Hallo webcare team Ik heb een vraagje, vanmorgen samen met bedrijfsarts toch besloten volledig de ziektewet in te gaan ivm mijn bekken. Wat zijn nu precies de regelsMoet je nu echt hele dagen gaan thuis zitten. Afgelopen week was ik ook ziekgemeld ivm bekken en heb een hele week binnen gezeten en was blij dat ik zaterdags er even uit kon want de muren komen wel op gegeven moment op je af. Met vriendelijke groet
Beste Pat78, Als je een ziektewet-uitkering van UWV krijgt, doet UWV binnen een paar dagen een eerste controle. Een medewerker kan je opbellen of bij je langskomen om naar je klachten te informeren. Daarom moet je tot deze eerste controle tot 18.00 uur zoveel mogelijk thuisblijven. In dit eerste gesprek worden vervolgafspraken gemaakt. Alle regels staan in deze brochure. Mogelijk gelden er tussen je werkgever of de arbodienst nog andere regels bij ziekteverzuim. Ook aan deze regels moet je je houden. Met vriendelijke groet, Robert UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare
Ik ben nu 2 weken volledig ziek thuis maar er is nog niet gebeld of iemand langsgekomen?? Ik zou ivm 50%ziekmelding die ik eerst had de 15e aanstaande terug gebeld worden, wachten ze nu hierop?? Of moet ik morgen zelf even bellen naar UWV om door te geven dat ik volledig in ziektewet zit?
Beste Pat78, Je hoeft dit zelf niet door te geven, je werkgever moet dit namens jou doen. Wij passen op basis daarvan de betaling aan je werkgever aan. Dat je nog niet gebeld bent, komt misschien omdat we nog geen ziekmelding hebben ontvangen. Dat kan ik zonder je dossier niet beoordelen. Als je wilt kun je een DM met je telefoonnummer sturen. Ik neem dan maandag contact met je op om het voor je te controleren. Met vriendelijke groet, Robert UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare
Ik heb zojuist UWV zelf gebeld, alle meldingen zijn gelukkig bij jullie juist aangekomen. Hartelijk dank voor de moeite