dat het schooljaar daardoor ook eerder zou beginnen. Maar het wordt dus toch weer 15 september :D

Zxcvb vindt dit leuk.
  7. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.368
    21.747
    113
    :roflmao::roflmao:

8. Loveischocola

Loveischocola VIP lid

11 jan 2019
    12.252
    12.628
    113
    Vrouw
    :roflmao::o:

9. 3musketierseneengirl

3musketierseneengirl Fanatiek lid

6 jan 2021
    2.369
    1.760
    113
    Vrouw
    haha

10. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.003
    14.667
    113
    Vrouw
    Zoon van 16 is ons 4de kind daar op school en hij is de eerste die het nu heeft, het 9e uur les.
    Dat komt sporadisch voor in de bovenbouw. Door de profielen en keuzevakken is het inplannen van het rooster soms een dusdanige puzzel dat ze er het 9e uur bij pakken.
    Hij is dus de eerste in ons gezin die het nu dus ook echt heeft.
    Je hoeft je dus voorlopig nog geen zorgen daarover te maken ;)

Geeft ze het naar haar zin op school? Nog maar net begonnen natuurlijk, maar een eerste indruk is wel belangrijk.

11. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.003
    14.667
    113
    Vrouw
    :roflmao::roflmao: ja dat moet wel een jongen zijn.
    Hier zijn de verjaardagen ook lekker geclusterd: 2 in maart, 2 in april, 3 in aug en 2 in nov.
    En beide schoonkinderen op dezelfde dag in dec. Ook lekker handig :D

12. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.272
    17.147
    113
    Da's gekheid gelukkig :D maar wel toevallig. Zei het wel voor de grap tegen man "het is deze ronde of wachten op die van november" :roflmao:

Nr4 was ik uitgerekend op de verjaardag van nr 1 (kwam alleen met 38.2 al).
    Nr5 tussen nr2 en nr3 in maar kwam met 39.2 waardoor ze er net voor viel en ik nog in het kraambed lag toen nr2 jarig was.

Deze ronde loopt nr1 "gevaar" met op 38.3 jarig te zijn. Nr4 is wel safe met 36.6 hoop ik.
    Oh en (o)ma met 40.5 maakt ook nog kans maar ik zeg 40.4, 25-02-2025 is een mooie datum :roflmao:

13. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.457
    8.609
    113
    Vrouw
    Haha, gelukkig:D

Ja, ze heeft het heel erg naar dr zin! Alles even wennen natuurlijk, maar ze is er heel serieus mee bezig. Vrijdagmiddag dr eerste huiswerk voor wiskunde al gemaakt en tas helemaal klaargezet voor morgen (1 tot 8):)
    Eerste uitnodiging voor een verjaardag is ook al binnen, dus dat gaat lekker, haha.
    Ze verteld tot nu toe nog veel, dus dat is wel leuk om te horen.

Zxcvb en toch3 vinden dit leuk.
  14. Noxe

Noxe Fanatiek lid

30 jun 2018
    1.714
    1.761
    113
    Vrouw
    Mijn 2 jongens zijn weer aan school gewend inmiddels, maar afgelopen week zijn alle naschoolse activiteiten (zwemles, sport, muziek etc) weer begonnen dus dat was toch wel weer even zwaar voor ze.

Dreumes slaapt ook eindelijk weer goed door. Ze had de afgelopen maanden heel veel last van haar doorkomende tandjes. Ze kreeg er ook 8 tegelijkertijd dus ook niet zo gek dat ze daar even niet happy van werd. Ze zijn inmiddels allemaal goed door en gelukkig zijn er nog geen kiezen in zicht :roflmao:.

