Thuisblijfmoeders

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Loveischocola, 5 feb 2024.

  1. 3musketierseneengirl

    3musketierseneengirl Fanatiek lid

    6 jan 2021
    2.324
    1.744
    113
    Vrouw
    O die was idd. Heb nog een in luiers en die kunnen gratis naar luiercontainer. Dan is pmd gratis en rest ook per kilo maar hebben wij heel weinig door goed te sorteren en action en dergelijke winkels links te laten liggen
     
    Zxcvb vindt dit leuk.
  2. Shalom

    Shalom Bekend lid

    15 jan 2024
    958
    586
    93
    Hier is restafval gelukkig gratis en kan je zoveel brengen als nodig (ondergrondse container). Voor de andere containers betalen we x bedrag per jaar of je hem nu wel of niet aan de weg zet.
    Maar inderdaad, die was...
     
  3. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.481
    15.666
    113
    Dan gaat het hard ja. Hier kunnen wegwerpluiers gratis in een aparte ondergrondse container. Restafval moet ook naar de ondergrondse, betaal je per draai
     
  4. Snoepjes

    Snoepjes Fanatiek lid

    26 mei 2018
    4.443
    3.759
    113
    Vrouw
    Hollandia
    Hier zit er in de grijze container bijna alleen maar luiers :roflmao: de rest scheiden we. Ik ben mij wel gaan verbazen hoeveel plastic bakjes en zakjes gebruikt worden in de winkel. Ik wist het al wel, maar nu we het plastic scheiden valt het pas echt op :eek:

    Hier had jongste zoon vandaag een vaccinatie, de laatste via het cb. Zo zielig altijd. Ik kan daar echt tegenop zien. Verder probeerde ze bij hem eerst de ogentest, nou daar had meneer geen trek in hoor :roflmao: "Nee, niet leuk." :D
     
    Nummer4, citroenrasp en Zuul vinden dit leuk.
  5. Zxcvb

    Zxcvb VIP lid

    13 dec 2019
    11.197
    12.786
    113
    Vrouw
    :roflmao::roflmao: en als ze op die leeftijd iets niet willen heb je mooi het nakijken:D
    Moet je er nu nog een keer voor terugkomen?
     
    Snoepjes vindt dit leuk.
  6. Mamafiets

    Mamafiets VIP lid

    22 apr 2019
    15.729
    27.341
    113
    Vrouw
    [
    Zeker weten. Vriendin had ze. Zat ook een wegwerp velletje in om de ergste zooi eruit te halen.
    Ik wist er te laat van. Jongste was toen 4 en wij dachten toch heel snel uit de luiers te zijn

    Dachten :roflmao::roflmao:
    Maar nu gaan we er echt niet meer aan beginnen. T is eindelijk echt bijna klaar.
     
    Nummer4 en Zxcvb vinden dit leuk.
  7. Nummer4

    Nummer4 VIP lid

    14 dec 2019
    6.126
    5.879
    113
    Vrouw

    Bij ons idd bij elk kind 2x geprobeerd en dan doorverwijzing naar de oogarts. Niet dat ik daar naar toe ben gegaan, ik ken mijn koppige kinderen en ze zien echt alles zelfs ver weg, stelletje haviken :roflmao:

    Maar die vaccinaties @Snoepjes, die zijn niet fijn idd, ze maken het zo bewust mee op die leeftijd!

    Ik heb die van de baby kunnen uitstellen. Zelf geen dktp gehaald tijdens de zwangerschap en zou met 2 maanden moeten maar had haar net aan de borst en al zo veel ellende gehad die eerste twee maanden dat ik er voor heb bedankt. Ze komt niet op de opvang, weinig risico op besmetting. Weet ook niet of ik haar eind vd maand al in laat enten. Heeft te maken met dat andere dochter zo ziek werd van elke dktp, die mocht ze dus na 3x niet meer. Kreeg ze hem in november toen ze voor de bmr ging er toch snel bij gespoten. Zo boos geworden want had weer een doodziek kind thuis. Heb gebeld,.gevloekt en getierd dat het toch in het dossier stond maar nee, ze zien alleen "je mist er nog een paar dus prikken we m.er snel in voordat we gaan navragen waarom..."
    :mad:

    Maar goed, ben dus wat terughoudend met de dktp...
     
    Snoepjes en Zxcvb vinden dit leuk.
  8. Maan14

    Maan14 Fanatiek lid

    6 feb 2022
    2.482
    2.641
    113
    Hier betalen we per x legingen. Hier nu nauwlijks pampers meer, nog even en ik heb alleen nog maar naar schoolgaande kinderen. Wat voelt dat opeens een soort van definitief. Nieuwe fase.

