Nou wij zijn eerder gaan stijgen en lijken af te vlakken en hebben ‘maar’ 2500 mensen in het ziekenhuis, waarvan een kleine 600 op IC. Belgie is later begonnen en gaat nu heel steil omhoog.
In België worden over het algemeen mensen veel eerder opgenomen dan in nederland. ' zo ver mijn ervaringen tenminste zijn met het ziekenhuis in belgie'
Misschien hebben ze daar het testen beter op orde? Hier in NL is dat drama en tja, dan zijn er minder besmettingen bekend. Overigens lopen de ziekenhuisopnames hier ook nog steeds op en het aantal besmettingen hier (aan de grens met be) ook trouwens.
Ik denk dat in Nederland hele kwetsbare mensen niet op de ic komen. Dat bv oma van 89 met niet veel kans in het verpleeghuis zal blijven met paliatieve zorg of hooguit gewone opname. Niet alle landen voeren een dergelijk beleid. In Nederland is dat goed bespreekbaar @Relax nl is nu ook best weer op orde.met testen. Je kan nu binnen 24 uur terecht. Ik denk ook dat de strikte lockdown in België heeft gezorgd voor meer ongewenst gedrag toen het werd opgeheven: de bubbel mocht groter worden en daar was afstand niet nodig. In NL mocht je alleen met eigen huishouden knuffelen
Wag ik denk dat het kan zijn 1) andere opname beleid 2) andere telling 3) zoals GroeneBomen zegt 4) aantal afgenomen testen zijn hier sowieso een stuk hoger. 5) bepaalde regio's echt rampzalig op alle vlakken.
Volgens mij worden ze nu allemaal getest. Vandaar het hoge aantal testen per dag, ligt echt veel hoger dan nl.
Dat hoop ik wel. Ik heb geen idee hoe dat zit, ik volg het allemaal niet meer. Ik lees alleen zo nu en dan hier mee.
Dat gaat over vermoedelijke corona doden dan. Vermoedelijk besmet uiteraard niet (je word ook snel getest natuurlijk, voor ziekenhuis opname, voor ingreep,....). Maar ik las dus bijvoorbeeld onlangs dat je in België iedere keer als je getest word, opnieuw word meegeteld. In andere landen word dit dus niet gedaan en sta je getest in het systeem en klaar en ik dacht dat ook Nederland dit zo doet (mss weet wel iemand dat hier).
Maar opnames worden toch niet dubbel geteld. Jullie hebben 3 keer zoveel mensen in het zikeenhuis leggen.