Snoepjes vindt dit leuk.
  15. Snoepjes

Snoepjes Fanatiek lid

26 mei 2018
    4.574
    3.940
    113
    Vrouw
    Hollandia
    Hier is zoon nu een week gestart op de basisschool. Elke dag 1,5 uur wennen. Punt is namelijk, hij is overdag volledig zindelijk alleen hij weigert dus thuis en ergens anders op de wc te zitten. :rolleyes: Wil enkel plassen en poepen op het potje…en ja dat kan niet in groep 1 (wat ik volledig begrijp)
    Heeft iemand tips? Wellicht er toch iets tegenover zetten, speelgoedautootje of iets als hij wel op de wc gaat. Ik wil het ook niet dwingen want dat werkt misschien averechts, of juist toch strenger zijn? Wat is wijsheid?:$

16. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.358
    30.650
    113
    Vrouw
    Oei. Lastig.
    Blijven herhalen dat de wc "voor grote kinderen" is. En het potje "voor de kleintjes". En het op die manier stimuleren.

Vind hij de wc eng?
    Thuis kan je mss werken met een opstapje en verkleiner. Dan zit hij prettiger (is ook beter).
    Op school een keer samen de wc's bekijken (of met de juf). Die zijn ook kleiner en vind hij mss prettiger.

Snoepjes vindt dit leuk.
  17. Snoepjes

Snoepjes Fanatiek lid

26 mei 2018
    4.574
    3.940
    113
    Vrouw
    Hollandia
    Denk wel wat eng, als ik hem vraag/zeg om op de wc te plassen is het direct protest en wordt hij boos.:| We hebben idd van die potjes die je uit elkaar kan halen om er een wc-verkleiner van te maken met opstap. Maar ook daar wilt ie niks van weten. Op school de wc’s bekeken hebben we gedaan, echter vond ik de kleuter wc’s nog best groot. ( hebben wel een krukje staan) maar bij de peuterspeelzaal een lokaal ernaast zijn de wc’tjes echt een stuk lager nog.
    Toch maar blijven herhalen en proberen dan… zit niks anders op denk ik. Toch wel een voordeel van tbm, ben in ieder geval altijd beschikbaar :roflmao:

Mamafiets vindt dit leuk.
  18. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.003
    14.667
    113
    Vrouw
    Tjonge @Snoepjes dat is een lastige zeg.
    Ik denk dat je zult moeten blijven herhalen dat een potje voor kleintjes is en hij groot is en op de wc 'hoort' te gaan plassen.
    Het is nu natuurlijk nog wennen die eerste week op school. Hopelijk vindt hij het zo superleuk dat hij het steeds moeilijker zal vi den om weer met jou mee terug naar huis te gaan terwijl de rest nog wel op school leuke dingen blijft doen.
    Als hij zijn juf beter kent en vertrouwt lukt het haar misschien om hem te verleiden om toch eens op de wc op school te gaan, zodat hij langer kan blijven.
    Maar idd is dit weer zon moment dat het heel fijn is om tbm te zijn. Hoewel je natuurlijk hoopt dat dit wel maar een korte periode zal zijn.

Snoepjes vindt dit leuk.
  19. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.358
    30.650
    113
    Vrouw
    @Snoepjes En natuurlijk belonen als hij naar de wc gaat. Dat hoeft niet persé fysiek dmv cadeautjes. Maar wel uitgebreid complimenteren. En daarna samen doorspoelen "doeidoei drolletje" roepen oid. Zodat het mogelijk enge (het verdwijnt zomaar) grappig wordt.

Bij echte angst voor boven zo'n gat hangen kan het ook helpend zijn om een bidet te gebruiken (bak die je in de toiletpot hangt). Als tussenstap tussen op het potje zitten en op de wc zitten.

Ik ken een meisje die heel lang steeds als ze moest poepen om een luier vroeg, omdat ze het eng vond op de wc los te laten.
    Bij haar hebben ze haar met de luier aan op de wc gezet, waarna ze verschoond werd.
    Na verloop van tijd kreeg ze een luier aan met een gat erin geknipt. Gevoelsmatig poepte ze in de luier, maar het kwam in de wc.
    En zo ging ze stap voor stap naar poepen op de wc.

Snoepjes vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina