op vakantie naar (erg) warm land...

Discussion in 'Prematuur' started by petty, Feb 9, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. petty

petty Actief lid

Jul 10, 2007
    451
    0
    0
    hey meiden,

vraagje, of beter gezegd graag jullie mening. ;)

kijk mijn zoontje is 10wk te vroeg geboren en zal rond juli net 1 jaar zijn..(geboren 26/6/08) nu wilt mijn man dolgraag vol trots ons zoontje aan zijn familie laten zien in marokko. harstikke leuk natuurlijk we gaan er vaker heen alleen het probleem is..tenminste dat vind ik..de familie van mijn man woont in fes en het is daar echt bloed heet! zeg maar gerust zo'n 45 graden als het niet warmer is! nu zie ik het dus echt niet zitten om met mijn zoontje daar heen te gaan ik vind het gewoon een beetje eng..je zit toch in afrika, je wordt daar snel ziek zelfs alleen al door de hitte (dat is mij ook overkomen) en mocht er plots iets gebeuren dan heb je daar mooi een probleem! en je zit ook niet 123 in spanje (waar de voorzieningen, ziekenhuizen enz toch wat beter zijn) alleen mijn man is daardoor erg teleurgesteld en begrijpt het niet zo goed, ik kan het maar niet tot zijn verstand brengen..hoe denken jullie hierover? ik vind het zelf een ander verhaal als we een jaartje verder zijn en Samir kan praten zodat hij ook zelf wat dingetjes beter kan aangeven mocht hij ziek worden. ik vind het heel moeilijk want ik begrijp mijn man ook heel goed, hij ziet zijn familie maar zo weinig en zijn oma en opa zijn onlangs ook al overleden en zijn andere oma is ook erg ziek en oud, hij wilt zo graag dat zij onze zoon nog kan zien enz..en dat begrijp ik..maar ik vind het gewoon echt té riskant om naar zo'n enorme hitte te gaan.
    plus je zit echt in het binnenland, hebt daar geen strand niks!

graag jullie mening/advies..

liefs petty

2. petty

petty Actief lid

Jul 10, 2007
    451
    0
    0
    kom op ladies, niemand?

misschien moet ik toch maar even met de kinderarts bespreken...

3. Jipper

Jipper Fanatiek lid

Jan 22, 2008
    2,394
    1
    0
    Ik zou het sowieso met een arts bespreken. Misschien kan hij/zij je man er ook beter van overtuigen dat het niet verstandig is (als dat ook zijn/haar mening is natuurlijk).
    Als ik je verhaal zo lees zou ik het ook niet aandurven denk ik. Maar ik ben geen expert...
    Succes!

4. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

May 2, 2007
    2,637
    2
    0
    poeh lastig hoor...
    Is er gelegenheid tot verkoeling (geen strand, maar misschien zwembad, of staat er wat wind, veel schaduw)?
    Hoe is je zoon fysiek het afgelopen jaar geweest? Veel ziek, of juist bijna nooit?
    Heeft je zoon afgelopen zomer al een beetje 'kennis gemaakt' met warmte?
    Als je zegt dat je daar snel ziek wordt, dan zou ik het denk ik zelf niet zo gauw doen (maar ja, ik ben ook een beetje overbezorgd.. ;) )
    Misschien idd de KA ook maar raadplegen...

5. josie

josie Bekend lid

Sep 28, 2007
    685
    0
    0
    Hoi Petty,

lastig besluit hoor. Is Samir veel ziek geweest het afgelopen jaar? Ik kan me je twijfels goed voorstellen hoor. Ik denk dat het inderdaad een goed idee om het met je kinderarts te bespreken. Als zij het je ook afraadt zal je man het misschien ook wat beter begrijpen.

Succes, josie

6. imani

imani Bekend lid

Nov 6, 2006
    926
    0
    0
    Hoi,

Mijn dochtertje is 6 weken te vroeg geboren en toen zij 9 maanden was zijn wij richting Oost Afrika gegaan i.v.m. familiebezoek.
    Waar we zaten was het erg afgelegen, dus niet de voorzieningen aanwezig die je hier wel voor handen hebt. Geen electriciteit, stromend water, etc.
    Alles is goed gegaan met haar. Ik verbaasde me erover hoe snel ze zich had aangepast aan de omgeving. Ook de lange stukken rijden in de auto enzo.
    Ik zorgde er wel voor dat we niet in de volle zon waren, dus voortdurend schaduw opgezocht.
    Moet wel zeggen dat als haar gezondheid niet stabiel was geweest, we het niet hadden aangedurfd.
    Wel moest ze eerder voor de BMR vaccinatie. Dat zou ik in ieder geval even navragen, hoe je met de vaccinaties zit.

7. petty

petty Actief lid

Jul 10, 2007
    451
    0
    0
    hey meiden bedankt voor jullie reacties..

samir is in de zomer geboren maarja heeft lange tijd in het ziekenhuis gelegen en neit heel veel meegemaakt van de zomer. maar hij is nu al ziek vanaf november kwakkelt dus behoorlijk met zijn gezondheid. bronchitis, erg benauwd en kortademig enz. ik durf het gewoonweg niet aan. ik heb volgende week een afspraak met de kinderarts en zal het eens bespreken..of later, tis nog ver weg...maar was benieuwd naar jullie mening of eventueel ervaring.

@ imani: wauw wat knap dat je dat hebt aangedurft! en wat fijn dat het zo goed was gegaan zeg!

8. spotlight

spotlight Actief lid

Mar 18, 2008
    437
    0
    0
    Ik snap dat je man je kindje graag wil laten zien aan de familie, maar ik denk dat je je gevoel moet volgen!

9. mj24

mj24 Fanatiek lid

Jun 7, 2006
    4,321
    0
    0
    Amsterdam
    hai meid, zie je bericht nu pas.
    Ik denk eigenlijk dat het echt geen enkel probleem is. wij gaan van de zomer naar Aruba (mijn man zijn familie) en als wij het geld hadden gehad waren wij veel eerder gegaan. mijn beste vriendinnetje heeft ook fam in fes en je hebt daar toch prima prive klinieken?

Denk dat de warmte niet zo'n probleem is. en niet vergeten er worden ook heel veel kids in fes geboren. de lucht droogte is misschien juist fijn voor zijn brochitus,

wel even innenten dnek ik, maar dat weet ggd.

als je het leuk vind om te gaan is een vakantie misschien ook wel lekker voor jullie..
    als je zelf niet zoveel zin hebt en je vind dat de familie teveel het kind gaat claimen etc, dan heb je ee ander verhaal. maar puur de warmte lijkt me geen probleem

10. petty

petty Actief lid

Jul 10, 2007
    451
    0
    0
    hey meid, bedankt voor je reactie..lief!

hmm ok, het zet me wel aan het denken...ik dacht er namelijk ook aan dat ik bv altijd eerder terug kan gaan, mijn man zal dan sowieso met de auto heen geen en ik met het vliegtuig, zodat we daar nog gewoon ergens heen kunnen. denk dat ik dan 8 dgn of 10 dgn blijf en dan terug vlieg. maar toch....ergens zit het me niet lekker...

en over dat claimen...dat valt op zich wel mee ik weet wel wat je bedoelt maar wat ik juist zo erg vind is dat de kinderen daar niet zo in een ritme zitten en ik ben daar heel strikt in..ik wil dat samir ook als we op vakantie zijn nu hij nog zo klein is gewoon op normale tijden naar bed gaat enz. en ik weet dat ze echt met heel veel dingen zullen bemoeien..maarja anderzijds denk ik ach ze bedoelen het allemaal goed en ik kom daar ook wel doorheen...

ik ga er goed over nadenken en praten met mijn man, en hopelijk komen we dan tot een goed besluit..

weetje ik zelf wil ook dolgraag naar marokko, ben ook al 2 jaar niet geweest en wil de familie ook zo graag weer zien omdat ik ze ook mis en het is daar echt verder super! tis echt puur ons zoontje waar ik me zorgen over maak.

;)

11. mj24

mj24 Fanatiek lid

Jun 7, 2006
    4,321
    0
    0
    Amsterdam
    denk dat je maar gewoon lekker moet gaan meid. heerlijk toch zo'n vakantie. spreek met je man van te voren af dat je bang bent dat ze het daar gek vinden dat jij wilt dat je kind om 7 uur naar bed gaat. dat je tussen je man en jou geen familie gerelateerde ruzies krijgt.

Fes lijkt me heerlijk. lekker luchtige rompertjes mee. leuke spulletjes kopen voor in zijn kamertje. desnoods eigen potjes eten mee.
    en vanuit je man begrijp ik het heel goed. hij is zo trots en wilt zijn kind showen. zou ik ook willen.

lijkt me prachtig Fes, ga er ook zeker een keer heen met mijn vriendinnetje,
    Overigens ik weet van haar broer die heeft 2 kleintjes en die zijn ook gegaan toen ze nog erg klein waren...

Ik kan niet wachten tot van de zomer. ben ook heus wel bang hoe de 9 uur in het vliegtuig gaan lopen, maar ja, we overleven het sowieso wel ;)

12. petty

petty Actief lid

Jul 10, 2007
    451
    0
    0

ja ik begin nu ook wel steeds relaxer te worden hoor heb er goed over na gedacht, we zien het allemaal wel. ;)

fes is echt prachtig! als je de kans krijgt zou ik er zekerrrr es een keer heen gaan, tis zo mooi, echt een oude konings stad, je kunt er ook uren door de oude medina (winkelstraatjes) struinen en je kunt er idd ook hele mooie spulletjes kopen voor weinig! nadeel is dat er geen strand is, gelukkig zijn er wel zwembaden dat scheelt.
    en wat helemaal te gek zou zijn als je daar dan ook nog een bruiloft kan mee maken hahaha dan heb je een compleet pakketje!
    maar dat zou wel heeel toevallig zijn! haha

ja dat is ook best een lange ruk in het vliegtuig, zou fijn zijn als de kids lekker zouden slapen. ach idd dat komt vast wel goed.

oooh was het maar vast zomer...of om te beginnen lente! ben dit weer nu zo zat! en het zal m'n mannetje ook goed doen, die is al sinds november verkouden joh..zielig! zucht....zon...zee...strand.... :rolleyes:

liefs!

13. mj24

mj24 Fanatiek lid

Jun 7, 2006
    4,321
    0
    0
    Amsterdam
    ja lente, na het voorproefje van zaterdag heb ik helemaal zin in de lente heerlijk.. ja ga zeker naar fes een keer. mijn vriendin heeft een giga familie daar, dus die bruiloft moet wel lukken..

14. petty

petty Actief lid

Jul 10, 2007
    451
    0
    0
    oooh echt? oh dan is de kans idd groot! leuk joh! ;)

Share This Page