Thuisblijven of carriere

Discussion in 'Zwangerschap' started by puzzcat24, Jul 23, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Cherrylein

Cherrylein Fanatiek lid

Nov 14, 2007
    1,759
    0
    0
    Dat vind jij ja, dat is geen algemeen feit ofzo ;)

2. pixie

pixie VIP lid

May 30, 2008
    12,315
    0
    0
    woonbegeleider psychiatrie
    Leusden
    denk eerder dat ze dan alles eraan doen om je in een reintegratieprogramma te plaatsen dan.. als je uitkering wil hebben dan moet je er ALTIJD wat voor doen!! (na mijn idee - of het nou elk maand formulieren invullen is om aan te geven waar je geld alemaal gaat enz ..dat is ook wat doen!)

3. Doemaar

Doemaar VIP lid

Sep 24, 2008
    8,119
    0
    0
    Limburg
    joehoe.. heel goed...hier ook een werkende mama, waarom zou ik niet werken voor de luxe van mijn kind.. ten eerste wil ik niet nadenken of ik dat pakje wel of niet zal kopen omdat we het anders niet redden, ik wil het gewoon kunnen kopen enzo... als ik thuis zou blijven komen de muren op me af, en wordt mn wereld wel heel erg klein.. en kun je alleen nog maar kindertaal praten.... iets anders is ook wel eens lekker

4. JennyS

JennyS VIP lid

Dec 14, 2007
    6,001
    0
    0
    Analist
    Hier ook een werkende moeder, heerlijk hoor, word zelf thuis gillend gek en daar heeft de kleine ook niks aan.
    Kleintje gaat heerlijk naar de oma's om te knuffelen.

Beter verwend dan verwaarloosd ;) en of dat nou met moeders thuis is of niet.

5. Cherrylein

Cherrylein Fanatiek lid

Nov 14, 2007
    1,759
    0
    0
    amen!

6. Rosao

Rosao VIP lid

Nov 3, 2007
    12,893
    1,390
    113
    Voor kdv krijg je kinderopvangtoeslag, aan te vragen bij de belastingdienst. Is echt best een behoorlijk bedrag vooral als je minder verdiend (wij krijgen zo'n 2/3e terug).

Overigens @Darcy: mooi gezegd!

7. Doemaar

Doemaar VIP lid

Sep 24, 2008
    8,119
    0
    0
    Limburg
    daarbij, hebben we ook nog een 2de salaris nodig om normaal te kunnen leven... en geen welzijn voor mn kind omdat ze naar een KDV moet.... pffff mein meisje heeft daar de tijd van haar leven.... nee beetje veel BS door deze vraag zo te stellen

is het niet een beetje afgunst van de mensen die het wat breder hebben dan jullie??? ik begrijp dat jullie met zn 2-en een uitkering hebben...... het blijft nu eenmaal een feit dat de werkende nog altijd meer overhoud dan de thuisblijver (niet iedereen hoeft hierover te struikelen) en dat jullie niet kunnen werken.. tja ik ken jullie situatie niet dus het zal wel....

8. Wupped

Wupped Bekend lid

Jan 21, 2009
    531
    1
    0
    Bi/BO Consultant
    Capelle aan den ijss

das geheel branche gevoelig, maar we hebben altijd nog zoiets als omscholing. een oom van mij is op zijn 54ste nog omgeschoold om aan het werk te blijven. nederland vereist het nu eenmaal

9. zogezegend

zogezegend Niet meer actief

ik hoop/denk dat bijna iedereen wel zijn mening heeft gegeven over dit onderwerp en verwijten vliegen van hot naar her is het niet tijd dit onderwerp te sluiten?

10. Cherrylein

Cherrylein Fanatiek lid

Nov 14, 2007
    1,759
    0
    0
    Waarom moet het topic gesloten worden? Het loopt toch niet uit de hand?

11. Wupped

Wupped Bekend lid

Jan 21, 2009
    531
    1
    0
    Bi/BO Consultant
    Capelle aan den ijss
    zoals ik ook al bepleid had op pagina 15 ;)

12. SuLa

SuLa Fanatiek lid

Feb 14, 2009
    1,765
    1
    0
    Ik wil na de bevalling, en na het opnemen van betaald ouderschapsverlof (in totaal ben ik dan de eerste 8 maanden thuis) ook weer gaan werken om de volgende redenen:
    - Ten eerste: ook wij redden het niet op 1 salaris. Daarbij willen we ook nog wat samen kunnen sparen, zodat we ook een nieuwe wasmachine kunnen kopen als dat nodig is, en dat kan niet op 1 salaris. Verder vind ik het ook fijn om voor mezelf wat te kunnen sparen, zodat ik me inderdaad af en toe wat luxe kan veroorloven (dagje sauna, weekendje weg) en dat vind ik geen schande om dat voor mezelf te willen. En verder wat geld betreft: ik ben opgevoed met het idee dat je als vrouw voor jezelf moet kunnen zorgen. Als ik een trui koop, ook al is ie van de Wibra, of als ik een cadeautje voor een vriendin koop, dan wil ik kunnen zeggen dat ik die/dat ZELF heb betaald.
    - Ten tweede: ik werk graag. Ik werk op een middelbare school, heb met mijn 220 collega's veel sociale contacten en ook andere praat dan over kids.
    - Ten derde: door te werken en door vanuit mijn werk cursussen te kunnen volgen, blijf ik in ontwikkeling op een vakgebied dat mij aanspreekt.

