Ha dames/heren Vanaf wanneer vinden jullie het weer kunnen om een kinderfeestje te houden voor 6 kindjes, inclusief de jarige. We hebben RIVM al gebeld en zei zeggen dat het mag, dus kaarten verstuurd. Belt een moeder op dat het echt nog niet mag en dat ze ook het RIVM gebeld heeft. Dat is toch raar, ze spreken elkaar dus tegen.. Wat vinden jullie?
Ik zou het zelf ook echt nog niet doen, Mijn kinderen zijn in augustus jarig. Wie weet dan weer, maar nu nog echt niet.
ze mogen sporten tegen elkaar, ze mogen naast elkaar in de klas zitten. Volgens mij mag je -zolang de groep niet te groot is (is jouw groep niet) gewoon een kinderfeestje houden. Máár moet je zelf wel proberen zoveel mogelijk afstand van de andere kinderen te houden voor je eigen veiligheid. Dus het hangt er een beetje vanaf wat je wil doen. Maar gewoon een kinderfeestje in en rond huis zou met de huidige regels mogen volgens mij? Maar houd er inderdaad rekening mee, dat niet alle kinderen mogen komen, dus overleg eerst met de ouders van de genodigde kinderen. Zodat je weet waar je aan toe bent. (oeps- zie nu dat de uitnodigingen al weg waren)
Geen idee, maar ik zou mijn dochter niet naar iedereen toe laten gaan in ieder geval. De kinderen die we vaak zien en van ouders die ik (beter) ken misschien wel, maar zeker nog niet bij iedereen. Mijn dochter is eind van de maand jarig. Wij doen dit schooljaar geen kinderfeesten, misschien aan het eind van de zomervakantie.
Geen idee. Mijn dochter is bijna jarig, maar ik denk dat we haar feestje pas volgend schooljaar doen oid... Ze wil iets doen waar we met de auto naar toe moeten, dat kan/mag dus sowieso nog niet, als het überhaupt al open is. Maar ik vind het sowieso nog niet zo’n goed plan, wat ze ook zou willen doen.
Voor nu vind ik het nog te vroeg, zou ook terughoudend zijn als ze nu een uitnodiging kreeg. Wacht eerst maar eens af of de scholen straks volledig open kunnen. En dan nog zou ik wachten tot eind het schooljaar of begin volgend schooljaar, maar dat is persoonlijk. Ik ben bang dat als je het nu door laat gaan een aantal kinderen niet komen.
Wij hebben het feestje overgeslagen, ik vind het nu nog te vroeg en mijn kinderen zou ik nog niet naar een feestje laten gaan.
Dat vind ik ook het lastige. En als de week er op een uitnodiging binnen komt van iemand waar ik het niet ziet zitten, hoe verkoop ik dat dan aan m'n kind? Maar we lopen er zelf ook tegen aan hoor, 1 van de kids is voor de zomervakantie jarig. Die wil graag een feestje geven, maar hebben al gezegd dat dat nog wel even kan duren.
Ik zou ook nog geen feestje geven, of mijn kind naar een feestje laten gaan, ook niet als het al mag. Mijn dochter is morgen jarig, maar kinderfeestje komt echt later. Kan ook prima in september ofzo. Het is gewoon even niet anders.
Mijn oudste is eind deze maand jarig. We kijken even aan hoe het dadelijk gaat op school en met de versoepelingen. Als de ouders van de kinderen waar ze vaak mee speelt het oke vinden geven we als het mag gewoon een feestje begin juni.
Onze oudste is eind mei jarig en wij hebben in overleg met haar gekozen voor een klein feestje: 2 kinderen uit haar klas. Ook in overleg met de ouders en zij vonden het goed. Groter zag ik ook nog niet zitten. Maar beide kinderen ziet ze regelmatig dus daar heb ik wel vertrouwen in.
Hier is de jongste naar het kinderfeestje gegaan van zijn beste vriend. Er waren in totaal 4 kinderen en ze hebben buiten spelletjes gedaan met de ouders op afstand. Het waren allemaal kindjes die bij elkaar in de klas zitten. Hij heeft steeds met dit vriendje gespeeld (buiten in de tuin). En ze zitten ook samen in hetzelfde sportteam. Daarvan is de eerste training ook alweer geweest. Ik zie niet in waarom dit niet had gekund. Binnenkort is mijn jongste zelf jarig en we gaan dit dan ook zo doen. Wel eerst bellen met de ouders of dat die kinderen mogen komen.
Zoon is eind mei jarig, ik nodig wat familie uit maar verder geen kinderfeestje oid. Ik weet dat de meeste hun kind nog niet op een feestje laten komen. Mijn dochter heeft zondag wel een feestje, er komen 5 Kids en ze doen spelletjes buiten.
Onze dochter was 16 maart jarig en wacht nog steeds op de visite en het feestje. Visite mag nog niet. Had gehoopt misschien buiten wel maar de vraag is letterlijk gesteld aan Rutte en mag nog niet... Het feestje dan ook nog maar niet. Voor haar feestje is een ander feestje afgezegd en daar ook nog niks v gehoord. Onze jongste is begin augustus jarig. Ik hoop zo dat we het dan weer normaal kunnen vieren. Desnoods maken we er dan een dubbel feest van.
Ik vind het nu prima kunnen. Ze spelen buiten, sporten met elkaar, gaan volgende week weer naar school. Wel zou ik als volwassenen afstand proberen te behouden.
Ik vind het ook prima kunnen nu. Zit er nog wel een maximum aan hoeveel Personen je thuis mag ontvangen? Is dat nog steeds 4? En tellen kinderen dan wel mee?
Mijn dochter was vorige week jarig. Wij slaan haar feestje dit jaar over. We hebben bedacht een dagje weg te gaan met haar beste vriendinnetje als dat weer mogelijk is.
Het gaat elke keer weer om eigen inschatting, maar de maatregelen zijn niet gesteld zodat mensen van alles bij elkaar gaan puzzelen om te bedenken wat ze dan wel "mogen". Alsof de regels gesteld zijn om ons te pesten, in plaats van te beschermen. Op scholen en sportclubs gelden hele strenge maatregelen. Iedereen raakt alleen eigen spullen aan, tafels worden schoongemaakt voordat ander kind er gaat zitten, looproutes, geen oponthoud enz. Dat geeft al aan dat de "naar school" zeker niet een vrijbrief is om kinderen dan ook maar naar andere gezinnen thuis te sturen of uit te nodigen. Want met bewaking van vergelijkbare regels als op scholen en sport wordt het best een bekrompen feestje. En dat allemaal heeft een reden.
Vanaf dag 1 mogen ze al met elkaar buiten spelen, wat is dan het verschil met een kinderfeestje bv in de tuin?