4 w. en 6 d. zwanger, maar wat een buik!

Discussion in 'Zwangerschap' started by Klaske1986, Jul 17, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Klaske1986

Jul 4, 2009
    84
    1
    0
    huismama
    Hallo,

Ik had een vraagje.. Ik ben 4 week en 6 dagen zwanger maar ik heb een buik joh!! Deze omvang buik had ik met mijn zoontje pas met 3 maanden.. Sta ik vanmiddag in de supermarkt kreeg ik de vraag ben je zwanger, en toen ik bloosde en zei dat het nog heel pril was, zei ze wordt het vast een tweeling, ik baalde zo.. Zijn er meer vrouwen die dit hebben dat ze met bijna 5 week al een aardig bol buikje hebben? Ik pas mijn broeken nog wel, maar het duurt niet lang meer dan zullen we het moeten vertellen.. Misschien heeft het te maken met mijn lengte/gewicht, ik ben 60 kilo en 1.68 maar ja met mijn zoontje zag je pas wat met 3 á 4 mn. zwangerschap.. Heel raar haha...

Liefs Klas

2. Gentle

Gentle VIP lid

Oct 10, 2007
    6,979
    1
    36
    Overijssel
    Typisch je darmen. Je baarmoeder is echt nog niet zo groot, maar je darmen blazen zich echt op. Ik vertelde het mensen met 8 weken, en meteen konden mensen het al zien, vonden ze. Nou, na 12 weken was die hele opgeblazen buik opeens weg en kon ik ook mijn gewone broeken weer aan. Toen kwam er inderdaad pas rond 16/17 weken een duidelijke babybuik van onderen opzetten.

Dus het is jammer van de verrassing voor mensen om je heen, maar het is nog niet je baarmoeder.

3. AnneMica

AnneMica Bekend lid

Jul 11, 2007
    731
    1
    0
    Zoiets had ik ook, kon met 6 weken mijn eigen broeken niet meer aan! Ook verschrikkelijk opgeblazen allemaal, ik heb het ook even moeten verdoezelen. Nu niet meer gelukkig, jij "sterkte" met verdoezelen en natuurlijk van harte met je zwangerschap!

4. Klaske1986

Jul 4, 2009
    84
    1
    0
    huismama
    ja, ik had al zoiets van mijn darmen, maar jah het is wel een beetje knullig zo, want ik wil het eigenlijk nog niet naar buiten hebben dat ik zwanger ben, want jah er kan nog zoveel misgaan.. Dus ik probeer maar te verstoppen die buik hahaha... En ik stond er zelf ook gewoon van te kijken, omdat ik met mijn zoontje gewoon zo plat was de eerste 3 maanden...

Liefs

5. valhalla

valhalla Niet meer actief

Klinkt bekend, had ook een heel opgezwollen buik in het begin, kon mijn eigen broeken opeens niet of bijna niet meer aan. Dat trok na een paar weken weer weg, met 10 weken was ie weer helemaal plat. (Is nu weer aardig gegroeid) :D

Wel balen, je kan er met dit weer moeilijk een dikke trui overheen trekken!

6. AnneMica

AnneMica Bekend lid

Jul 11, 2007
    731
    1
    0
    Hmm bij mij groeit ie gestaag door, ben niet meer plat geweest...

7. wendysunny

wendysunny VIP lid

Jun 24, 2009
    5,789
    0
    0
    heb je een foto"?

ook hier bij de 1e al snel een buikje

8. Klaske1986

Jul 4, 2009
    84
    1
    0
    huismama
    er zijn meer mensen dus die dit hebben hihi, ben gelukkig niet de enigste..

@ Valhalla; nee, een dikke trui dat wordt hem niet haha, ik draag nu van die wijdvallende shirtjes..

@ Annemica; Dus jouw buikje is dus nooit echt verdwenen, ach erg is het ook niet maar ja de eerste weken is het ff lastig om het dan stil te houden..

@ Wendysunny; Kan ik die foto hier dan gewoon plaatsen? Ben niet zo'n techneut hahaha..

Tjee dat je darmen dat kunnen doen zeg, echt raar...

Liefs Klas

9. Mecha

Mecha Niet meer actief

hier ook al met 4 wken een buikie en is nog niet weg hoor .. gebruik rennie deflatine maar ik blijf dik dus of het echt darmen zijn???????

In mijn album kan je de groei goed zien hihi :D ps ik ben ook 168 en woog 60 kilo ( maar zo plat als een plank en maatje 34/36 spijkerbroek 27)

10. Maccy

Maccy Bekend lid

Dec 26, 2008
    513
    0
    0
    Hier hetzelfde, en het is mijn eerste kindje nog wel. :) Ik was met een paar weken ook al overduidelijk opgezwollen. En dan werkte ik ook nog met alleen maar mannen die er al een krat bier op hadden gezet dat het een drieling werd. Alsof je kindje met 4 weken als zo groot is dat je een buik krijgt! :)

11. Veertje14

Veertje14 Actief lid

Sep 30, 2005
    392
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Spijkenisse
    Ik kon met 5 weken mijn eigen broeken al niet meer dicht krijgen en met 6 weken heb ik het al verteld op mijn werk omdat het toch echt al heel erg zichtbaar was, maar dat schijnt normaal te zijn bij een 2e zwangerschap.
    Ik heb ergens gelezen (weet alleen niet meer waar) is dat ondanks dat je baarmoeder nog heel klein is je buik zich wel al vult met lucht omdat je lichaam het zwanger zijn herkend bij de 2e zwangerschap.
    Mijn buik is inmiddels net zo dik als aan het einde van mijn 1e zwangerschap.
    Van de week zei iemand nog tegen mij zo dat gaat zeker al lekker opschieten, toen ik zei dat ik nog 17 weken moest kon ze dat haast niet geloven!

