Thuisblijfouder - bijna altijd de moeder?

Discussie in 'De lounge' gestart door Leeuwtje83, 24 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. A2CA

A2CA Niet meer actief

Als het aan mijn vriend lag zou hij graag fulltime thuis zijn en zich geen moment vervelen. Hij is ook netjes, geordend en doet het huishouden fantastisch. Ik verveel me thuis alleen maar. Maar omdat ik geen diploma heb is dit helaas niet mogelijk omdat hij meer verdient en daarom ben ik nu ook een opleiding aan het volgen.

2. tuc

tuc Niet meer actief

hij lijkt mij de ideale man:D

3. tuc

tuc Niet meer actief

misschien is dat gewoon bedoeld als dat hij het heerlijk vindt om zo voor zn kinderen te zorgen. Daarnaast vind ik jouw opmerking: mijn man zou het echt vreselijk vinden om mij met de baby in de buik te laten werken ook niet erg netjes. Als je zwanger bent, ben je vaak prima in staat om te werken, je bent niet invalide hoor. Daarnaast klinkt het net alsof de man van wie dit schreef zijn vrouw als slaaf gebruikt ofzo...zo laat jij het overkomen.

4. A2CA

A2CA Niet meer actief

haha weekje ruilen dan kan je het zelf ondervinden.:p

5. tuc

tuc Niet meer actief

whaha ik voel een addertje onder het gras:D

6. Trees

Trees Niet meer actief

Zeg je nu serieus dat het logisch is dat vrouwen ontslagen worden i.v.m. zwangerschap? In Nederland noemen we dat (gelukkig) discriminatie.

7. Tigermommy

Tigermommy VIP lid

14 jun 2013
    5.350
    1
    0
    Thuisblijfmama van (bijna) 3 kindjes :)

ik zeg dat het logisch is dat een man niet ontslagen word om dezelfde reden want als een man papa word heeft dat verder geen invloed op zijn werk e.d. en bij een vrouw duidelijk wel (verlof, ziekte, minder uren willen werken e.d.) dus ik snap zeker wel dat een bedrijf daar niet op zit te wachten, dan nog niet te spreken over arbeidsverlies van een zwangere vrouw (de prestaties lijden er zeker te weten onder)

Kijk jullie begrijpen dat niet omdat er alleen maar aan onszelf (als vrouw zijnde) word gedacht maar het kost veel geld en tijd al die vrouwen die maar zwanger worden ziek worden, verlof hebben e.d. je word daar als baas zijnde helemaal gek van soms...

Persoonlijk werk ik ook veel liever met mannen, minder vaak ziek, gewoon fulltime werken, er zijn weer dingen die vrouwen beter kunnen in een bedrijf maar dan heb ik persoonlijk liever een herintreder, die haar kids al heeft gehad en die IK die periode niet hoef te betalen..

8. A2CA

A2CA Niet meer actief

Haha gelukkig niet, het enige negatieve wat ik in 7 jaar tijd heb kunnen ontdekken heeft die aangepast. Ik mag me een gelukkige vrouw noemen, ook al vergeet ik dat wel eens ben wel eens een klaagpot.:D

9. Trees

Trees Niet meer actief

Ik heb een hekel aan mensen die discrimineren en je zou je diep moeten schamen. Het zijn wel de kinderen van nu die later jouw pensioen gaan betalen en jouw kont in het bejaardentehuis zullen wassen.

Ooit van de grondwet gehoord? Zou je eens moeten lezen.

10. A2CA

A2CA Niet meer actief

Tigermommy; ergens begrijp ik het wel, maar het laatste stuk waar je verteld hoe jij er over denkt vind ik toch wel wat discriminerend overkomen.

11. Tigermommy

Tigermommy VIP lid

14 jun 2013
    5.350
    1
    0
    Thuisblijfmama van (bijna) 3 kindjes :)

Ik heb een hekel aan mensen die maar verwachten dat alles voor hun betaald en verzorgd word, ik heb geleerd dat voor ons zelf te doen dus wij maken daar geen gebruik van. Als meer mensen dat zouden doen zou de overheid wat meer geld hebben. Maar goed jij hebt makkelijk praten alles word toch wel betaald voor je, heb maar eens een eigen zaak dan zie je dat dingen echt geld kosten die jij voor lief neemt en blijkbaar doodnormaal vind.

Als je kinderen wilt kan je ook gewoon tijdelijk stoppen met werken en ze verzorgen dat kost niemand tijd en geld en na een paar jaar kan je prima weer gaan werken..

En maar verlof opnemen en extra pauzes nemen om te kolven en ouderschapsschapsverlof kan er ook nog wel bij, natuurlijk het word toch wel betaald he ;) mensen die normaal werken hebben geen idee wat dat allemaal wel niet kost en hoeveel tijd daar in gaat zitten.

12. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38

sorry maar ik denk dat je beter kunt gaan klagen in den haag. Je kunt mensen die hier gebruik van maken echt niets kwalijk nemen. Die regels zijn er nu eenmaal en waarom zou je er geen gebruik van maken. Jullie maken toch ook gebruik van div regels die gelden voor zelfstandigen?

Ik vind het best hard wat je allemaal zegt hier en ook niet echt eerlijk want vrouwen zouden dus maar per direct moeten stoppen met werken als ze zwanger zijn? wat ja stel je voor dat ze ziek worden of gaan kolven oid. Misschien wil een vrouw wel gewoon niet stoppen of kunnen ze het niet.

13. Trees

Trees Niet meer actief

1. Mijn man heeft een eigen zaak
    2. Ik heb een eigen zaak naast mijn andere baan
    3. Ik betaal belasting. Meer dan dat mijn verlof of kolfpauzes ooit hebben gekost. Veel meer.
    4. Ik ben er trots op dat ik belasting betaal en hierdoor mede mogelijk maak dat vrouwen kinderen kunnen krijgen met behoud van hun salaris.

Eigen zaak of niet praat niet goed dat jullie zwangere vrouwen of vrouwen met een kinderwens discrimineren. Wij vinden kwaliteiten van een werknemer belangrijker dan het geslacht. Wat jullie doen is bij wet verboden en schandelijk.

14. A2CA

A2CA Niet meer actief

Tigermommy; aan je reacties te lezen komt het over alsof je zelf nog nooit in echt geld nood hebt gezeten. Er zijn zat mensen wat de eindjes aan elkaar moeten knopen om alleen al hun basisbehoefte te moeten betalen. Wil dat dan zeggen dat hun geen kinderen mogen krijgen? Want dan maken ze dus gebruik van zwangerschapsverlof etc. maar hebben na het verlof het werk wel weer hard nodig. Ik vind jou redenatie echt hard overkomen, en eigenlijk asociaal. Jij kan niet zomaar bepalen wat andere mensen wel of niet moeten doen. Dat jij toevallig de keuze hebt gemaakt om te stoppen met werken nadat er kindjes zijn gekomen om maar niet gebruik te maken van het verlof wat wettelijk bepaald is wil niet zeggen dat iedereen dat ook zo doet.
    We hebben het hier over kinderen krijgen niet over criminele praktijken of zwart werken kom op zeg.

15. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Is dit nu niet juist de discussie? Waarom werken vrouwen eerder parttime dan mannen?

Mijn man kon niet parttime werken toen we kinderen kregen, en ik wel dus was de keus snel gemaakt. Maar later veranderde de situatie, en kon ik een betere functie krijgen en mijn man wat minder werken. We werken nu evenveel, en verdienen ook evenveel. En daar ben ik heel gelukkig mee:)

16. Leeuwtje83

Leeuwtje83 VIP lid

8 mei 2008
    9.079
    313
    83
    Vrouw
    Software Engineer
    Nieuw-Zeeland
    Ja, voor dat verlof, en mijn kolfrecht etc. heb ik inderdaad betaald. Dat heet belasting betalen.

17. Leeuwtje83

Leeuwtje83 VIP lid

8 mei 2008
    9.079
    313
    83
    Vrouw
    Software Engineer
    Nieuw-Zeeland
    Ehhh... Mijn man heeft anders altijd veel meegeholpen in de periode vlak na de bevalling, hij sliep evenveel als ik, dus dat was niet veel. Én nadat mijn zoon was gearriveerd, had hij dus ook een peuter om voor te zorgen als ik met de baby bezig was. Thank goodness dat mijn moeder er ook is om een helpende hand toe te steken! Dus ja: hij had graag een paar maanden thuis willen blijven om de overgang van 1 naar 2 kinderen soepeler te laten verlopen, en om zijn rust te kunnen pakken.

18. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.742
    1
    0
    Ik begin de indruk te krijgen dat madame tigermommy gewoon lekker aan het rellen is. Even prikken, kijken hoe de dames reageren. Het is daadwerkelijk hi-la-risch.

19. Leeuwtje83

Leeuwtje83 VIP lid

8 mei 2008
    9.079
    313
    83
    Vrouw
    Software Engineer
    Nieuw-Zeeland
    Goed, dus als ik het zo lees:

1. De man verdient vaak meer dan de vrouw
    2. De man werkt vaak meer uren dan de vrouw
    3. De vrouw heeft meer lichamelijke last van de bevalling
    4. De vrouw ziet werken vaak meer als 'leuk', in plaats van 'nodig''

En dat bij elkaar zijn de redenen dat mama vaker thuisblijft dan papa

20. Leeuwtje83

Leeuwtje83 VIP lid

8 mei 2008
    9.079
    313
    83
    Vrouw
    Software Engineer
    Nieuw-Zeeland
    Maybe :) Ik stop hierna met reageren op haar posts.

Deel Deze Pagina