Thuisblijven of carriere

Discussion in 'Zwangerschap' started by puzzcat24, Jul 23, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. jopie

jopie VIP lid

Aug 10, 2006
    6,030
    1
    0
    Putten
    @ Cossy, ik vind het wat kort door de bocht om dat zo te stellen. Dus iemand met een hypotheek die niet van 1 salaris betaald kan worden, zou maar moeten gaan verhuizen als er een kindje komt?

2. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

hoezo onzin??? wij hebben echt geen dure hypo, zijn al 2 jaar niet meer op vakantie geweest, hebben een kleine auto, de goedkoopste die we konden vinden enz, maar ik MOET toch echt werken.

hoe kun je zeggen dat iedereen dat op 1 inkomen kan doen??

3. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

Mar 13, 2008
    6,167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad

4. Rosado

Rosado Niet meer actief

Wij MOETEN toch echt wel allebei (gedeeltelijk) blijven werken om onze vaste lasten te kunnen betalen (en nee, wij gaan niet 2x per jaar op vakantie en hebben maar 1 auto). Verder hebben we het echt niet slecht hoor, begrijp me niet verkeerd. Het is me hier op zp al vaker opgevallen dat mensen denken dat ze in de portemonee van een ander kunnen kijken ;).

5. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

Mar 27, 2008
    8,128
    1,682
    113
    Ja dat kun jij vinden, maar niet iedere man verdient zoveel dat hij een gezin in z'n eentje kan trekken. Denk maar aan een eigen zaak/ongeschoold werk/werken in de zorg enz. Dan is het geen kwestie van 2 keer per jaar op vakantie maar gewoon het kunnen ophoesten van vaste lasten EN ook nog kunnen eten.

6. Amfy

Amfy Niet meer actief

ik ben het er toch ook mee eens.je leeft naar wat je hebt zullen we dat maar zeggen.

7. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

Mar 13, 2008
    6,167
    1
    38
    lelystad
    Die is prachtig en wil ik ook zo houden :p:D

Enne ook wij hebben geen groot huis met een dure hypotheek, gaan niet 2 keer per jaar op vakantie en rijden een gewone normale auto hoor.

8. Marieke1983

misschien als mijn vriend en ik na onze studies flink hadden gewerkt was dat zo geweest.. maar we zijn direct voor een kindje gegaan.

dat is een keuze en je leeft idd naar wat je hebt, maar op zich vind ik het wel fijn dat we onze vaste lasten elke maand kunnen betalen, lijkt me toch niet onbelangrijk :)

9. Linda1979

Linda1979 Actief lid

Jan 26, 2009
    320
    0
    0
    Ik ben het helemaal met je eens hoor, op 1 opmerking na:
    Mensen die 10 kinderen op de wereld zetten -wat nauwelijks nog gebeurt, maar goed - zijn over het algemeen mensen van wie alleen de papa werkt hoor. Dus pa en ma gaan daar ECHT niet allebei van werken. Dat zijn juist gezinnen waar alleen de papa werkt. Dat ken ik van het boerendorp waar ik ben opgegroeid.
    Ik heb daar geen mening over hoor; moeten ze zelf weten. Ik constateer alleen een feit.

Sorry, ik heb het verkeerde bericht geciteerd. Het juiste citaat staat hieronder...

10. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

Mar 27, 2008
    8,128
    1,682
    113
    Dus als je man een klein klotesalarisje heeft moet je maar in een kartonnen doos gaan wonen? Wat is dat nou voor iets raars? Dan MOET je als vrouw toch ook gewoon gaan werken?

11. Linda1979

Linda1979 Actief lid

Jan 26, 2009
    320
    0
    0
    Sorry verkeerd geciteerd... Ik ben het hier dus helemaal mee eens op een opmerking na, zie mijn reactie hierboven...

12. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

Mar 13, 2008
    6,167
    1
    38
    lelystad
    ja vlinderbloem wist je niet dat wij starks met z'n alle terug in een strohutje moeten gaan zitten met 6 andere gezinnen.

13. Linka76

Linka76 VIP lid

Dec 14, 2007
    9,703
    0
    0
    Zo, kan ik ook ff erover praten......

Ik ben sinds maandag begonnen met werken na 1 jaar werkloos, nou ik vind FIJN om weer aan de slag te gaan, thuis zitten is niks voor me, is ook GEEN luxe leven hoor....... Maar we konden wel met ons een inkomen, maar ik wilde gewoon aan de slag, maar ik wil ook thuis zijn voor kinderen, dus werk ik maandag, woensdag, donderdag en vrijdagochtend van 9 tot 12 en dinsdagmiddag van 13.00 tot 16.00 uur.

