Reflux en projectiel spugen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Averlhach, 29 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Even van mij afschrijven, ben er nu even klaar mee.

De ouste had verborgen reflux, maar met nutriton en nexium een tevreden kindje.

Voor de jongste loop ik al bij een ka, maar door onze verhuizing helaas nu een andere dan voor mijn oudste (die hield tenminste van aanpakken!).
    Alle standaard regels volg ik op, kleine flessen (90 cc), bedje schuin, goed boeren, omhoog houden na de voeding etc. Nutriton en pure johannesbroodpitmeel toevoegen heb ik beide geprobeerd, echter het gevolg hiervan is alle flessen projectielspugen. Geen optie dus.
    We gebruiken medicijnen, nl Ranitidine, maar of het echt helpt? Eerst wel, maar hij is nu weer erg onrustig. Hiervoor heb ik al telefonisch overleg gehad (ophogen en nu afwachten) en volgende week weer een afspraak.

Een keer in de zoveel tijd (ong 1x per week/ per 1,5 week) is het weer drama. Dan gaat hij na meerdere flessen projectiel spugen. Zo nu ook weer. Zaterdag op zondag begonnen en zondag ochtend verder. Smiddags ging het beter en nu is het weer drama. (Als hij zo'n dag heeft krijgt hij 30 cc, dan even rust en dan weer 30cc. Daar doen we dan ongeveer 1 uur over, dit lijkt wel iets te helpen).

Net was het weer tijd voor een voeding, maar hij lag nog heerlijk te slapen. Toch maar even kijken. Ligt meneer drijfnat in zn bedje, van kruin tot navel in zijn eigen kots te slapen! Geen kik gegeven, terwijl ook zijn gezichtje helemaal onder zit! :( (hij zelf voelt helemaal koud aan)
    Zijn we dan nu over de grens dat hij er zelf geen 'ongemak' meer van heeft?

Nu ligt hij heerlijk in de wipper (bijna plat) te slapen, want beddegoed heb ik niet meer (schoon). En dan kan ik hem tenminste in de gaten houden.

Ik ben er zo klaar mee en vind het zo sneu voor de kleine man! Wie herkent dit en is er nog een gouden tip?

2. Sempje

Sempje Niet meer actief

Ik zou nogmaals erop staan om overleg te plegen en nadrukkelijk hierbij aangeven dat hij projectiel braakt..
    Ken jou en je zoon niet, maar ik vind het best heftig klinken. Daarbij heeft hij de klassieke leeftijd dat een pylorushypertrofie zich openbaart.
    Kans is vast groot dat er niks is, maar beter een keer te vaak bellen dan een keer te weinig!
    Succes!

3. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Maar moeten ze dan niet vaker projectiel spugen? Hij doet het in deze frequentie al vanaf zijn geboorte en niet continu (gisterenmiddag beter vannacht ging goed) en meestal na 1 dag weer beter, alleen nu dus langer.

Al een paar keer het projectiel braken aangegeven, maar het is niet erg in deze frequentie. Zegt men...

Wel lief dat je meedenkt trouwens, ben ik erg blij mee!

4. sepherine

sepherine Niet meer actief

Dit heb ik met ons zoontje ook gehad
    Ondanks dat bleef hij bijkomen .
    Na mijn aandringen toch onderzoeken gedaan en twee dagen later is hij geopereerd aan een pylorusstenose .

5. sepherine

Oja bij hem was het ook niet continu het projectiel braken . En hoe meer nutriton of jbpm hoe erger het werd

6. Sempje

Sempje Niet meer actief

Je hebt idd wel vaker kinderen die niet continue projectiel braken, dus ik zou het toch graag uitgesloten willen hebben als ik jou was. Is geen ingrijpend onderzoek, dus beter mee verlegen dan om verlegen zou ik denken.

7. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Hoe oud was jouw zoontje? En hoe vaak spuugde hij?
    Als ik zeg dat hij meer spuugt met nutriton of jbpm kijken ze mij alleen maar vreemd aan.

Hij heeft net totaal 60cc op, meer wil hij niet. Maar tot nu toe blijft het erin en ligt hij even op bed te slapen (oudste is ook weer wakker).

8. Sempje

Sempje Niet meer actief

Volgens mij naarmate die spier dikker wordt en hoeveelheid voeding groter wordt neemt het projectielbraken toe. Daarom wordt de diagnose vaak pas rond deze leeftijd gesteld,
    Maar nogmaals, de kans is vast groter dat het niet zo is! Maar dan nog vind ik het heftig klinken.

9. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Ik ga het zeker meenemen dank je!
    Hij zit al best lang op dezelfde flessen kwa grote, 90cc.

