Vandaag weer een groei echo gehad. Groei van de baby is weer afgenomen en loopt nu kleine 2 weken achter. Gewicht is nu 543 gram. Wat woog jullie kindje met 24 weken zwangerschap? De baby zit nu op de p10 lijn en hopelijk buigt het niet verder af...
24 weken durf ik niet te zeggen.. Heb toen geen echo gehad, hij was met 20 weken ruim 500 gram en 26 weken 950 gram. Dus ik denk 700/800 gr.
Hoe kunnen ze eigenlijk weten hoeveel de baby weegt in de baarmoeder? Nog geen ervaring mee maar wat ik wel weet is dat ze nooit precies kunnen weten hoeveel hij weegt en hoe lang hij juist is.. dus mss zitten ze er wel naast
Bij mij werd dat gebaseerd op de omtrek van het hoofdje en de romp en de lengte van het dijbeen. Die gaven samen aan dat met 24w5d de baby op de 67percentiel groeide, dacht een gewicht van ongeveer 800 g. Een meetfoutje is zo gemaakt, maar denk dat een verschil van 2 weken niet te wijten is aan een meetfout. Hopelijk blijft je kleintje mooi doorgroeien op deze lijn en is hij/zij gewoon niet zo groot.
Zou me niet zoveel zorgen maken het is heel moeilijk om een goed gewicht te meten en ze zitten er behoorlijk vaak naast Dl woog met 21 weken 482 gram en is geboren met 37 weken en woog 2504 gram en krap 47 cm. Nu nog klein en licht. 73 cm en nog geen 9 kilo maar goed gezond!!!
Het is natuurlijk altijd een schatting, want zeker weten kunnen ze het denk ik niet. Maar ze meten het door middel van hoofd/buik/benen op te meten. Dat voeren ze in een systeem in en daar komt de geschatte grootte uit.
Ik maak me in principe geen zorgen. Mijn dochter was ook maar net 3kg met bijna 41 weken, maar nu heb ik een vaatanomalie bij m'n placenta, aansluiting navelstreng waardoor waarschijnlijk de toevoer naar de baby verminderd is. Dit moeten ze goed in de gaten houden en aangezien de groei nu in 4 weken sterk is afgenomen... Hopelijk blijft de kleine nu wel gewoon deze lijn volgen