Nou is wel echt wennen hoor, ik moet nog ritme vinden, maar as maandag begint de gastouder voor mijn jongste en mijn oudste heeft nu vakantie, ze is nog ff bij haar vader en ik moet dan wel oppas vinden voor oudste, maar gaat lukken hoor met familie.

Veel denken dat thuisblijfmoeder luxe leven is, dat is niet waar....

14. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,238
    7,282
    113
    Female
    Brabant
    Als ik zou stoppen met werken, zouden we waarschijnlijk net niet rond kunnen komen. We hebben nu 3 auto's (waarvan 1 geschorst), dan zou er 1 weggaan (de geschorste auto staat toch in de garage niets te kosten ;)). Ik ben alles nagegaan waarop we zouden kunnen bezuinigen. En we hebben geen groot en duur huis. Toen we in ons huurhuis zaten betaalden we meer huur dan dat we nu als hypotheek betalen.
    Op vakantie gaan we trouwens 1 keer per jaar, kamperen in Frankrijk en een week bij mijn schoonouders (ook Frankrijk).

Ik werk 3 dagen, mijn vriend 4. Ik zou financieel gezien een dag extra thuis kunnen blijven, maar dat betekent maar 1 dag kdv voor Eva en ik denk dat dat voor haar te weinig is. Dan moet ze telkens weer teveel wennen.
    Ik heb een tijd terug eraan gedacht om te stoppen met werken. We zouden het net wel/niet redden. Maar het kwam puur uit mijn eigen gevoel, dat ik Eva miste. Want ik vind het juist veel beter dat Eva wel naar een kdv gaat, en een dag alleen met papa thuis is.
    Wie heeft toch bedacht dat het goed is om altijd alleen maar thuis te gaan en niet naar een kdv? En als ze dan met 4 jaar hele dagen naar school gaan is het opeens wel goed?

15. Rosado

Rosado Niet meer actief

Ja dat begrijp ik ook niet hoor!!

Mijn moeder zat vroeger in de bijstand en had altijd zorgen over geld. Ik heb me als gevolg daarvan altijd veel zorgen gemaakt om mijn moeder. Zij had het er natuurlijk niet zo direct over, maar als kind merk je het heus wel. Ik ben er heus niet slechter van geworden, maar ik had me waarschijnlijk wel minder zorgen om mijn moeder gemaakt als mijn moeder wel was blijven werken en dus meer geld had en in ieder geval 1 zorg minder.

16. Marieke1983

wel gezellig :D

17. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

Mar 27, 2008
    8,128
    1,682
    113
    en knus!:D

18. zicht

zicht Niet meer actief

En ook als je man een klein inieminie kutsalaris heb, dan mag je nooit meer op vakantie gaan en nooit meer iets leuks doen want anders kost het teveel geld.

19. Linka76

Linka76 VIP lid

Dec 14, 2007
    9,703
    0
    0
    Ik ben ook 4 jaar alleenstaande moeder met bijstand, met Myrna is goed gekomen, heel goed zelfs! Ik ben blij dat ik even thuis ben gebleven voor Myrna, maar ze is weer blij dat ze naar Peuterspeelzaal mocht en naar school, ben ik weer gaan werken....tot vorige jaar.... en weer thuis voor jongste maar aanzien dat ik niet meer aan kon om thuis te zitten ben ik gaan beginnen met werken.

20. Dottie

Dottie Bekend lid

Mar 8, 2009
    665
    0
    0
    Bediende
    Lieve Cossy, dan nodig ik je bij deze uit om onze rekeningen te betalen met één loon. ;)

Wij wonen in een bescheiden huisje (halfopen) met ocharm twee slaapkamers. Een tweede auto hebben we nodig omdat we anders niet kunnen gaan werken. Er is zelfs geen behoorlijke aansluiting met het openbaar vervoer. Onze auto's zijn om het zacht uit te drukken ook héél bescheiden. En ja ik moet gewoon gaan werken om rond te komen. 4/5 gaan werken is financieel haalbaar, maar wordt niet toegestaan door mijn werkgever. En deze tijden iets anders vinden? Met al die ontslagen. Dus nu werk ik full-time, en na mijn ouderschapsverlof in 4/5 ga ik weer full-time aan de slag. We hebben één geluk en dat is dat mijn man in posten werkt dus zo meer bij de kinderen kan zijn. En een onthaalmoeder is echt zo slecht nog niet. Daar leren al vroeg om om te gaan met andere kindjes... En twee keer per jaar op vakantie??? I wish! Ik werk al bijna 9 jaar en ik ben welgeteld twee keer op vakantie geweest... Maar ja, ik had misschien beter moeten studeren... ;)

Nu moet ik er ook bij vertellen dat ik van Belgïe ben, en het dus waarschijnlijk heel anders zit met lonen en afbetalingen enzo...

Gewoon om te schetsen dat het voor sommigen echt niet anders kan...

Groeten

Share This Page