Jij ook gefeliciteerd. Tja, ene jaar de herfstvakantie en andere jaar de voorjaarsvakantie niet gelijk. Zomervakantie is ook niet altijd fijn. 2 jaar terug hadden we maar 4 weken tegelijk, vorig jaar 5. Met geluk dit jaar 6. Basisschool heeft eerst, vo week er na dus hopelijk roostervrije dagen laatste week
Omdat ze dan zelf minder hoeft te doen met de kids deed mijn zus ook, kids vlogen elkaar zo in de haren (3 jongens kort op elkaar gekregen) dat ze maar uren ging rijden om bij mijn ouders te zitten. Ik woonde toen ook nog thuis. Op een bepaald moment lag zij op bed, was mijn pa met de 2 oudste op pad, mam werkte en ik zat ineens als jonge puber de hele middag met een baby. O the joy daar ging mijn vakantie dus haha
Gefeliciteerd met de jarigen @toch3 en @Shalom en met het masterdiploma @Zxcvb!! Oh maar heel begrijpelijk eigenlijk. Wij besteden ook minimaal een kind per vakantie uit Begon met de oudste toen die eenmaal naar school ging en daar niet kreeg wat hij nodig had. Putte ons totaal uit dus we hadden het echt nodig. Hij is de eerste 8 jaar altijd weg geweest in de vakanties, opa en oma hardstikke blij er mee. Wij blij met wat ademruimte. Nu wisselen we de kinderen af (en is hij beter te handelen). Moet wel zeggen, ben altijd blij als het zijn beurt weer is want Poeh, nog steeds een druktemaker.
@GroeneBomen @citroenrasp nou daar ben je mooi klaar mee dan Ik heb ook zo'n schoonzus, en dan heeft zij maar één kind.
Dank je. Ja dat vinden we ook. Ze heeft een groot doorzettingsvermogen en ze heeft volgens ons meer in haar mars dan ze zelf doorheeft
Maar hier hadden opa en oma dus een nakomertje: moi. Dus ze hadden nog een puber thuis. Dat vergat zus wel eens als ze dan de 3 wervelwinden bracht en zelf ging slapen en heel vaak zeiden mijn ouders; we hebben liever maar 2. Want 3 was gewoon teveel. Ze hadden ook mij nog thuis. Dat neemt mijn zus ze nog kwalijk terwijl ik.zeg: ja maar jij vond ze ook gewoon veel en wees blij dat pa en ma destijds 2 een hele vakantie op zich namen!
Dus bij je eigen kinderen mag je er wel 3 teveel vinden maar als opa en oma niet? Lijkt mij eerder dat het andersom logischer is. Dat je eens kindloos wilt zijn snap ik maar je kan dan niet anderen gaan verwijten dat ze niet alle kinderen tegelijk willen hebben. Wees blij dát ze er mogen logeren. Ik hoef er bij mijn ouders echt niet mee aan te komen, elke vakantie minimaal 2 kinderen daar onderbrengen
Ze zaten met werk. Tja beide voltijd werken en dan kun je gewoon niet alle vakanties de kids opvangen. Mijn moeder werkte toen ook nog gewoon. Mijn man (toen vriend) nam wel eens een dag vrij om dan de jongens mee te nemen om mijn ouders even rust te gunnen. Hij was net 18. Later hebben ze gelukkig een au pair genomen. Waarvan er 1 was die dag 3 alweer naar de vs terugkeerde: die jongens waren zo losgeslagen dat ze dacht: nope
Zo afhankelijk willen zijn van opa en oma snap ik niet. Als je beiden wil werken, prima. Maar neem dan vakantie-bso oid. Of regel met je werk dat je wel extra vrij kan zijn. Toen wij kinderen kregen wilden mijn ouders graag een vaste oppasdag. Alleen was ik direct na mijn verlof ontslagen Toen hebben ze toch de woensdag gekregen 1 keer per 2 weken. Was heerlijk voor mij. Ging ik de hort op, mochten zij voor hun kleinkind zorgen. Na een jaar ben ik weer gaan werken. 3 dagen opvang geregeld bij kdv. En 1 keer per 2 weken deden mijn ouders die dag. Hadden wij lekker veel ruildagen voor het geval dat t nodig was. Helaas moesten ze er per direct mee stoppen toen mijn vader ziek werd. Chemotherapie en oppas is geen handige combi. En dan is het fijn dat het niet noodzakelijk was.
Oh dat maakt het wel iets anders. Ik dacht een tbm die heel de dag bankhangt oppas nodig door werk is meer noodzakelijk
Haha nee, beide werkten ze 40 uur. Maar goed, 3 wervelwinden en zelf nog een puber thuis die naar school ging en ma werkte nog (tot ze 72 was geloof ik zelfs) was t gewoon echt teveel 4 dagen+nachten. Wat een leuk cadeau van je werk na je verlof! Gefeli met de baby en ajuus! Mbt zus: Andere tijden, kinderopvangtoeslag was er toen niet dus t was ook vreselijk duur en niet in de schoolvakanties. Dat kwam pas later, maar toen bleek een au pair goedkoper te zijn. Pa was altijd super zodra ze belde dat ze echt geen oppas had? Stapte hij op de trein of reed erheen (afstand was erg groot) om een dag op te passen. Dus ze heeft echt niets te klagen gehad.
Achteraf gezien het beste kraamcadeau ooit. Een heel jaar met de kleine thuis. Helaas was het financieel niet te doen op 1 salaris. En ik wilde destijds ook weer graag werken. Ik had toen een half jaar salaris en contract vanuit mijn oude werk, met vrijstelling van arbeid. En daarna dus ontslag. En toen een half jaar ww en dus sollicitatieplicht. En de meest fijne en flexibele werkgever gevonden binnen mijn branche.
Dat is wel fijn dat het zo gelopen is. Financieel was t hier echt fijn dat ik werd afgekeurd. Inkomen schoot omhoog omdat uwv wel rekening moest houden met inkomen uit ww die ik ervoor heb gehad (ik ging in uren achteruit, was mijn trouwcadeau. Dus aanvullend ww). We hebben daardoor wel genoeg inkomen om gewoon normaal te leven. Op alleen salaris van mijn man was t echt heeeel krap geweest. Periode dat ik in de ziektewet zat was ook erg krap. Vreselijk, stress om een luiers en voeding. (Maar goed ik had liever gewoon gewerkt natuurlijk, blijft iets dat ik moeilijk vind de wia. Dankbaar dat t er is maar had liever 3 dagen gewerkt en mijn man dan 4 dagen en 1 dag opvang dus)
Nou het was me het dagje wel. Die twee jongste smurfen van mij kunnen elkaar zo dwarszitten zit zo'n 1,5 jaar tussen. Wel heel leuk en ik geniet ontzettend van ze.. maar poeh... 2 peuters... vandaag was de behanglijm goed van pas gekomen