thuisblijven of werken: tevreden??

Discussie in 'Weer aan het werk' gestart door bolkje, 14 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Wat doe jij, en ben je tevreden?

1. Ik ben fulltime thuis voor de kinderen en tevreden

2. Ik ben fulltime thuis voor de kinderen, maar zou liever (wat) werken

3. Ik werk (fulltime of parttime) en ben hier tevreden mee

4. Ik werk (fulltime of parttime), maar zou liever fulltime thuis willen zijn voor de kinderen

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Ik was benieuwd hoeveel moeders hier werken en hoeveel 'thuisblijfmoeder' zijn, en: als je het helemaal voor het zeggen had, zou je dan dezelfde keuze maken, of toch liever het andere??

dit topic is niet bedoelt om elkaar te beledigen en juist omdat ik weet dat het misschien soms lastig is om toe te geven dat je eigenlijk stiekem niet tevreden bent, en bijvoorbeeld liever zou werken terwijl je tbm bent of andersom, heb ik er een poll bijgemaakt

2. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.811
    5.949
    113
    Vrouw
    Het gaat allemaal om balans denk ik. En waar je die voor jezelf kan vinden.

Ik werk parttime en ben daar heel blij mee.

Thuisblijfmama zou niets voor mij zijn; ik heb die tijd voor mijzelf zooooo erg nodig..en daardoor ben ik een veel leukere moeder!:)
    Meer werken, dan gaan we hollen met z'n allen, dat wil ik niet. Ik wil
    dat mijn kinderen zich er ook oke bij voelen.
    Minder werken was ook oke (net gestopt met minder-uren obv ouderschapsverlof), maar dat heeft ook financiele gevolgen.

Ik ben tevreden zo! :p

3. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.480
    113
    Ik ben thuisblijfmoeder en dat bevalt me, maar het niet geheel een vrijwillige keuze geweest.

Toen ik onze oudste net had heb ik een mega schub (heb MS) gehad waardoor werken gewoon niet meer mogelijk was/is voor mij.
    Vanaf dan ben ik dus ook thuis (ben afgekeurd) maar wel met een deel inkomen (uitkering)

Had ik dit niet gehad dan was ik wel blijven werken (gewoon om wat ruimer in de financiën te zitten) maar had ik de beslissing tot thuisblijfmoeder later gemaakt (toen onze zoon ASS bleek te hebben)

4. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Ik werk parttime en hoewel ik dacht dat ik het er moeilijk mee zou hebben, vind ik het stiekem wel fijn. Fijn om even je hersenen weer aan het werk te zetten, fijn om eens andere geluiden dan BabyTV, het gebrabbel van Eva (hoe geweldig ik het ook vind) te horen, en andere mensen te zien.

En als ik zie hoe Eva het tot nu toe naar haar zin heeft, denk ik dat het een goede balans is.

5. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.797
    19.016
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Normaal werk ik partime en dat vind ik fijn. Maar nu ben ik door verschillende vormen van verlof en vakantie ongeveer 10 maanden thuis en dat is ook wel even fijn hoor. Maar ik zou dit niet voor altijd willen. Het is voor de kinderen wel lekker en ik kan zelf de werkdruk ook wel even missen. Maar tegelijk mis ik mijn werknook wel.

6. Miss T

Miss T Fanatiek lid

3 mei 2012
    4.367
    306
    83
    Ik werk parttime en het bevalt me wel om te werken, maar ik zou graag een betere balans willen. Om die reden ga ik volgend schooljaar wat minder uren werken en enkele taken afstoten.

Mijn antwoord zit er dus niet bij.

Aanvulling: ik vond het makkelijker te combineren toen mijn dochter nog niet naar school ging. Ze zat dan in die tijd bij een kdv en ik kreeg iedere avond een verslagje van haar dag. Nu ze naar school gaat, overblijft en daarna naar de bso, heb ik het gevoel dat ik meer mis. Vandaar dat voor mijn gevoel de balans niet goed is.

7. Ntje

Ntje Fanatiek lid

11 nov 2012
    3.720
    90
    48
    Almere
    Ik ben werkloos en ben nu dus full time thuis sinds ik 28 weken zwanger was en ik vind het helemaal niks.

Ik vind het heerlijk met mijn dochtertje hoor maar ik mis het werken echt heel erg! Gewoon m'n wereldje wat groter maken.

Veel mensen zeggen dan dingen als: heerlijk toch zo veel met je kind en lekker van haar genieten maar ik ben blij als ik is een uurtje de deur uit kan zonder kind (hoe veel ik ook van haar houdt!)

8. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.468
    3.914
    113
    Vrouw
    Ik werk 32 uur en ben heel tevreden met de combi werk/thuis. Man werkt ook 32 uur (contract voor 40uur, maar 8 uur ouderschapsverlof) en is ook blij met onze verdeling. Beide een dag alleen met de kleine en altijd samen weekend.
    Scheelt trouwens dat mijn reistijd maar 15min. is. Dus ben daardoor op tijd thuis.

9. Me26

Me26 Fanatiek lid

29 sep 2012
    4.746
    719
    113
    Ik werk part time, 24 uur.
    Eerste weken vind ik het niets, was nog helemaal niet toe aan werken. Inmiddels zit ik in een ritme en ben ik blij met de verdeling over de week. Helemaal thuis zou ik ook niet willen, vind de uitdaging op mn werk wel erg leuk en ik zou als alleen maar moeder een klein wereldje hebben. Meer werken zou ik ook niet willen, want dan mis ik echt te veel.

10. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    Ik werk normaliter 32 uur per week (nu nog verlof) en dat bevalt prima. Volgens CAO is dit het minimum voor mijn functie en merk zelf ook dat als ik een keer een dagje extra vrij heb, ik ook echt achter de feiten aanren. En sinds we thuis 3 uurtjes per week iemand hebben die komt poetsen is het helemaal perfect. Want de dagen thuis zijn ook echt voor de kinderen.

11. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

Hier dus een thuismama die er zonder omstandigheden ervoor heeft gekozen.
    Heel eerlijk,ja ik mis soms het even de deur uit zijn zonder kind.zeker nu met zwangerschapshormonen en een beginnende peuterpeuber.
    Maar daar tegenover staat wel dat ik de afgelopen bijna 2 jaar heel veel van mn dochter heb meegemaakt,haar heel veel zelf heb kunnen leren ipv dat ze iets op het kinderdagverblijf /go of bij opa/oma heeft geleerd en haar op die manier van heel dichtbij heb zien groeien en ontwikkelen. En nog heb ik veel gemist en is de tijd voorbij gevlogen. Ik ben ook nog jong dus een carrière kan altijd nog,daar heb ik nu geen behoefte aan,mis alleen de gesprekken die niet over luiers enz gaan.
    Financieel heeft het voor ons weinig meerwaarde want dan verdienen we teveel voor toeslagen waar we nu wel recht op hebben en gaat mijn loon grotendeels op aan opvang aangezien bijde opa's en oma's fulltime werken.
    Dus hier zou ik niet voor iets anders kiezen op dit moment.
    Ik raad alleen iedereen aan die dit ook wil om goed naar de financiën te kijken en ervoor te zorgen dat je ook tijd voor jezelf inpland in de agenda,want een middagje voor jezelf en/of samen met je partner is heel fijn zo tussendoor.

12. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Ik ben thuis met mijn kids en ik vind het heerlijk. Ik heb zoveel om handen dat niet 1 dag hetzelfde is

13. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.830
    3.627
    113
    Ik werk officieel fulltime, maar stiekem lijkt her een beetje parttime :). Ik werk nl in principe 36 uur, 4 dagen van 9 uur, en daarbij neem ik 1 dag per 2 weken ouderschapsverlof op. Ik werk de ene week dus 3 dagen en de andere 4. Mijn man doet hetzelfde, waardoor we maar 2 dagen in de week opvang nodig hebben, dus dit bevalt me erg goed. Maar het liefste zou ik gewoon standaard 3 dagen werken, is alleen niet mogelijk in mijn functie.

14. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Ik werk 20 uur per week en ben hierdoor 4 dagen in de week uit school thuis. Ik vind het echt heerlijk aan het werk te zijn. Leuke collega's en leuk werk. Gewoon even tijd voor mezelf. Ik heb altijd gewerkt naast de kinderen en had hier echt een balans in. Nu we het drukker gaan krijgen, sporten vriendjes enzo vind ik het wel lastiger worden. Doordat ik onder schooltijd werk komt eigenlijk alles op mijn schouders terecht, inclusief huishouden en dan ook nog naast mijn werk. Mijn man gaat naar zijn werk en komt thuis schuift aan de eettafel en kan eten. Ik heb er dan een hele reis opzitten, werk, school, zwemles, voetbal en koken.