Ik wil na de bevalling 20 uur op school blijven werken. Verder schrijf ik nog freelance (4 uurtjes in de maand) waar ik zo'n 225 euro per maand mee bijverdien. Daar rij ik lekker mijn auto van EN dit werk kan ik van thuis uit doen.

13. Journey

Journey Fanatiek lid

Apr 3, 2008
    3,404
    0
    0
    Hier ook een werkende moeder ik werk 3 dagen ma di wo en mijn vriend werkt continue diensten wat er op neer komt dat hij heel veel dagen door de weeks thuis is en dan voor de kleine meid zorgt de andere 3 dagen en 3 midagen per maand lossen onze moeders het op dan is gelijk het probleem opgelost dat als we vrij zijn wij niet al onze vrije wekeenden aan de oma's hoeven te spenderen maar ze hebben andere dagen met hun kleindochter.

Ik vind niet dat je iemand moet bekritiseren of de kleine wel of niet naar het kdv gaat, ik ben juis omdat ik werk en een ander praatje heb een goede mama voor tess.
    Ik wil eerlijk toegeven aan het einde van mijn verlof kwamen de muren op mij af en heb ik ook heel veel en erge ruzies met mijn vriend gehad nu ik weer een beetje in een vast ritme zit gaat het gelukkig allemaal weer beter met ons gezinnetje.
    En de dubbele inkomsten zijn niet omdat we in een duur huis ed willen wonen maar zeg nou zelf de ziektekosten ed zijn hier in nl toch niet meer te betalen voor een heel gezin?

14. Marlett

Marlett Fanatiek lid

Jun 13, 2009
    1,276
    10
    0
    Stel je deze vraag ook wel eens aan vaders...?

15. Sterre82

Sterre82 VIP lid

Sep 23, 2008
    8,211
    3
    0
    In de wolken
    Buiten het feit om dat het gewoon stom is wat jij suggereert ( 2 verdieners werken niet automatisch allebei 40 uur) heb je dit niet in je 1rste bericht gemeld...mensen kunnen niet ruiken wat jij bedoeld.

16. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

Oct 10, 2008
    4,062
    8
    0
    En dan nog, als stellen beiden 40 uur per week willen werken en kinderen hebben, dan is dat toch verder helemaal 100% hun eigen zaak?

17. Sterre82

Sterre82 VIP lid

Sep 23, 2008
    8,211
    3
    0
    In de wolken
    Ook dat ;)

18. Sunlight

Sunlight Fanatiek lid

Nov 7, 2007
    2,717
    0
    36
    beveiliger
    friesland
    ik moet wel blijven werken.
    ik moet 20 uur in de week werken anders kunnen we het niet redden. we hebben namelijk nog 2 huizen de 1 is nog steeds niet verkocht dus ja heb dan niet echt een keus jammer genoeg
    maar ik denk dat het voor je sociale contacten ook wel goed is dat je al is het er maar 1 dag blijft werken. dan heb je weer even ander praat en even zonder je kind misschien is dat ook niet zo erg. moeders die er voor kiezen om thuis te blijven vindt ik ook super! maar moeders die blijven werken vindt ik ook geen probleem. het hoeft niet altijd voor de luxe te zijn soms heb je gewoon geen keus.

liefs

19. Nathalie01

Nathalie01 Actief lid

Dec 7, 2008
    419
    0
    0
    Ik blijf voorlopig thuis , als die kleine zo'n maand of 6 is wil ik mischien wel gaan werken 1 of 2 ochtenden.
    Niet eens zo zeer voor het geld , maar voor mezelf.
    Mijn vriend werkt offshore , en is vaak 2 of 3 weken weg.
    Als hij thuiskomt lijkt het me heerlijk om ff tijd voor mezelf te hebben.
    Het lijkt me straks best zwaar om 24 uur per dag 7 dagen in de week ALLEEN voor die kleine te zorgen..
    Maar...... ik kijk er ook ontzettend naar uit.

Als mijn vriend thuis komt na 2 of 3 weken , heeft die kleine alle tijd met zijn papa ,
    Dus hoef die kleine ook niet naar een kdv of dergelijke te brengen.

20. Jannes

Jannes VIP lid

Oct 6, 2006
    7,714
    1
    36
    Vol verbazing lees ik dit topic.

Ik ben moeder, werk 32 uur, heb een mooie carriere, combineer het prima en ik ben er trots op! Sara gaat maar 2 dagen naar het KDV (dagje papa, dagje oma), is een heel gelukkig en tevreden kind, komt niets tekort en krijgt volop liefde en aandacht. Is het zo erg dat ze dan ook luxe kent?

Ik hoef geen 32 uur te werken voor het geld, zou ook minder kunnen, maar ik wil dit.
    Bah wat een raar topic. Vooral kortzichtig!

Share This Page