Vandaag bij de verloskundige geweest en volgens protocol moet ik een gtt test, dit is geen optie ivm misselijkheid, overgeven, kokhalzen als ik een nuchtere maag heb (ook daarbuiten trouwens regelmatig) Dan is er een lunchcurve, maar daar mag ik ook 3,5uur niet eten. Zo gauw mijn maag enigszins leeg begint te raken, word ik misselijk, ga ik overgeven en kan ik gewoon niets doen zonder te kokhalzen. Die test is dus geen optie. Nu had ik hier al eerder een onderwerp over geplaatst en kwam er iemand met een thuiscurve, maar verloskundige kon me niet helpen daarmee, huisarts gebeld die ook niet, nog een diagnostisch centrum gebeld, ook niet. Dus inmiddels weet ik het niet meer. Wie heeft er ervaring met een thuiscurve? Of heeft tips?
Die heb ik niet, maar zit er wel over te denken die aan te schaffen. Dan gewoon voor en na het eten prikken of een andere manier?
Wat gek dat niemand het voor je weet. Ik moest dus eerst de suikertest doen en toen hieruit bleek dat deze te hoog was werd ik doorverwezen naar een diabetesverpleegkundige in het ziekenhuis. Daar kreeg ik de meter van. Dus eigenlijk moet toch de verloskundige of de huisarts je verder kunnen doorsturen. Ik weet namelijk niet hoe duur die meters zijn. Ik moest eerst 3 dagen 7 x per dag prikken. 1) Nuchter 2).dan 1,5 uur na het ontbijt 3) voor de lunch. 4) 1,5 uur na de lunch. 5) voor diner. 6) 1,5 uur na diner. 7) voor het slapen. Daarna moest ik 4 x per dag blijven meten. Nuchter en telkens 1,5 uur na de 3 maaltijden.
De kosten voor zo'n meter zijn tegenwoordig vrij goed te doen. Ik weet dat de apotheek bij ons er iets van €50 voor vroeg dacht ik. Wat je doet is als volgt: nuchter prikken prikken 1 uur na ontbijt prikken voor lunch prikken 1 uur na lunch prikken voor avondeten prikken 1 uur na avondeten prikken voor naar bed gaan Totaal dus 7x per dag. Dat is een dagcurve. Nuchter moet je onder de 5,3 zitten. Voor het eten ook zoiets. Een uur na het eten onder de 7,8.
Ik prik (nav gtt) om de dag 4 X 1x nuchter. (Moet onder 5,3 zijn) En dan 3x elke keer twee uur na ontbijt, lunch en avondeten (moet dan onder 6,7 zijn) Met deze methode kan ik elke twee uur iets eten. Dus ook tussen ontbijt en lunch, en lunch en avondeten. Waardoor ik niet misselijk word, of hoger krijg.
Ik mag deze test ook niet ivm een Gastric bypass en via de gyneacoloog heb ik in het ziekenhuis een verwijzing gekregen naar een diabetes verpleegkundige en daar heb ik alle spullen gekregen om tot aan de bevalling elke week 1 dag een curve te maken... misschien het ziekenhuis bellen en vragen
Hier krijg je de meter via de diëtiste. Ik heb ook een dagcurve geprikt. Nuchter en dan na ontbijt lunch en avondeten. Waardes wa r en goed en daarna de meter weer ingeleverd.