Wederom Corona vraag ...man terug van zakenreis

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Lamode, 16 mrt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lamode

Lamode Bekend lid

19 feb 2014
    808
    185
    43
    Vrouw
    Hoi dames,
    Mijn man komt vanavond terug van Portugal.
    Hij is daar 1 week naar toe geweest ivm werk.
    Ik heb het GGD vanochtend gebeld met de vraag of we thuis extra voorzorgsmaatregelen moesten nemen ivm de kinderen (jongste 2).
    GGD gaf aan dat als mijn man nu nergens last van heeft dit niet hoeft. Als hij nu 4 dagen thuis grieperige klachten krijgt moet hij bellen naar de huisarts om een test af te nemen. Maar nu gaf dit geen zekerheid om te doen.

GGD kon me dus niet zeggen of Portugal een risicogebied is en dit moest ik maar even zelf gaan uitzoeken. Als Portugal wel een risicogebied is dan gelden er andere regels.

Ik baal enorm door deze situatie. Ik wilde weten of jullie tips en/of adviezen voor mij hebben. Wat zouden jullie doen?

Weet even niet wat ik hiermee wil maar wilde het even delen.
    Liefs Lamode

2. TotalBella

TotalBella Niet meer actief

Heb je het rivm al gebeld?

3. Rabi

Rabi Fanatiek lid

9 mei 2019
    1.015
    893
    113
    Vrouw
    Omgeving Amsterdam
    Waarom zou je er iets mee willen? Je moet nu toch thuisblijven waar mogelijk, de kinderen ook. Het is vooral zaak dat als een van jullie klachten krijgt je niemand besmet.

Bovendien, in Nederland kun je het evengoed krijgen. Waarom zou je man meer risico lopen? Het risico loop je hier ook.

Lies1611, Juul75, Paardenbloem en 2 anderen vinden dit leuk.
  4. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    In Portugal zijn veel minder gevallen dan in Nederland, dus ik denk niet dat een reis naar Portugal meer risico met zich meebrengt dan een bezoek aan je plaatselijke supermarkt. Eerder andersom, dat ze in Portugal zich zorgen moeten maken dat je man daar is geweest aangezien Nederland wel een risicogebied is.

Nehneh, Paardenbloem, Ysabella en 3 anderen vinden dit leuk.
  5. Rabi

Rabi Fanatiek lid

9 mei 2019
    1.015
    893
    113
    Vrouw
    Omgeving Amsterdam
    Ik zou vooral zeggen, haal even diep adem. Je schiet in irrationele paniekgedachten.

Queen, Jessi79, Zoe123 en 2 anderen vinden dit leuk.
  6. Loveischocola

Loveischocola VIP lid

11 jan 2019
    12.252
    12.628
    113
    Vrouw
    Portugal waren er 111 gevallen van het virus. Afgelopen weekend mocht je daar uit voorzorg niet op straat komen. Wij zijn afgelopen donderdag terug gekomen uit Lissabon.

Ysabella, Lamode en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  7. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.243
    11.820
    113
    Hier gelden nu ook al strenge richtlijnen. Hou je daar gewoon aan. Beter safe tegen sorry zou ik zeggen.

8. Lamode

Lamode Bekend lid

19 feb 2014
    808
    185
    43
    Vrouw
    Nee niet eens in me opgekomen. Ga ik doen!
    Dank je wel

TotalBella vindt dit leuk.
  9. Lamode

Lamode Bekend lid

19 feb 2014
    808
    185
    43
    Vrouw
    Ik wil het liefst weten waar ik aan toe ben, zodat ik hierop kan anticiperen.

Het is erg druk in Portugal op het vliegveld. Hij gaf aan dat er maar 2 balies waren en de rij tot buiten was. Zoveel mensen bij elkaar gedrukt er hoeft maar 1 het virus bij zich te hebben.
    Ook is hij ivm werk op veel openbare plekken geweest.

Ik begreep juist dat de besmetting voor de klachten kwamen. Dus als hij klachten thuis krijgt is het al te laat en zij wij misschien ook wel besmet.

