thuisopleiding doen

Discussie in 'De lounge' gestart door gitaartje, 7 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. gitaartje

gitaartje Fanatiek lid

12 nov 2013
    1.983
    1.251
    113
    Dank voor je reactie!
    Ik krijg morgen een kennis op bezoek die ook een beetje in die branche zit dus ik ga haar sowieso uithoren.

Waarom vind jij dat LOI niet goed staat aangeschreven? Ik ben helemaal niet thuis in deze wereld...

Ik weet nog niet of ik als ZZP'er aan de slag wil of in loondienst. Dat word tijdens de opleiding vast wel duidelijk.

Ken jij zo'n facebookgroep? Ik zou me daar graag aansluiten, wellicht ook wat ervaringen en meningen vragen over deze opleiding.

De opleiding begint in maart, dus ik heb nog even de tijd om mezelf er meer in te verdiepen (en dat ga ik ook zeker doen).
    Ik zie niet zo in waarom ik me daar van te voren in moet verbeteren? Daar is de opleiding toch juist voor?

2. xbabyxdx

xbabyxdx Niet meer actief

Nee ik had al de basisopleiding in de zorg gedaan, dus ik hoefde geen 21+ toets te maken. :)

3. gitaartje

gitaartje Fanatiek lid

12 nov 2013
    1.983
    1.251
    113
    Nog een vraagje voor de mensen die er verstand van hebben...

De opleiding die ik wil doen bestaat uit 240 studiepunten. De norm is 60 per jaar, dus zou deze 4 jaar duren.
    Er staat echter drie jaar voor.
    Ze noemen het een deeltijd opleiding, maar 240 punten in 3 jaar is toch meer als fulltime? :(

Snap er helemaal niks meer van!

4. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Gitaartje, dat is mijn opleiding ook. Eigenlijk is het niet eerlijk:) haha. Ze hebben op de een of andere manier jaar drie en vier samen gedaan. Ik mag er gelukkig wel zes jaar over doen. Dit ook icm stage, want ik weet niet zo goed waar ik die tijd vandaag moet halen;)

5. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.242
    11.820
    113
    Let maar op dat het dan ook in 3 jaar te doen is. Anders betaal je gewoon een extra jaar collegegeld.

6. xbabyxdx

xbabyxdx Niet meer actief

Ik las hier ergens dat de LOI niet goed staat aangeschreven, maar ik hoor juist het tegenovergestelde.
    Er zijn bedrijven ( grote bedrijven ) die vol lof over de LOI spreken.

Ach misschien is dat per bedrijf wel verschillend hoor.

7. gitaartje

gitaartje Fanatiek lid

12 nov 2013
    1.983
    1.251
    113
    Na je opleiding mag je nog drie jaar doorstuderen gelukkig :D

8. gitaartje

gitaartje Fanatiek lid

12 nov 2013
    1.983
    1.251
    113
    Dat is echt niet eerlijk! Ik zag bij de DUO dat je ook geen stufi kan krijgen omdat het deeltijd zou zijn :cool:

Hoeveel tijd ben jij er dan uiteindelijk aan kwijt? Hoe doe je dat met je gezin en werk?

9. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.242
    11.820
    113
    Onbetaald? Bij mijn opleiding niet namelijk. Elke maand meer is dokken.

10. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Ik betaal drie jaar en mag er zes jaar over doen. Betaal echt maar voor drie jaar. Ik betaal per jaar.

Ik heb iets van 8 duizend betaalt. Als ik t volbracht heb. En krijg geen stufi oid daar heb ik me nooit in verdiept, nog nooit over nagedacht tot nu. Ik werk en doe dit echt puur in mijn vrije tijd.

11. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.242
    11.820
    113
    #31 Syane, 8 nov 2015
    Laatst bewerkt: 8 nov 2015
    Stufi krijg je niet bij deeltijd. Wel een gedeelte terug van de belasting. En wellicht heeft de werkgever nog een voordelig systeem.

12. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Ja gedeelte terug dat klopt. Werkgever wil ik niet. Ik doe namelijk een heel andere kant op. Wil geen verplichtingen.

13. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Ik krijg wel studiefinanciering bij mijn klassikale variant (met dus die 4x per jaar praktijktraining, verder vrijblijvende colleges). Moet wel een x aantal punten per jaar halen om aan te tonen dat ik niet onder de deeltijd-opleiding val etc. Krijg nu studiefinanciering en een ov-kaart (viel nog net onder de oude regeling). Dat is ook de enige manier waarop ik dit had kunnen betalen trouwens, dus gelukkig voor mij wat dat betreft.

Deel Deze Pagina