Ik heb een contract van 36 uur maar werk nu 3 jaar 30 uur ivm ouderschapsverlof. Daarna 6 maanden verplicht 36 uur anders moet ik het terug betalen. Vriend werkt 40 uur. Ik werk onregelmatig wat uiteindelijk neerkomt op zo'n 15 uur opvang per week. In totaal 2 dagen dus. Ik vind het helemaal prima zo. Al hoef ik niet perse meer terug naar 36 hoor Ik heb een vast contract en mijn vriend niet, ik zal dus na die 6 maanden ook niet zomaar uren inleveren. (Al is de kans wel aanwezig dat ik dan wel weer een keer zwanger zal worden en dan begint het riedeltje weer van voor af aan)
Ik werk fulltime en heb aangeklikt dat ik hier tevreden mee ben. Maar eigenlijk mis ik nog een optie in de poll en dat is "ik werk full time maar zou liever part time gaan werken". Helaas kan ik dat niet in mijn job.
Ik werk 4 dagen en ben daar erg blij mee. Zeker nu mijn kleine jongen op school zit, is het een erg lekker ritme, want in zijn eerste jaar is hij op woensdag nog gezellig de hele dag bij mij Op dit moment zijn we alleen aan het kijken voor misschien 1 of 2 uur ouderschapsverlof per week, zodat we nog 1 dag minder BSO kunnen doen, omdat het best pittig is voor mijn zoon om drie "lange dagen" (school+BSO) in de week te hebben. Als dat kan, ga ik dat wel doen, want het moet natuurlijk vooral voor mijn zoon leuk te behappen zijn.
Ik mis een optie Ik werk 24 uur per week en zou best 32 uur willen werken zodat mijn man een papadag heeft
Ik ben nu al weer bijna 8 jaar thuisblijfmoeder. En de laatste jaren begin ik het minder leuk te vinden. Daarom doe ik nu veel vrijwilligerswerk en vanaf 2015 of 2016 wil ik weer studeren. Ik wil heel graag de kraamzorg in
ik werk 3 dagen, maar komend jaar (schooljaar, werk in het onderwijs) werk ik 2 dagen vanwege ouderschapsverlof. Deels betaald, deels onbetaald ouderschapsverlof. Heb dat ook gedaan na mn 1e zwangerschap. Daarna dus weer 3 dagen gaan werken, was erg wennen! 2 dagen werken vind ik voor mij eigenlijk het meest ideaal. Maar na schooljaar 2014/2015 moet ik weer 3 dagen werken. Maar goed dan zijn de kindjes ook weer stuk ouder.
Ik heb met mijn vriend afgesproken dat ik, zolang het mogelijk is qua financiƫn, thuis blijf tot beide kinderen naar groep 1 gaan. Zo zijn wij het beide gewend vanuit thuis uit en vinden het wel goed zo Ik ben persoonlijk niet van het kinderdagverblijf, ik ben moeder geworden om voor mijn kinderen te zorgen, wil hier verder ook niemand mee op zijn tenen trappen. Heb net zo respect voor de moeders die full time werken. Over een jaar wil ik weer een opleiding gaan doen zo dat ik hoop ik een leuke baan kan vinden tegen die tijd. Ben heel tevreden zo, al mis ik het contact met andere mensen wel eens, toch zou ik niet anders willen.
Ik werk fulltime als gastouder EN ben dus ook fulltime thuis bij mijn kind. Voorheen werkte ik 4 dagen per week op een kdv en bracht ik ons meisje ook naar een kdv, vond dat waardeloos. Nu combineer ik werk en mama zijn, vind het echt ideaal. Tuurlijk is een werkdag (met gastkindjes) anders dan een vrije dag waarbij ik geen kindjes opvang, ze moet me delen, we kunnen geen uitstapjes maken zoals zwembad oid, maar ik hoef niets van haar te missen en de zorg niet uit handen te geven. Vind het ook heerlijk dat ze straks niet naar de bso hoeft maar gewoon lekker thuis kan spelen.
