Zoon maakt schoenen stuk!

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Bizzy, 24 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bizzy

Bizzy Fanatiek lid

30 okt 2007
    2.828
    2
    36
    thuisblijf moeder
    rotterdam
    Op school door op die buiten fietsjes schijnbaar te remmen met de voorkant van zijn schoenen ipv de normale manier!
    Ook hebben ze het spelletje "ik ben een krokodil" uitgevonden wat dus ook liggend op de grond kruipen betekend.
    Ik ben hier serieus niet zo blij mee hij gaat pas sinds 27 augustus naar school en de nieuwe schoenen die ik hiervoor had gekocht zijn dus helemaal kaal aan de voorkant.
    De schoenenmaker kwam met het idee om hem op slippers naar school te laten gaan zodat hij zo remmen wel afleert maar ik vind het nogal een grof idee.
    Heb hem wel op het hart gedrukt dit niet meer zo te doen maar net bij het ophalen was het weer raak....kale plekken komen er alweer!!!(kan niet anders remmen mama was het antwoord):x
    Jullie de tip???

2. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Op lelijke oude schoenen naar school laten gaan. Ik heb voor mijn kinderen een paar gympen en een paar nette schoenen, die ze niet naar school aan mogen. Oudste wilde laatst zijn nieuwste schoenen laten zien en toen beloofde hij plechtig om niet 'in de houtjes' te gaan spelen (de ondergrond van de speeltuin is van houtsnippers die met nat weer ontzettend vies worden). Jongste heb ik in de zomer een paar weken met kapotte neuzen rond laten lopen, nadat hij ze gewoon expres sloopte op zijn loopfiets. Toen zijn sokken nat werden begreep hij precies wat het probleem was en sindsdien is het over en let hij beter op.

3. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

En Dr Vissers kopen.. Die hebben zo'n harde rubber rand voorop :)

En de leuke schoenen voor thuis houden :)

4. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Mijn tip? Laat het los! Goed teken toch dat hij lekker buiten speelt? Kinderen worden nu eenmaal vies bij het spelen en slijten hun schoenen en hun kleren.
    Koop een paar stevige goedkope schoenen en doe die aan naar school.

5. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Ja dr visser of tweede hands schoenen kopen

Die van dr visser lijken niet stuk te kunnen gaan.

6. mamavan5bengels

mamavan5bengels Fanatiek lid

21 nov 2010
    3.051
    2
    0
    Zelfstandige
    Amersfoort
    Mee eens!

Je moest eens weten wat mijn zoons aan schoenen verslijten :D

Maar het zijn kinderen idd, en het hoort erbij.

Koop een paar goede schoenen voor alleen school, en de rest speelschoenen?

7. knap

knap Niet meer actief

Klinkt niet zo gek hoor.

Mijn zoon voetbalt altijd op school zijn neuzen zijn zo kapot binnen twee maanden kan hij/ik dan weer nieuwe halen. Koop daarom geen duren schoenen meer. ( al hoe wel topic zweetvoeten haha) moet ik eigenlijk wel wat duurdere schoenen kopen ( leer) maar of ik dat doet. Neem de andere tips wel over..

Maar Doe oudere schoenen aan naar school en hou de nieuwe voor thuis raken deze wat versleten hup mee naar school zo rouleer je met schoenen.

Van jou is nog klein maar het gaat voorlopig echt niet meer over is mijn ervaring met mijn zoon.

8. Bri

Bri Niet meer actief

Helemaal mee eens.
    Maak je niet druk over slijtplekken op kinderschoenen. Als ze echt uit elkaar vallen kun je eens kijken of een schoenmaker er nog wat mee kan, en anders is het tijd voor nieuwe.

9. mimi83

mimi83 Niet meer actief

schoenen kopen met een rand boven op en je zoon lekker laten gaan. hier koop ik alleen maar schoenen met een extra rand want het duurt wel geteld 1 week anders voordat de neus door is.

tegen de tijd dat hij maat 38 heeft zullen het wel werkschoenen worden, zijn ook de enige schoenen die bij papa heel kunnen blijven langer als 2 mnd.