10. Lamode

Lamode Bekend lid

19 feb 2014
    808
    185
    43
    Vrouw
    Voordat hij ging is er door werk en door ons thuis nog op de RIVM site gekeken en deze was groen en daardoor ging de zakenreis door.

11. Lamode

Lamode Bekend lid

19 feb 2014
    808
    185
    43
    Vrouw
    Wat bedoel je hier precies mee?
    Zoals handen wassen, binnen blijven, zo min mogelijk sociaal contact etc?
    Dat doe ik namelijk al. Ik maak me meer zorgen dat mijn man iets heeft opgelopen en het meeneemt, dat bedoelde ik met mijn post.

Syane vindt dit leuk.
  12. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    Ja, dat snap ik, ik bedoelde het ook niet als verwijt, maar meer dat dat nu (met hoe hard het in Nederland is gegaan de afgelopen week) dat op dit moment Nederland een groter risicogebied is dan Portugal. Ik snap wel dat je je ongemakkelijk voelt, ook door wat je schrijft over het vliegveld, maar ik denk dat je niet veel kunt doen behalve je realiseren dat je man waarschijnlijk niet meer risico heeft gelopen dan jullie zelf.

Lamode vindt dit leuk.
  13. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.491
    13.945
    113
    Vrouw
    Vreemde reactie van de GGD, de huisarts neemt geen test af, dat wordt alleen nog maar bij ziekenhuis opnames gedaan.

Je man moet zich gewoon aan de adviezen houden en bij klachten thuis blijven, net als de rest van Nederland.

Dus bel hier aub niet het RIVM of je huisarts voor! Wij hebben het al druk genoeg met patiënten die acute medische zorg nodig hebben, andere patiënten mogen geen eens meer de praktijk of het ziekenhuis in.

Jessi79, Juul75, Zoe123 en 4 anderen vinden dit leuk.
  14. Rabi

Rabi Fanatiek lid

9 mei 2019
    1.015
    893
    113
    Vrouw
    Omgeving Amsterdam
    Ja maar ook al raak je zelf besmet, je hebt dan de griep, en gaat er in principe niet dood aan. Tenzij je tot een risicogroep behoort?

15. Rabi

Rabi Fanatiek lid

9 mei 2019
    1.015
    893
    113
    Vrouw
    Omgeving Amsterdam
    Dit.

Cin85 vindt dit leuk.
  16. Lamode

Lamode Bekend lid

19 feb 2014
    808
    185
    43
    Vrouw
    Vind ik ook een vreemde reactie.
    Ze gaf ook aan dat ze het even moest opzoeken in het systeem.
    Ik kreeg meer het idee dat ze haar informatie aan het oplezen was.

Cin85 vindt dit leuk.
  17. Lamode

Lamode Bekend lid

19 feb 2014
    808
    185
    43
    Vrouw
    Ik behoor niet tot een risicogroep. Maak me meer druk om de kinderen niet om mezelf of me man.

18. Rabi

Rabi Fanatiek lid

9 mei 2019
    1.015
    893
    113
    Vrouw
    Omgeving Amsterdam
    Je kinderen zijn nauwelijks vatbaar. Ik neem aan dat je dat wel in het nieuws hebt gelezen? Dat wordt echt continu herhaald.

Jessi79 vindt dit leuk.
  19. Lamode

Lamode Bekend lid

19 feb 2014
    808
    185
    43
    Vrouw
    Kan jij me vertellen wanneer je nou besmettelijk bent? Is dat voordat je klachten krijgt of ervoor al?

20. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.243
    11.820
    113
    Ah zo. Je bedoelt dat hij jullie besmet? Ik heb gelezen dat je daar weinig aan kunt doen. Ja, totale afzondering in huis en continue ontsmetten.
    Veel mensen gaan het virus krijgen. Wat men nu probeert is om de uitbraak te reguleren en geleidelijk te laten gaan. Om zo de nodige zorg te kunnen garanderen.

Lamode vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina