't is ook geen antwoord op je vraag, want dat heb je inmiddels al wel, maar is het geen idee om op zoek te gaan naar iemand die zo af en toe eens wat uurtjes op je dochter kan passen? Kost ook geld, maar dat hoeft dan niet iedere week, dus kost uiteindelijk toch minder?
Hai meid, Maar waarom probeer je dan niet jezelf er toe aan te zetten dat, wanneer je dochtertje naar de PZ gaat, je dan iets voor jezelf gaat doen. Ik weet wel dat het heel makkelijk is om dan even vlug van alles te gaan doen, omdat je je handen dan vrij hebt, maar die klusjes worden uiteindelijk toch wel gedaan en het nemen van een paar uurtjes voor jezelf verdwijnt altijd als eerste van het lijstje want er is natuurlijk altijd wel wat te doen. Desnoods doe je het maar een paar keer in de week en de andere keren als ze naar de PZ gaat doe je wel wat klusjes. Sterkte in ieder geval.
Hoi Niekekris, dat is idd een optie maar ik voel me veiliger bv op zo'n opvang omdat ze dan met meer kindjes daar zou zijn. en niet alleen met iemand anders. petra 1980: idd haha dat zegt mijn man ook altijd tegen me van ''patries die uurtjes moet je voor jezelf pakken'' maar dat kan ik niet he, als ik bv dan een boek ofzo aan het lezen ben, dan zit ik al op hete kolen en denk '' ja maar dadelijk komt ze thuis en had ik dit en dat nog kunnen doen'' het is verkeerd ik weet het. maar ja ik heb natuurlijk zowieso al de avonden al dat scheelt. ze is wel heel gemakkelijk met slapen in de avond gelukkig.
Ik snap precies wat je bedoeld. Dat is namelijk ook de reden (één van de, maar wel de hoofdreden) dat ik voor een KDV heb gekozen en niet voor een gastouder. En denk je niet dat als ze er een dag niet is, dat je dan hetzelfde gevoel zult hebben als met die paar uurtjes?
je hoeft mij je medische geschiedenis/ toestand niet uit de doeken te doen, maar ik zou wel eens informeren bij belastingdienst. Ik heb nl een kindje op mn groep dat 3 dagen bij ons komt omdat mama lichamelijk ziek is. Ze heeft iets aan dr nieren, is verder nog een heel verhaal maar goed. Zij werkt niet. Papa werkt wel, maar ze hebben naar mijn indruk verder niet veel te besteden. Het is ook helemaal niet de bedoeling dat ze gaat werken, dat kindje komt puur om mama te ontlasten. Ik weet niet hoe ernstig het bij jou is, of hoe ernstig het moet zijn voor de belastingdienst, maar ik zou het toch eens informeren.
Niekekris, ik snap wat je bedoelt maar ik hou me dan voor om eerst wat te doen en dan even ''niks'' haha nou als ik er zo over na denk dan denk ik dat juist alles ga doen, dan wil ik alles in 1 dag proppen met de gevolgen dat ik de dag erna niks meer kan. Tullip: Nou ik heb 6 jaar geleden in het ziekenhuis gelegen 1 week op de hartbewaking en 1 week op de verpleegafdeling, kwamen erachter dat ik hartritme stoornissen had, dat is nu niet meer maar sindsdien ben ik wel ontzettend snel moe en ben ik afgekeurd omdat ik bijwijze van spreke als ik na 2uur niet meer kan naar huis toe moet en tja welke werkgever wil mij dan? oh dat wist ik niet,dat dat dan ook kon. maar denk je dat we daar aanspraak op kunnen maken? mijn man verdient nl genoeg en ik heb een wao
ik zal donderdag eens informeren op welke grond zij deze opvang krijgt, want volgens mij kan ze het nooit zelf betalen.
Ben je niet toevallig bezig met een arbeidstraject? Dat ze geschikt werk voor je zoeken? Dan zou je namelijk eens bij de gemeente aan kunnen kloppen. Daarvoor zouden wel potjes kunnen zijn..
Hoi Deepfreeze, Nee omdat ik 7 jaar bij een bedrijf heb gewerkt '' voor mensen met een lichamelijke of geestelijke'' beperking, het is moeilijk uit te leggen, vanwege een handicap bij geboorte ben ik na schooltijd bij zo'n instelling begonnen, dat is altijd goed gegaan tot ik werd opgenomen in het ziekenhuis toen is mijn gezondheid nog meer verslechterd dat ik nu volledig ben afgekeurd.
Dat is wel jammer.. Misschien toch een telefoontje naar de gemeente eraan wagen? Of via de uitkeringsinstatie (geen idee wie de WAO regelt) kijken of daar geen standaard oplossingen voor zijn. Neem aan dat er meer moeders inde WAO behoefte hebben aan opvang..
ja mijn oudste dochter gaat er 3 ochtenden in de week heen, maar dat is niet voor mijn rust hoor.. heb nog een dochter die er nog niet heen kan en haar moet ik steeds meenemen... ik ga na het wegbrengen even de boodschappen doen en een broodje eten en de boel aan kant maken thuis en dan weer naar school mijn dochter ophalen... dus voor de moeders die denken dat het ontzettend relaxed is allemaal dat is ook niet helemaal waar hoor... Ik vind het erg fijn dat mijn dochter het naar haar zin heeft daar en daarvoor doe ik het! en ook voor haar ontwikkeling is het belangrijk aangezien het een soort van vooreducatie is voor de kleuterschool... en ik heb hierdoor wel mee quality time met mijn jongste dochter! dat vind ik ook heerlijk..