Ik heb getwijfeld mijn baan op te zeggen omdat ik eigenlijk niet zou hoeven werken maar dat is eigenlijk niks voor mij. Dan had ik dat moeten doen toen ze jong waren en niet nu.

15. Debbie81

Debbie81 Fanatiek lid

13 nov 2011
    1.338
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik werk 24 uur. moet er niet aan denken om voltijd thuis te zijn. zou wel wat minder willen werken en dan het liefst wat meer verspreid dat ik het straks goed kan combineren als mn zoontje naar school gaat. maar dat zit er met mn huidige baan niet in . werk nu 3 dagen van 8 uur.

16. Fietwordtmama

Fietwordtmama Niet meer actief

Ik ben vorige week werd begonnen met werken en vind het heerlijk. Ik zag er wel tegenop,en het gestress en geregel vind ik niks maar zou mijn werk niet willen missen. Ik heb contractvor 32 uur maar neem 4 uur ouderschapsverlof op.

Als we een grote geldprijs zouden winnen, dan mag mijn man stoppen met werken.

17. Roos32

Roos32 Bekend lid

2 jun 2013
    923
    137
    43
    Vrouw
    Ik blijf werken en ik zou niet anders willen als ik het voor het zeggen had. Ik denk dat iedere moeder moet doen wat haar gelukkig maakt. Bij mij is dat mijn zoon, maar ik ben gek op mijn werk, dus dat zou ik niet willen missen. Ik ben ook eerlijk dat ik nu na 10 weken zwangerschapsverlof wel een beetje de muren op me af zie komen, terwijl tegelijkertijd mijn hart breekt als ik eraan denk dat ik hem straks naar het kinderdagverblijf moet brengen.

18. missle

missle Fanatiek lid

4 mrt 2010
    1.526
    1.073
    113
    Ik heb een contract voor 36 uur, daarbij neem ik 1 dag ouderschapsverlof op per week, dus werk ik drie lange dagen van 9 uur. Het liefste zou ik thuis zijn bij de kleine man op dit moment, heb het niet echt naar mijn zin op het werk en werk nu echt alleen voor het geld.

19. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Ik ben fulltime mama, was geen helemaal bewuste keuze. Ik ben wegens bezuinigen in het onderwijs helaas mijn vaste baan verloren. Ik vind het nu heerlijk thuis met mijn dochter, zeker nu het mooie weer, weer eraan komt. Maar als ik een leuke parttime baan in het onderwijs tegenkom zal ik daar zeker op solliciteren.

20. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    #20 sassie25, 17 mrt 2014
    Laatst bewerkt: 17 mrt 2014
    Ik ben sinds vorig jjaar januari volledig thuis met de kinderen. In het begin moest ik er zoooo aan wennen en toen ik de keus kreeg om thuis te zijn twijfelde ik echt wel of ik het moest doen! Maar nu ik de keus gemaakt heb vind ik het heerlijk! Elke dag is anders ook al zit je "vast" aan bepaalde tijden voor het eten en slapen.

Bij onze zoon ben ik 17maande thuis geweest vanwege PND en heb alles van hem zelf meegekregen. Na de geboorte en verlof van onze dochter moest ik weer aan het werk. Ook al waren het maar een paar maanden, ik heb het gevoel zoveel gemost te hebben ....

Ik probeer wel daagjes met vriendinnen te plannen. En ik ga regelmatig 's avonds weg, even lekker iets anders. Ook probeer ik met mn vriend 1x in de maand weg te gaan in de vom van uit eten, bios en stappen.

Als de kindjes wat groter zijn zie ik wel wat ik nog wil/kan doen. Voor nu vind ik het veel te leuk om thuis te zijn :)

overigens bied het hier ook een hele berg rust als ik thuis ben. Vriend werkt 4dagen en doet nog wat dingen in zn eigen tijd freelance. Ik werk 2dagen door de week en 1dag in het weekend. Die twee dagen doordeweek werd opgevangen door vriend en schoonouders. Maar als vriend freelance aan de slag is gaan de kindjes ook naar schoonouders of schoonmoeder komt hier (ook de dag in het weekend) En dat is de ene week wel allebei de dagen en de andere week niet en weer een andere week maar 1dag. Heel verwarrend voor de kleintjes. Als ik een afspraak heb waar de kindjes niet bij kunnen zijn, gaan ze ook naar oma. Dan moeten er ergens in de week nog boodschappen gedaan worden en quality time met ons vieren als gezin.... Het thuisblijven van mij geeft ons ritme, rust en balans in ons gezin :)

Deel Deze Pagina