Ik ben fulltime thuis bij de kindjes maar ik ben ook gastouder. Toch zou ik nog liever vandaag als morgen buitenshuis willen gaan werken. Ik voel me zo opgesloten, ik hou van sociale contacten en mis dat ontzettend erg! Aan de andere kant wil ik er ook graag voor mijn kindjes zijn dus zit heel erg in dubio. Een ding weet ik wel zeker en dat is dat ik zeker buitenshuis ga werken als ze beide op school zitten. Al denk ik dat ik dit begin 2015 al wil gaan doen, dan is de kleinste 2,5.
Ik ben fulltime thuisblijfmoeder. Het was jaren terug een bewuste keuze. Af en toe doe ik voor mijn vriend zijn baas een projectje van een paar weken. Die zijn wel gelijk 4 dagen in de week. Maar nooit erg lang (alhoewel de laatste was voor 9 weken en dat werden er uiteindelijk 25 weken). Maar het geld is dan mooi meegenomen, kunnen we allemaal extra dingen van doen. Maar het liefst ben ik toch gewoon thuis met mijn kindjes.
Ik werk fulltime, 36 uur en nu tijdelijk met ouderschapsverlof 3x9. En ik vind mijn werk heel erg leuk (misschien scheelt dat?) en ik heb mijn inkomen hard nodig om voor mij en mijn zoontje te kunnen zorgen. Ik vind het meer dan normaal om te werken, nog nooit nagedacht over helemaal stoppen. In Nederland hebben we het hoogste percentage parttime werkende moeders van Europa. In sommige andere landen is het heel normaal dat beide ouders werken. Leuk om te lezen dat ieder hierin zo verschillend is en gelukkig doet wat voor zichzelf goed voelt. Het kdv is maar voor 2 dagen en tot nu toe vind ik ze super daar. Ze zijn heel lief en er heerst een warme, rustige sfeer. Natuurlijk heb ik een knoop in mijn maag als ik hem daar breng maar ik twijfel niet aan hun zorg voor mijn knul. Daarnaast nog een dagje naar familie en ook dat vind ik super, zo krijgt hij veel liefde van familie naast mijn knuffels en zorg.
Ik ben 100% thuis voor mijn dochter wegens ziekte. Ik vind het heerlijk om de hele dag met haar bezig te zijn, maar ik zou ook heel erg graag weer aan het werk willen, maar dat is nog even niet in de planning. Ik hoop na de zomer misschien weer in aanmerking te komen met re-integratie, maar dat zal aan de omstandigheden liggen op dat moment
Ik werk vier dagen, maar ik zou eigenlijk liever drie dagen werken. Gelukkig vindt onze dochter het erg fijn bij de gastouder.
Ik werkte voor de geboorte van onze zoon 25 uur. Maar wou zoiezo minder gaan werken. En werk nu 10 uur in de week en vind het perfect! Zou absoluut niet meer willen gaan werken maar ook niet willen stoppen.
Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe je een job kan doen van 10u per week? Als ik zo vrij mag zijn om dat te vragen. Absoluut geen kritiek, maar ik begrijp dat echt niet zo goed. Maar dat is misschien gewoon omdat dat in Vlaanderen helemaal niet bestaat, zo'n jobs?
Ik ben bewust fulltime thuis bij de kinderen en zou het de komende jaren absoluut niet anders willen. Vind het heerlijk bij ze thuis.
Die heb je bij ons werk genoeg hoor, zelf maar voor 8 uur van 1x8 uur of 2x4. En bij 10 uur werk je 2x5 uur (of 12 van 2x6). Ik werk in de zorg en kortere dienstjes zijn er steeds vaker een vriendin van mij werkt in de schoonmaak, 2 ochtenden van 5 uurtjes, dus het zal in andere sectoren ook zo zijn denk ik
Tja zorg, dat snap ik wel. Maar die sector ligt natuurlijk niet iedereen. Ik blijf het gewoon bizar vinden dat dit gemeengoed is in Nederland. In Belgiƫ bestaat dat gewoon niet.
Ik werk 24, zou niet ful, time thuis willen zijn maar wel minder willen werken en het liefst wat meer dagdelen en minder uur per dag zodat ik het straks goed kan combineren met naar school brengen en van school halen. Het ideaals zou voor mij zijn 3x 6 uur. Maarja vind maar eens zo'n baan.....