10. Loontje81

Loontje81 Bekend lid

22 mei 2010
    712
    0
    0
    Huismoeder
    Hoogvliet r'dam
    Inderdaad naar schoenen kijken waar de zool over de neus doorloopt.Zoek ik ook vaak voor mijn jongste meid en dat scheelt wel,hoop ergenis ook.

Gister zag ik toevallig op lobbes dat je ook schoenbeschermers hebt die doe je als het ware over de neus van de schoen en is van rubber.

11. Bizzy

Bizzy Fanatiek lid

30 okt 2007
    2.828
    2
    36
    thuisblijf moeder
    rotterdam
    Dr visser schoenen en beschermstukjes van Lobbes ...TNX meiden!
    Gaan we doen :D oh ja bij de schoenmaker geweest maar ze waren jammer genoeg te ver heen.

Vind het ook heel fijn dat me kleine vent zich uitleeft en dat hij vies word maak me niks uit alleen telkens schoenen kopen is een dure uitgave telkens( hij heeft sterke schoenen nodig ivm extreem buigbare enkels en steunzolen).

Schoenen afwisselen ook een goede tip.

Nogmaals bedankt ;)

12. Escal

Escal Fanatiek lid

12 aug 2009
    3.441
    0
    0
    limburg
    ik zou ook kijken voor twee paar schoenen (uitverkoop eventueel) je houd dan 1 op school 1 voor thuis, zijn die van school kapot, haal je nieuwe voor thuis. alleen de eerste keer dus even wat duurder erna kun je langer met 1 paar doen en heeft hij ook altijd goeie schoenen aan :)

13. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.027
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    Ik zou hier ook echt niet blij van worden.
    Maar dat komt ook omdat de laarzen die mijn dochter nu heeft 110 euro waren, en het andere paar 90 euro.
    Goedkopere schoenen zaten haar, helaas, niet goed.

14. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    J. Heeft 1 paar schoenen voor school en nu nog 1 paar voor netjes. Die voor school heeft ook een extra bescherming bij de neus (gattino) en de andere zijn knappe geox schoenen. Toen in de uitverkoop gekocht. Was 30 euro voor beide paren kwijt. Hoop dat ze voor een volgende ronde, voor z'n broertje mee kunnen, maar alleen als ze er nog aardig uit zien.

15. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Dit is een reden waarom mijn dochter op schoenen van de scapino naare school gat en niet met haar dure clic laarzen! Kinderen moeten gewoon lekker kunnen spelen zonder zich zorgen te maken dat de schoenen kapot kunnen gaan en mama daar van baalt.

Dus mijn advies: oude of goedkope schoenen aan naar school!

16. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Oh herkenbaar!
    Wat mijn kinderen met hun schoenen en broeken doen is mij een raadsel, maar het blijft nooit lang heel.
    Ik heb schoenen om te spelen en schoenen voor netjes voor ze gekocht.
    Heel ouderwets, maar het bespaart een hoop ergernis.

17. ikkelies10

ikkelies10 Fanatiek lid

31 jul 2007
    2.139
    0
    0
    thuiszorg
    noord-holland
    mee eens.

mijn zoon loopt altijd op zijn loopfiets en motor en hoe remt hij? juist met de neuzen van zijn schoenen.

tja ik kanme er niet zo drukommaken.

ik heb gewoon wat goedkopere schoenen om lekker te ravotten en spelen en tja soms wil dat zeggen dat na een maand de schoenen er erg verrot uit zien, dan koop ik weer een goedkoop (stevig) paar en kan hij er weer even tegen

en verder heb ik dan gewoon ook nette schoenen..

18. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Tsja jij bent degene die beslist welke schoenen de kleine draagt. Onze zoon gaat ook steeds in dure schoenen naar de opvang en die worden dus vies, gaan kapot, worden samen met alle andere vieze schoenen in een bak geflikkerd... Het zal me worst wezen. Als dat jochie maar lekker speelt.

19. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    tja dat zijn kinderen... je kunt toch niet zeggen je mag niet in de houtsnippers spelen anders worden je schoenen vies? dat vind ik wel raar... koop dan wat goedkopere schoenen en dan elke 2 mnd een paar nieuwe...

Deel Deze Pagina