    L word in juni 4.
     
    Nummer4 vindt dit leuk.
  9. Nummer4

    Nummer4 VIP lid

    14 dec 2019
    6.126
    5.879
    113
    Vrouw

    Anything can happen... In november 2022 ging onze destijds jongste naar school. Ik nam afscheid van alle laatste keren, nieuwe fase, wennen aan de stilte in huis etc. Ik genoot met volle teugen van de vrijheid, werd weer helemaal zen... En toen ik de spiraal een maandje uitstelde omdat de jongste weer eens oorontsteking had, had ineens onze kleine F. het idee om zich in mijn baarmoeder te nestelen :roflmao: :eek:shock! Maar zoooo blij met haar!

    Doet me er aan denken dat ik deze week nog ff de huisarts moet bellen voor een spiraal. :cool:
     
    toch3 vindt dit leuk.
  10. Maan14

    Maan14 Fanatiek lid

    6 feb 2022
    2.482
    2.641
    113

    Haha helaas, wij kunnen geen kinderen krijgen op de natuurlijke manier. Hebben nog wel twee cryos en soms kriebel het wel. Maar gezien onze oudste en zijn problematiek durven we de gok niet te wagen deze twee terug te plaatsen.

    Maar alleen al het idee dat ze straks allebei hele dagen weg zijn geven me de kriebels. o_O
     
  11. Loveischocola

    Loveischocola VIP lid

    11 jan 2019
    12.094
    12.523
    113
    Vrouw
    Lijkt me enorm moeilijk als er nog 2 cryo’s zijn en er niks mee doen ondanks dat beter is.
     
    Maan14 vindt dit leuk.
  12. Maan14

    Maan14 Fanatiek lid

    6 feb 2022
    2.482
    2.641
    113
    Ja, eigenlijk wilde we januari 2023 opnieuw beginnen. Gewoon deze twee nog terug plaatsen. Maar ik kreeg alleen van het idee al gigantische paniek en angst klachten. Beiden zwangerschappen waren heerlijk, maar wel gigantische medische & de periode er naar natuurlijk.
     
  13. Mamafiets

    Mamafiets VIP lid

    22 apr 2019
    15.729
    27.341
    113
    Vrouw
    Zo weigerde de jongste van mijn zus te praten.
    Ondanks dat zus vertelde dat ze dat thuis wel deed moest ze een vervolgafspraak plannen.

    Zus staat bij de balie voor het plannen van die afspraak (licht pissig). Kind mocht tijdens het wachten in de speelhoek. Zit daar vrolijk te kletsen met de poppen en liedjes te zingen.
    Zus terug naar die arts. "Psst... kom even kijken"
    Geen nieuwe afspraak :roflmao:
     
    Zuul, Zxcvb, Snoepjes en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  14. Nummer4

    Nummer4 VIP lid

    14 dec 2019
    6.126
    5.879
    113
    Vrouw

    Alvast een beetje empty nest syndroom?

    Ik kende je voorgeschiedenis niet. Sorry had daar niet over nagedacht. Snap dat het soms kriebelt. Zouden die kriebels ooit weggaan?
    Wat is de problematiek met jullie oudste als ik vragen mag?

    Las vanmiddag het topic over "wanneer is je gezin compleet" en voor ons voelt het nu echt compleet. Voor mij in ieder geval. Moet er niet meer aan denken nog eens 9 maanden zwanger te zijn! Genoeg is genoeg :roflmao:
    Wij hebben 4 jaar over onze kleine F gedaan, had echt niet meer durven dromen dat ze nog zou komen...

    Al bedacht ik me wel dat ik bijna de pensioenleeftijd heb wanneer zij klaar is met de middelbare school :eek: en dat benauwd me best wel.
    Vanmiddag gesprek gehad met een vriendin over of we wat vast hebben gelegd wanneer ons beiden iets overkomt, waar gaan de kinderen dan naar toe? Poeh... En dan besef je je ook dat in ieder geval je halve leven er al op zit. Toch best confronterend hoor.
    Moet dus echt een keer naar de notaris om wat dingen op papier te gaan zetten :confused:
     
    Maan14 vindt dit leuk.
  15. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.481
    15.666
    113
    Hier nr5 in augustus, zie er echt tegenop:oops:
     
