Kerststress? Geen last van, wie nog meer?

Discussie in 'De lounge' gestart door Eenkadootje, 14 dec 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

5 mrt 2013
    4.611
    2.405
    113
    Naar aanleidingen van de div topics rondom Kerst.
    Vraag ik me af, ben ik de enige die geen last heeft van:
    - schoonouders/ouders verplichtingen om de kerst bij hun door te brengen.
    - wat gaan we eten?
    - boodschappenstress, dagen in de weer zijn om alle boodschappen te halen
    - wat voor kadootjes onder de boom. Andere besteden minder tijd/geld aan het uitzoeken van kado's
    - gescheiden ouders: bij wie zijn de kinderen op 1e en 2e Kerstdag en dan ook gedoe; wie de rollade en wie gourmetten.

Bij ons is het heel simpel:
    -Ouders zijn er niet met Kerst thuis
    - Eten, nou gewoon een pizza
    - Boodschappen, we vermijden de supermarkt en kopen het hoogst noodzakelijk een half uurtje voor sluitingstijd
    - kadootjes, niet nodig
    - gescheiden: dochter gaat naar d'r vader

En verder; ik heb gewoon aangeboden om met deze dagen te helpen in de horeca. Manlief en de jongste zijn saampjes thuis. Lees lekker tv kijken, op de bank in slaap vallen en vooral niet druk maken.

2. Tooto

Tooto Niet meer actief

Hier ook niet.
    Vieren geen kerst gaan alleen bij m'n moeder brunchen maar dat brengt geen stress met zich mee.

3. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Ik heb ook geen stress, maar om andere redenen.

Kerst samen vieren is een evidentie en vooral heel leuk, want wij zijn een hechte familie. Menu is altijd hetzelfde, gevulde kalkoen, omdat iedereen daar dol op is, dus geen issues daar. Alle cadeautjes zijn al gekocht, ik begin daar steevast vroeg mee.

Heerlijk toch, Kerstmis? :D

4. yenolah

yenolah Fanatiek lid

12 dec 2008
    4.038
    83
    48
    Vrouw
    fysiotherapeut
    Caldas da Rainha
    Ik maak me er ook niet druk om. We hebben nog niet eens concrete plannen. We zien wel hoe het loopt.

5. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Hier ook geen kerst stress! We gaan alleen 1e kerstdag naar familie verder geen verplichtingen. Heerlijk!

6. Catmommy

Catmommy Fanatiek lid

8 okt 2013
    1.872
    4
    38
    NULL
    NULL
    Hier ook geen drukte of stress, altijd leuk om naar uit te kijken.

Geen cadeautjes, dat doen we met sinterklaas.
    Geen stress voor het boodschappen inkopen, de winkels zijn immers maar 1 dag dicht dus hamsteren heeft geen nut.

Kleding ook geen probleem, gewoon lekker je huispakkie aan, het is tenslotte een vrije dag!

We gaan al jarenlang (nooit anders geweest) op eerste kerstdag naar mijn ouders, gezellig gourmetten.
    Super leuk want dat doen we maar 1 keer per jaar en altijd iets om naar uit te kijken.

De andere dag leggen we nooit iets vast.
    Hele dag series kijken, lekker in bed liggen, op bezoek bij vrienden of iets als we zin hebben.. gewoon een normale zondag dus:)

7. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

8 jun 2009
    4.279
    1.418
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Mijn zoon is 2e kerstdag jarig dus wij vieren altijd zijn verjaardag met familie en vrienden. Cadeau is ook al binnen. Ik zorg altijd voor een buffetje, dit jaar een tapas buffet besteld wat mijn jarige zoon graag wil.

1ste kerstdag zijn we lekker met het gezin en gaan we gourmetten.

Hiervoor geen stress.

8. waxinelichtje

waxinelichtje Niet meer actief

Ik heb geen stress!!! :D
    sterker nog: ik ben totaaaaaal niet in de kerststemming. Ik heb een kerstboom staan maar ook dit werkt niet haha.

wij eten:

1e kerstdag: denk biefstukje met sla en friet
    2e kerstdag: chinees

we blijven thuis. Geen afspraken 's avonds. Wel overdag koffie doen bij de ouders.

9. Hier ook geen stress, ik heb er juist zin in! Eerste kerstdag gaan we naar de Efteling, net als elk jaar. Vorig jaar gingen m'n moeder en broertje ook mee, maar dit jaar niet omdat m'n zusje, zwager en neefje over zijn vanuit Oostenrijk (met hen gaan we aankomend weekend). Mochten we toch geen zin hebben (wat me sterk lijkt, maar je weet het niet :p ), dan blijven we thuis. Ik vermoed dat we na de Efteling bij McDonald's eten. De 26e gaan we naar m'n moeder en daar eten we spaghetti :D

10. mapepejo

mapepejo Fanatiek lid

27 aug 2014
    1.593
    541
    113
    Hier ook geen stress.

2e kerstdag, 's avonds naar mn moeder maar dat is altijd relaxed. Verder geen verplichtingen. Boodschappen doe ik 24dec overdag. Meestal in 30min klaar. Cadeautjes doen we niet.

-Kerstavond met gezin worstenbroodjes en nog wat gezonde snackjes: worteltje, komkommertje ect. terwijl we kerstfilm kijken. (eigenlijk een vaste prik voor ons als gezin)
    -1e kerstdag gourmet met zn 2tjes zonder kinderen: Die eten eerst frietjes en als ze slapen (19.00u) gaan wij samen gourmetten.
    -2e kerstdag gourmetten bij mn moeder, met kinderen en mn broer met zn vriendin.

