thuisblijven of werken: tevreden??

Discussie in 'Weer aan het werk' gestart door bolkje, 14 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Wat doe jij, en ben je tevreden?

1. Ik ben fulltime thuis voor de kinderen en tevreden

2. Ik ben fulltime thuis voor de kinderen, maar zou liever (wat) werken

3. Ik werk (fulltime of parttime) en ben hier tevreden mee

4. Ik werk (fulltime of parttime), maar zou liever fulltime thuis willen zijn voor de kinderen

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    10 uur is ook voor Nederland extreem hoor. Zoals je zegt, dat kan maar in een minimaal aantal sectoren.

In Nederland is 3 dagen of 4 dagen meestal wel de norm voor parttime om zo je functie nog redelijk goed uit te voeren en als je een duobaan hebt, om een fatsoenlijke hand over te doen.

In Nederland is in de jaren 80 het parttime werken erg gepromoot als middel om de werkgelegenheid onder voornamelijk herintredende vrouwen te boosten. Want dan konden 2 mensen 1 baan delen ... vandaar dat parttime werken in Nederland eigenlijk vrij normaal is.

2. Cream86

Cream86 Bekend lid

12 feb 2014
    864
    0
    0
    Grunn
    Ik moet nog 1 jaar studeren... En ik wil niet. Ik wil bij mijn meisje zijn. Ik wil haar niet bij de gastouder hebben (ookal is ze erg leuk hoor!), maar zelf verzorgen en opvoeden. Gelukkig hoef ik pas volgend schooljaar weer naar school toe en kan ik nog even van haar genieten :)

3. Rinskeeeeh

Rinskeeeeh Fanatiek lid

15 jul 2013
    1.246
    0
    0
    Amersfoort
    Ik begin volgende week maandag weer met werken.
    Liever zou ik gewoon fulltime mama zijn, maar helaas... Er moet toch geld op de plank komen wil je kunnen eten en dergelijke :)
    Ik werkte voorheen 5 dagen, en nu ga ik 3 dagen werken.

4. Boommm

Boommm Niet meer actief

Ik ben momenteel fulltime mama. En als het kon zou ik weer gaan studeren/werken. Het thuisblijven is niets voor mij.

5. Wappie82

Wappie82 Bekend lid

27 sep 2012
    712
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn dochter is nu 13 maanden en ik ben al 2 jaar thuis. Ik verloor m'n baan net voor de zwangerschap en heb veel gesolliciteerd afgelopen 2 jaar maar het lukte steeds niet. Toen ook af en toe periodes van minder solliciteren want lekker de tijd voor m'n kind. Ik vond het heerlijk al die tijd de volledige tijd met m'n dochter, maar ik ga à.s maandag weer aan het werk en ik ben er zo aan toe!
    Ik word gek van het thuiszitten en dat m'n wereld zo klein is geworden. Ik wilde graag max 24 uur, het wordt nu 28 maar het alternatief is thuis blijven en dat wil ik niet meer,
    Het zal enorm wennen zijn, maar heb er wel zin in

6. mano82

mano82 Fanatiek lid

15 mei 2007
    1.554
    0
    0
    grafisch ontwerpster
    Ik werk parttime maar ben sinds eind januari thuis tot einde augustus omdat ik resterende overuren en vakantiedagen heb kunnen opnemen. Ik vind het op die manier wel zalig, ik geniet ten volle van het thuis zijn maar zal ook blij zijn terug te kunnen werken over 3 maanden.
    Op dit moment, mijn kindje v 3 mnd naar de oppas brengen vind ik veel te vroeg, zou het niet over mijn hart krijgen, dochter is nog erg aanhankelijk en drinkt nog vaak aan de borst.
    Het moederschapsverlof zouden ze moeten opkrikken naar 6 maanden vind ik persoonlijk.
    Bij mijn eerste had ik geen werk het ganse eerste jaar, vond het prima dat thuiszitten maar met momenten verlangde ik echt wel naar werk.

7. Wappie82

Wappie82 Bekend lid

27 sep 2012
    712
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vind ook dat het zwangerschapsverlof te kort is. Ik had er niet aan moeten denken om mijn dochter met 12 weken al naar de opvang te moet brengen. Dan zijn ze nog zo klein en zo compleet afhankelijk van jou als moeder, ik vind dat echt te vroeg.
    Als ik ooit een 2e krijg en ik heb dan hopelijk nog steeds een baan, dan zal ik ten alle tijde proberen te regelen dat ik langer thuis kan blijven na de bevalling.

8. Rodaina

Rodaina Bekend lid

9 mrt 2013
    609
    48
    28
    Ik werkte voltijd, tot ik bijna op verlof ging heb ik geswitcht naar 3 dagen per week om meer met mijn dochtertje thuis te kunnen zijn.

Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik graag thuis had gezeten de eerste 2 jaren van mijn dochtertje maarja, het zit nu even financieel niet mee dus vandaar dat ik werk.

