Lactulosestroop bij obstipatie?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Roxyroxx, 7 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roxyroxx

Roxyroxx Niet meer actief

Hoi mama's,

Heeft er iemand ervaring met lactulosestroop icm N.utramigen AA? Mannetje heeft last van hele harde keuteltjes en best wel moeite hiermee... Daarom hebben we nu lactulosestroop gekregen die ik moet gaan gebruiken. Is het niet zo dat hij hierdoor bijv. weer meer krampjes gaat krijgen?! Hij doet het voor de rest prima op de N.utramigen, alleen de ontlasting is nog een probleem...

Ervaringen gezocht dus met lactulosestroop!!

2. miracle of love

miracle of love Bekend lid

17 apr 2010
    679
    0
    16
    Ja hier eerst lactulose gekregen. En inderdaad meer krampen en de ontlasting kwam ondanks de lactulose niet goed op gang.

Nu krijgt hij macrogol doen ze normaal pas vanaf 4 maanden, maar de kleine heeft het toch gekregen en doet het er Prima op. En het fijnste is dat dit geen krampen geeft. Dus misschien iets om over na te denken :)

3. Roxyroxx

Thanks voor je reactie! Ik ga er pas over 2 dagen mee beginnen want mannetje heeft net provocatietest gehad... Hopelijk slaat het hier wel aan! Mocht het niet werken (moet in de week van 13 mei weer terug, dan is de kleine boef 3 mnd + 3 wkn) dus dan zal ik dan naar macrogol vragen. Is daar wel iets qua bijwerkingen van bekend ofzo dat ze het pas vanaf 4 mnd geven?

4. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Onze dochter had harde ontlasting van Enfamile AR voeding, en bij haar hielp Kindicol erg goed.

Ons zoontje helaas ook flinke obstipatie en bij hem hiel kindicol niet. Lactulose schreeuwde hij het van uit van de krampen (en hielp ook niet), daarna overgegaan op Forlax en nergens last meer van gehad.

5. miracle of love

miracle of love Bekend lid

17 apr 2010
    679
    0
    16
    Macrogol moet je oplossen in water. Er zitten minuscule vezels in. De reden die de kinderarts aangaf is dat ze bang zijn dat het de flesvoeding vervangt, omdat je het in vrij veel water moet oplossen.

Verder zijn er geen gekke bijwerkingen bekend. Het wordt vaker gegeven aan baby's onder de 4 maanden. Tijdens de opname van onze kleine man zijn ze na overleg dit gaan geven ipv lactulose en hij deed en doet het er nog steeds prima op.

Toevallig dat jullie ook bezig zijn met provocatie test. Onze man blijkt ook KMA te hebben. Hoop dat alles snel weer helemaal goed gaat!! Zo sneu als die kleintjes zo aan het tobben zijn!!

6. Happy12

Happy12 Niet meer actief

Ik heb heb goede ervaringen met Lactulose, eerst uiteraard alle andere (homeopathische) middeltjes geprobeerd, maar dit hielp niks.
    In combinatie met de omneo voeding werkte de lactulose erg goed, duurde een paar dagen, maar toen had ze ook opeens haar luier flink vol:D En een heel opgelucht en voldaan gezichtje:cool:

Nog een week of 2 gebruikt en toen was het helemaal goed! Ben trouwens nog wel een hele poos de omneo voeding blijven mengen met stadaard voeding.
    Ze was 6 weken oud toen we begonnen en ik gaf haar zo'n 1,5ml voor de ochtendfles (huisarts berekende dit op basis van haar gewicht)

Nu is ze 5 maanden en ze heeft nergens geen last meer van! Ook geen luie darmen of iets dergelijks wat je vaak hoort dat mensen denken.
    Ik was er eerst natuurlijk ook niet zo happig op, maar als je je kind zo ziet werken en huilen om die grote harde keutels eruit te krijgen dan wil je toch iets! Lactulose wordt niet opgenomen door de darmen is mij verteld..

Succes, is niet leuk..

7. Roxyroxx

Thanks meiden voor jullie reacties!

Het is idd vreselijk om te zien dat je kleine man met een hoofd als een tomaat loopt te duwen en er niets uitkomt... Vreselijk zielig!

We gaan de lactulose dan maar proberen en even afwachten, heeft zo te lezen dus wel even zijn tijd nodig!

@Happy12, kun je dan gewoon ophouden ermee en is het dan goed?! Nergens meer last van?!

8. Happy12

Happy12 Niet meer actief

Nou, heb het nog heel kort om de dag gegeven, maar haar ontlasting werd al vrij snel dun, dus toen 'cold turkey' gestopt en dat ging goed! Nu heeft ze ook nergens geen last meer van.
    Wat ik wel al zei: we hebben de omneo nog wel een langere periode gemengd met de standaard en toen ook langzaam aan af gaan bouwen, steeds een schepje meer vervangen door de standaard, maar daar heb ik een maand of 2 over gedaan. Op cb zeiden ze dat ik dat met dagen moest doen, dus elke dag een schepje vervangen, maar dat heb ik dus mooi niet gedaan. heel langzaam aan en goed gekeken naar hoe ze erop reageerde.

9. Happy12

Happy12 Niet meer actief

O ja, duurde hier inderdaad ook wel een dag of 4 voor het werkte, net toen ik dacht dat het niet ging werken, hadden we een flinke knetterende luier tot halverwege haar rug:D
    En dan dat snoetje erbij, haha heerlijk, echt zo van 'zooo, dat was fijn'
    Ik heb me wel aan de maatvoering van de huisarts gehouden, het gaat op basis van lengte en gewicht.

10. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Hier ook een kindje dat met 1.5 maand al aan de lactulose zat (duurt inderdaad een dag of wat voordat het echt gaat werken)

Ik denk dat je het beste het gewoon kunt proberen omdat het vaak de eerste keuze van artsen is om te gebruiken, pas als blijkt dat dit niet voldoende helpt zullen ze kijken naar "sterkere" middelen.

11. Aapje22

Aapje22 Fanatiek lid

8 feb 2012
    1.265
    42
    48
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord holland
    Slechte ervaringen!

Mijn KA zei zelfs NEE niet geven. Daar krijgen ze veel krampen van. Toen hebben wij forlax voorgeschreven. En daarover heb ik weinig te klagen.

Succces!

Deel Deze Pagina