Verder overdag wat wandelen/ tuincentrum/ levende kerststal bezoeken/ relaxen thuis

11. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hier ook geen kerststress. Ben er eigenlijk nog helemaal niet zo mee bezig. Eerst moet mijn oudste volgende week trakteren, niet zo spannend maar dat zit nu in mijn hoofd. Moet nog cadeautjes voor mijn ouders halen, maar geen idee of zij iets voor ons kopen, dus moet nog even bespreken hoe of wat. Maar dat haal ik dit weekend dan wel, geen stress ;). Wij eten eerste kerstdag bij hun (gourmetten), tweede kerstdag nog geen plannen. Misschien is de dierentuin wel leuk. Wat we dan eten weet ik nog niet, ga ik de 24e halen denk ik. Of we eten een frietje ofzo als we dan toch naar de dierentuin gaan ;)

12. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Hier ook niet. :) Meerdere dingen om uit te kiezen dus ik kijk per dag zelf wel wat ik aantrek, zou niet weten wat we de 25e eten, de 26e spaghetti en geen gedoe, gewoon gezelligheid. Ik ben alleen nog op zoek naar cadeautjes, dat dan weer wel. :p

13. Snoeki

Snoeki Fanatiek lid

30 jan 2014
    2.334
    258
    83
    Hier ook een stress gelukkig. Cadeaus voor bij de schoonfamilie zijn in huis. Shoppen is best leuk haha.
    We gourmetten met hunsnen man regelt dat.

Kerstavond bij mijn ouders heb net besloten een lekkere meegenieten peren taart te maken. Maar als ik het recept volg komt dat ook elemaal goed.

Eerste kerstdag zijn we samen en maken we een heerlijk film dagje denk ik.

14. vertelikniet

vertelikniet Niet meer actief

Hier wel mega stress en ieder jaar roep ik ik doe dit voor het laatst en volgend jaar niet meer. Maar ongetwijfeld ben ik volgend jaar weer in deze staat.

Cadeautjes pas voor de helft binnen, moet ook nog 9 5 euro cadeautjes kopen. en voor man en mijzelf nog wat voor onder de boom. We wonen in een dorp hebben maar 1 auto en mijn man moet deze en volgende week overwerken omdat ze daarna 1,5 week dicht zijn. die boodschappen laat ik dit jaar maar deels bezorgen.
    kleding dat is wel in huis,
    wat eten we kerstavond gourmet traditie in het gezin is dat.
    1e kerstdag hapjes buffet, mijn familie komt alleen dit jaar zijn ze vergeten dat er ook wat gemaakt moet worden . grrr maar goed ik doe het weer en waarom omdat ik van kerst houd. Ons gezin is niet meer compleet ik wil dit in ere houden.
    2e kerstdag gaan we naar de dierentuin en naar de mac.

wij hebben wel 1 januari afgeschaft ik doe het niet meer sinds vorig jaar de hele dag rennen en vliegen terwijl je doodop bent met 2 jengelende kinderen en een week later hebben we 3 verjaardagen in 1 week, prima zien we ze dan wel.

15. anica

anica Fanatiek lid

3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    Totaal niet, nou ja thuis niet op het werk een beetje.. ik moet werken met de kerst (horeca)

16. sprits

sprits Fanatiek lid

21 feb 2011
    3.917
    376
    83
    Hier ook geen stress. Ik werk beide dagen vroege diensten.
    De 1e na het werk een simpel gerecht maken en lekker eten met elkaar, 2e komen mijn schoonouders en halen we makkelijk chinees en kan ik zo aanschuiven.
    Cadeautjes doen we niet met kerst voorlopig.
    Kleding is ook geen gedoe want heb jurkjes genoeg in de kast hangen en de mannen hebben ook voldoende om uit te kiezen.

17. Deedee1

Deedee1 Bekend lid

2 mrt 2015
    877
    1
    0
    Kerststress? nee joh kerst is harstikke saai, iedereen moet naar familie, alle winkels zijn dicht er is niks te doen.

Dit jaar gaan we 2de kerstdag naar mn moeder, doen we eigenlijk nooit, maar ze heeft net een nieuwe heup en kan dus nergens heen.
    Mijn zus en ik maken gewoon wat lekkers klaar, wordt vast wel gezellig.

Cadeautjes vind ik bij sinterklaas horen.

Nee hoor, gewoon een weekend waarin weinig te doen is, geen reden tot stress dus.

18. Gemma79

Gemma79 Fanatiek lid

19 feb 2011
    1.105
    2
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook absoluut geen kerst stress.
    Wat we gaan eten? Nog geen idee. Ook nog niet mee bezig geweest.
    Waar we zullen zijn? Thuis
    Met wie? Ons gezin
    Wat we gaan doen? Nog geen idee. Waarschijnlijk niet veel.
    Ben zelf met kerst jarig (1e kerstdag) en komt toch vrijwel niemand.
    Vind dat prima.
    Erg kleine familie, geen ouders meer en geen broers of zussen dus ook niet de behoefte om uit te pakken.
    Vind het wel goed zo.

19. rums

rums Niet meer actief

Nee hoor geen stress. Hele relaxte ouders en schoonouders. En hopelijk zit ik met kerst in mijn kraambed of er net uit.

20. pandavliegen

pandavliegen Fanatiek lid

17 jan 2014
    3.675
    80
    48
    Mars
    Hier ook geen stress, gaan al jarenlang op kerstavond en 1ste kerstdag naar m'n schoonfamilie en 2de kerstdag naar mijn familie. Wat we eten.. eh ook dat doen we volgens traditie en hoeven wij niks voor te regelen :) wat doe ik aan, vind het heerlijk om nieuwe dingen te kijken en heb genoeg back up, kadootjes doen we niet met kerst, boodschappen, ook niet nodig, we zijn toch niet thuis. kortom, een lekker familieweekendje waar ik veel zin in heb :)

Deel Deze Pagina