9. Dobbie

Dobbie Lid

22 jan 2014
    94
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik werk fulltime. Mijn man ook. Allebei onregelmatig maar met wat georganiseer zijn we daardoor wel veel bij onze kleine. We zien elkaar wel erg weinig hierdoor.
    Mocht een van ons beiden minder gaan werken dan zal dit mijn man zijn. Op dit moment hoeft dat nog niet. Kleine man is 2x pw 3 uur bij oma en 1x pw 3 uur op het kdv.
    Heftig zo, maar het werkt.

10. megacarls

megacarls Niet meer actief

Ik heb gestemd dat ik parttime werk maar liever fulltime thuis zou zijn, dit heeft ook te maken dat ik niet helemaal tevreden ben op mijn werk. Ik ben ervan overtuigd dat als ik mijn hart achterna ga dat ik met veel plezier ernaast zou werken (maar dat kost tijd en geduld).
    Dan zou het ook om veel meer uren gaan dan ik nu werk (momenteel werk ik 12 uur door ouderschapsverlof). Dan gaat er veel meer tijd in zitten.
    Het idee is in elk geval om in oktober niet meer terug mijn oorspronkelijke uren te gaan werken maar ik in elk geval die 12 uur aan ga houden en hopelijk kan ik daarna na een niet al te lange tijd helemaal over naar het nieuwe project.

11. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Ik wrrk maandag dinsdag en donderdag, 24 uur dus.

Heerlijk vind ik het om te werken. Sociale contacten, ik draag mn steentje bij (alhoewel ik dit ook doe als ik thuis blijf want dan zou t huishouden beter op orde zijn ;)) en ik heb mn eigen potje..

Heleboel mensen vinden dat vreemd als je getrouwd bent maar ik vind het erg prettig. Ik betaal evenveel aan onze vaste lasten (hypotheek verzekering en boodschappen) en de extras betaald mn man (uiteten, vakanties, leuke dingen, grote aanschaffen, defecten en reperaties etc)

Van mn eigen potje betaal ik de leuke dingen met vriendinnen en mn eigen kleding. Heel stom maar voor ons werkt het zo perfect.

Voorheen was ik erg ambitieus, maar merk nu ik een dochter heb dat die vrije momenten me heel veel waard zijn. Ml gaat nu voor de carriere en die verdeling is prima zo. Ik ga later wel weer meer werken denk ik

12. mausi

mausi Fanatiek lid

22 jul 2009
    2.750
    646
    113
    Gelderland
    Ik ben ook fulltime mama :p en werk 24 uur. Maar als ik werk ben ik nog steeds mama hoor ;)
    Bevalt me prima. Ik zou niet de hele week thuis willen zitten. Merk soms ook echt bij vriendinnen die wel fulltime thuis zijn, kleine dingen echt een biiig item kunnen worden, sokken bij de hema die er niet meer in een bepaalde maat zijn, een buurman die zijn auto verkeerd parkeerde.... etc ik heb het gevoel dat mijn werkende vriendinnen wat minder zeuren over de kleine dingetjes.

13. Wappie82

Wappie82 Bekend lid

27 sep 2012
    712
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat herken ik van mezelf toen ik hele dagen thuis zat. Ik kon me soms druk maken om dingen, of afreageren op vriend, die helemaal nergens over gaan. Ik ben 14 maanden thuis geweest bij dochter, werk nu 2 weken weer en ik ben een leukere en meer relaxte moeder als ik werk!

14. KimK

KimK Niet meer actief

Ik ben een thuisblijfmama, na de geboorte van de tweede. Officieel ben ik nog in dienst van mijn werkgever (onbetaald ouderschapsverlof) maar erna stop ik met werken. Mijn zwangerschapsverlof en aansluitend vakantie/onbetaald verlof waren om te kijken of ik het leuk zou vinden. En dat doe ik! Ik had een 60-uur+ baan en geen zin meer haha. Nou prima, financieel kon het en manlief vind het ook erg fijn dat ik het heb gedaan. De jongste is nu 4 maanden, de oudste 18 maanden. Druk dus maar heerlijk. Nog geen moment gedacht gooooh wat mis ik mijn werk. Genoeg vriendinnen die wisselend vrij hebben, man heeft 1 dag pw ouderschapsverlof dusja ik vind het heerlijk. Eens kijken tot hoe lang ik thuisblijfmama blijf. Straks is oma met pensioen en die zou graag de kids willen ;).... Dus misschien dat ik dan weer wat parttime/eigen kantoor ga doen...

15. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    Ik ben tbm maar alleen omdat ik afgekeurd ben, zou ikgwoon kunnen werken dan maar al te graag maar helaas,ik probeer nu iets voor mezelf te vinden maar met de jongste van ruim een jaar is dat behoorlijk lastig nog, maar dat komt wel.

Ik geniet wel van de kinderen hoor maar ik zou graag ff 2 uurtjes in de week mezelf zijn :)

16. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.216
    16.578
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik werk 2 hele dagen met 3 kinderen en ik vind het een heerlijke afleiding.Zou helemaal afstompen wanneer ik echt iedere dag met de kinderen om me heen zou zitten.
    Ben niet afhankelijk van een partner en heb mijn eigen inkomsten en vakantiegeld en bouw mijn eigen pensioen op.
    Ook al zou mijn man bakken met geld verdienen dan nog zou ik blijven werken.

Deel Deze Pagina