10. sepherine

Hij had het vanaf zijn geboorte en op 2maand en half id hij geopereerd . Hij spuugde continu . Maar projectiel was 1 keer per dag soms meer soms minder . Toen ik zei dat hij meer ging spugen van jbpm of nutriton is hun lichtje gaan branden en een echo heeft het bevestigd . Het was dus pylorusstenose

11. sepherine

Precies dit ! En hoe meer ze spugen hoe sneller de spier verdikt

12. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Toen ik aangaf dat hij er meer van ging spugen keken ze mij alleen maar vreemd aan.

Op dit soort momenten baal ik dat ik verhuisd ben en zou ik zo naar het westen willen rijden voor die ka.
    Maar goed, ik ga nogmaals op mn strepen staan. Wie weet....

13. sepherine

Ik ben ook tig keer naar de ka geweest zonder resultaat ... Tot ik ded binneb gegaan ben en gezegd heb . Ik ga hier de deur niet buiten zonder een zinnig woord uitleg en verder onderzoek . En meteen is er naar de kinderproffeso gebeld onderzoeken geregeld en klaar .

14. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Stom is het he?
    Mijn huisarts is nog erger, die wou nauwelijks naar de kleine man kijken en begon alleen maar over het huilbaby protocol en dat babys 1 dag per week alle flessen mogen uitspugen.
    Na flink aandringen verwijzing naar ka en die zegt (denkt) reflux.

15. Sempje

Sempje Niet meer actief

Ik ben benieuwd hoe het afloopt! Laat je het nog even weten?

16. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Ik laat het je weten!
    Hij spuugt nu gelukkig niet meer, althans niet meer dan een mondje terug. Mijn 'eigen' ka is deze week op vakantie, dus wacht nog even tot dinsdag tenzij hij weer projectiel gaat spugen.

17. Winddanser

Winddanser Fanatiek lid

2 mrt 2013
    3.295
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou aandringen op verder onderzoek bij de KA en wellicht ook vragen voor de overstap naar Nexium als je dat niet al geprobeerd hebt. Heb zelf geen kids, maar werk in de zorg en zie dit vaker bij kleine kinderen. En ik vind dat als je kindje in zijn eigen braaksel ligt hij ernwel degelijk last van heeft, dan is het namelijk veel meer dan een mondje spugen.
    Succes ermee!

18. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Bij mijn oudste kreeg ik direct nexium, maar zoals eerder gezegd op dit soort momenten baal ik dat ik verhuisd ben. Bij mijn oudste kwam ik en was het; 'oh ik zie dat hij reflux heeft en koemelkeiwitallergie geloof ik zo als jij zegt dat pepti tijdelijk geholpen heeft. We gaan direct iets doen waarvan ik weet dat het helpt ipv van alles te proberen.' Ik kreeg nexium mee en 2 weken later recept voor nutramigen (eerst kijken wat de nexium deed). Helaas zit die ka nu op een afstand van 2 uur rijden (enkele reis). (En ja, nog ben ik geneigd om daar een afspraak te maken).

Natuurlijk heeft hij last van in zijn eigen braaksel te liggen. Ik zag het en had direct tranen in mijn ogen.
    Wat ik bedoelde met dat het lijkt dat hij geen ongemak er meer van lijkt te hebben is dat hij tijdens en na het spugen geen kik heeft gegeven. Voorheen begon hij te huilen en ging ik direct kijken (en direct wassen). Oftewel zijn grens van 'dit vind ik niet prettig/niet leuk' lijkt verandert te zijn. Op een verkeerde manier!

Nexium hebben we nog niet geprobeerd en ik ga zeker doorvragen. Alleen merk ik wel dat men vind 'het hoort erbij' en 'het valt wel mee'.

19. xxisoldexx

xxisoldexx Fanatiek lid

1 apr 2009
    1.538
    4
    0
    Ik zat even stiekem mee te lezen. Mijn eerste 2 hebben reflux gehad en de derde lijkt het ook te hebben. Hij heeft woensdag een ph meting gehad en morgen krijgen de uitslag. Tijdens de meting mocht zijn voeding niet ingedikt worden en het viel ons op dat hij toen minder spuugde. Na het lezen van de verhalen hier hebben we besloten vanaf nu tot morgen de uitslag er is zijn voeding niet meer in te dikken om te kijken of hij daadwerkelijk minder spuugt dan.

20. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Weet je wat de reden is om ph-meting te doen?
    Bij mijn oudste is dat nooit gedaan, gewoon medicatie. En ook nu is daar nooit een woord over gerept. Oudste was een huilbaby en de jongste zat er tegen aan (wou zelf geen 3 weken afwachten, omdat ik zeker wist dat er iets was).

Ben benieuwd wat er bij jou uitkomt!

Deel Deze Pagina