12. Snoekems

Snoekems Bekend lid

Jan 18, 2009
    703
    2
    0
    Brabant
    Hoihoi,

Bij mij was het de 5e en 6e week ook alsof ik al een flinke buik had. Had echt te maken met opgezwollen en langzaamwerkende darmen. Na de 6e week werd het wat minder, en sinds 2 weken geleden is het klaar, over en uit, met gewone broeken omdat mijn baby-buik nu echt gaat komen!
    De eerste weken heb ik het verdoezeld met een bloesje los dragen over een (wat wijder) t-shirt. Het is echt geen mens opgevallen toen! En nu zien mensen het meteen (maar nou mag het ook wel!)

Groetjes!

13. Lolala

Lolala Niet meer actief

Hoi Klaske,
    Ik heb er ook al last van, sinds een week. Ik kan me eigen kleren bijna niet meer aan....en ik droeg gisteren een jurkje en daar zag je het erg goed in. Dit is mijn eerste kindje. Het zijn idd darmen, maar ja, als ik dan ook bedenk wat ik allemaal eet op een dag nu...pffff, dan kon dit niet uitlblijven! Ik snap dat het niet leuk is als je het nog even voor je wil houden! Heel veel succes gewenst en natuurlijk gefeliciteerd met je zwangerschap.

14. Klaske1986

Jul 4, 2009
    84
    1
    0
    huismama
    Hahaha nou ik zie het wel er zijn veel meer vrouwen die het hebben..

@ Mecha; Dus je hebt hetzelfde postuur als ik hihi, nou ik ga gauw in je album sneupen, ik zal ook in mijn album wat foto's zetten.. Zal manlief ff vragen of hij zo een foto wil maken..

En @ de rest jah we gaan het zien, of de buik gaat afzakken of gestaag doorgroeien.. Maar in elk geval bedankt voor jullie verhaaltjes.. Voel ik me wat minder raar, zat al te denken ben ik dan echt verder heen als ik denk..

Net ook weer, was bij een vriendin op visite (die is jarig) Die zei tegen me, ik heb wel door dat je zwanger bent, en als je vanavond weer komt en onze hele vriendengroep zit er verdoezel het dan met een wijd shirtje en haar man dacht dat ik al 3 á 4 maanden heen was.. Nou ik stond perplex haha, mijn man en ik moesten thuis erg lachen hierom.. Dus vanaaf op de verjaardag maar een wijd shirtje aan hihi..

Liefs Klas

15. Mecha

Mecha Niet meer actief

hey meis ik zit te kijken in je album maar ik zie nog niks van fotos.. of had jij die pb gestuurd? :S woeps als het antw jaa is ik lees nu dit bericht pas en die pb had ik vorige week gelezen :D

16. Marlett

Marlett Fanatiek lid

Jun 13, 2009
    1,276
    10
    0
    :xGrrrr, ja die "tweelingreactie".... heb ik ook vaak gehad, maar er zit er echt maar één hoor! Ik moest met 7 weken echt een positiebroek aan en met 10 weken kon ik het niet meer verbergen.

17. evenstar

evenstar VIP lid

Jan 22, 2009
    9,809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Ik ben 10 weken en heb gisteren voor het eerst opmerkingen op werk gekregen. Maarrr die mensen wisten het wel- dus de letten erop. Ik mag toch hopen dat ik niet eerst weer dunner word? Ik ben gestaag dikker geworden. Dit is mijn eerste kind, ik ben erg smal in de heupen en had altijd een erg platte buik (veel gesport, vrij gespierd), maar dit is echt al een klein bolletje.

Ik zou het niet erg vinden om nog iets langer mijn broeken aan te kunnen, maar mijn trouwjurk wordt nu gemaakt (op maat dus, hij wordt pas definitief afgemaakt 3 dagen voor het huwelijk), dan ben ik 17 weken... 'dunner worden' zit er hopelijk niet in, haha.

18. Klaske1986

Jul 4, 2009
    84
    1
    0
    huismama
    @ Mecha; Ik heb nu een foto in mijn album geplaatst hihi.. ben er niet zo goed in dat soort dingen bij te houden hihi..

@ Marlett; Ja vervelend he die tweelingreactie, nou moet ik nog voor een echo haha dus we zullen zien, ik ga ervan uit dat er maar 1 in zit..

@ Evenstar; Ja inderdaad je moet niet dunner worden anders zit je jurk niet mooi, maar ik was 17 week zwanger van mijn zoontje toen ik trouwde en ik paste perfect in mijn jurk dus zal wel lukken denk ik ;)

Liefs Klas

19. vriendlief

vriendlief Fanatiek lid

Apr 25, 2009
    1,982
    0
    0
    toekomstig huismoeder
    zaanstreek/waterland
    pffff ben blij dat meer meiden hier last van hebben ik heb nu echt een buik en hij voelt ook zo vol!
    Broeken zitten niet meer lekker en heb eigenlijk altijd strakke kleding aan ds echt verdoezelen gaat niet.... hopen dat het snel afzakt of dat de 12 weken voorbij vliegen!
    Ben wel blij dat ik dit topic lees ik dacht echt dat ik me aanstelde

20. G89

G89 VIP lid

Sep 18, 2008
    10,065
    1,298
    113
    Nederland
    Hier ook nog één, die met vijf weken en 2 dagen een dikke darmen buik heeft.
    Mn broeken passen nog wel, maar lekker zit het niet.
    Dus het worden jogging broeken dragen en naar het werk een spijkerbroek, knop los en een wijd en lang shirt er over.

Share This Page