    Maan14 vindt dit leuk.
  16. Snoepjes

    Snoepjes Fanatiek lid

    26 mei 2018
    4.443
    3.759
    113
    Vrouw
    Hollandia
    Ja, haha. Moeten nog een keertje terug. Maar ik maak me er niet zo'n zorgen om, het gaat volgens mij prima met hem. :D
    Ik moet alleen altijd wel grinniken als zo'n arts of verpleegkundige aankomt met een brilletje of bouwblokjes:roflmao:
    Ik weet bij voorbaat al dat ie het niet gaat doen, net als mijn andere kids, maar laat het ze maar proberen :D
     
    Zxcvb en Nummer4 vinden dit leuk.
  17. Snoepjes

    Snoepjes Fanatiek lid

    26 mei 2018
    4.443
    3.759
    113
    Vrouw
    Hollandia
    Jeetje 4 jaar, ook een lange weg zeg! Ook in de mmm gezeten?

    Ik had mijn oudste zoon al toen ik mn man leerde kennen. We wilden samen ook graag kinderen, maar het lukte om onbekende redenen niet. Uiteindelijk via eerste ronde IVF snel zwanger geworden, waren toen ruim 3,5 jaar bezig.
    De verse terugplaatsing mislukte. Toen hadden we nog 3 cryo's. Cryo 1 was raak, maar een vroege miskraam.
    Cryo 2 was onze jongste zoon ❤ en toen dachten we dat we compleet waren. Echter hadden we nog één cryo in de vriezer, die we niet weg wilden doen. Dus we hadden toen zoiets van we gaan het een kans geven, als het blijft plakken is het geweldig en anders is het goed zo, we wilden niet een nieuwe behandeling.
    En ja hoor.. ze bleef plakken :D onze dochter ❤ ik ben zo dankbaar!
     
    Maan14, Zxcvb en Nummer4 vinden dit leuk.
  18. Nummer4

    Nummer4 VIP lid

    14 dec 2019
    6.126
    5.879
    113
    Vrouw
    Wow wat mooi! Ook zo'n cadeautje!

    Nee, geen mmm hier. We hadden al drie kinderen en ik was net 42 geworden en had mijn grens al van 40 naar 42 verlegd. Ik zou een spiraal laten plaatsen om dus echt afscheid te nemen van de wens, het was goed zo. Toen werd onze zoon ziek en dacht ik, och die ene maand maakt toch geen verschil :roflmao: tadaa! Vandaag is ze 12 weken oud :D

    Een week voor jongste zoons eerste verjaardag kwam mijn cyclus weer op gang. We hebben nooit iets gedaan om een zwangerschap te voorkomen maar ik heb 3j bv gegeven dus wellicht speelt dat mee.
    Een week na zijn 5e verjaardag is ze geboren. Eigenlijk dus maar 3 jaar en 3 maanden effectief geprobeerd, maar de wens was er al meteen na zijn geboorte.

    Ik spotte net wat bloedverlies :eek: had ik nog echt niet verwacht aangezien het bij zoon zo lang duurde en ik nu ook weer bv geef, dus ga echt morgen de huisarts bellen. Wil geen risico lopen op nog een zwangerschap op mijn 43e :oops:
     
    Snoepjes vindt dit leuk.
  19. Maan14

    Maan14 Fanatiek lid

    6 feb 2022
    2.482
    2.641
    113
    Maak helemaal niet uit hoor, kon je niet weten:D

    Hij heeft meerdere beperkingen waar onder andere meest zorgen baart het achteruitgaan van de spierkracht. Vooral in zijn gezicht.

    Genetische wel wat gevonden maar past kwa uiterlijk niet. Dit is er een bij hem begonnen. En dat zou betekenen dat wij het niet over erven. Het meest gunstige. Als ze zouden zeggen dit is het. Dan zouden we het nog wel durven. Maar dat kunnen ze dus niet.

    Dat zijn mindere dingen om over na te moeten denken. Ik vind dat ook altijd wel lastig.

    Ik vind zwanger zijn echt geweldig. Maar de laatste maanden word het minder, oudste met 32 weken spoed kZ wegens spontaan gebroken vliezen en toen deed die het eigenlijk al niet goed. jongste met 37 weken ingeleid wegens complicaties ze hadden nooit gedacht dat ik de 37 weken ging halen en vonden het voor mij genoeg geweest.
     
    Nummer4 vindt dit leuk.
  20. Maan14

    Maan14 Fanatiek lid

    6 feb 2022
    2.482
    2.641
    113
    Onze oudste word dit jaar overigs 10 ' wel natuurlijk ' hier naar lukte het niet meer L word 4.
     

Deel Deze Pagina