Hallo allemaal, Wij wonen sinds een paar maanden in het buitenland. Onze dochter heeft t/m maart in Nederland in groep 3 gezeten en daar leren lezen. Thuis werken we verder uit haar schoolboeken, zodat ze het Nederlands zo goed mogelijk bij kan houden. Verder zit ze op een gewone school, waar ze dus ook verder leert lezen en schrijven et cetera, maar dan in een andere taal. Tot nu toe gaat dit erg goed gelukkig. Nu mijn vraag: onze zoon zal straks ook naar school gaan en dus leren lezen en schrijven in een andere taal. Ik vind het belangrijk dat hij dat ook in het Nederlands kan, dus ik wil ook hem bijles gaan geven. Maar zijn leerproces verloopt dus heel anders dan bij dochter... Ik heb al begrepen dat je beter niet tegelijk kan starten in twee talen, maar ongeveer een half jaar na elkaar om verwarring te voorkomen. Maar verder vind ik dit best een ingewikkeld avontuur... Zijn er hier mensen met ervaring op dit gebied? Hebben jullie een gewone Nederlandse lesmethode gebruikt, waarin ze dus vanaf nul leren lezen? Voor volwassenen zou je een soort cursus "Nederlands als tweede taal" nemen, maar is zoiets er ook voor kinderen die net leren lezen? Alle ervaringsverhalen of tips zijn van harte welkom...