Thuisstudie en aan een baan komen

Discussie in 'De lounge' gestart door xbabyxdx, 24 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eline88

Eline88 Niet meer actief

Ik bedoelde er eigenlijk mee te zeggen dat het (wat dat betreft) dus geen meerwaarde heeft ten opzichte van een deeltijdstudie. Als het dezelfde waardering heeft als een studie in de schoolbanken, zou het uiteindelijk niets uit moeten maken. Ik denk dat in de praktijk een thuisstudie minder gewaardeerd wordt. Misschien omdat het toch nog minder bekend is wat het precies inhoud?

2. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    #22 Abri, 24 nov 2014
    Laatst bewerkt: 24 nov 2014
    Want jij kent mij? Jammer zo'n vooroordeel op basis van een paar reacties ;) Zes jaar geleden mijn laatste boek van de open universiteit aangeraakt, maar ik kan je letterlijk het boek woord voor woord vertellen, uitleggen hoe en wat en toepassen. Daarom werkt regulier onderwijs dus niet voor mij. Ik onthoud alles, verwerk de dingen sneller in vergelijking met de gemiddelde medestudent. En ja daar kan ik alsnog van leren (zeker zelfs!), maar het werkt niet bepaald fijn kan ik je vertellen. Nu kan ik perfect mijn kennis uitbreiden in het tempo dat bij mij past, heb ik toch klassikale bijeenkomsten waar we oefenen met praktijk-dingen, loop ik mee met professionals en doe ik zo werkervaring op in mijn eigen tijd het hele jaar door (omdat ik het leuk vind en die mogelijkheid heb) en hoef ik niet te wachten op een enkel stagemoment in een jaar.

Maargoed, is compleet off-topic.

@ TS: zal je even een pb doen ;)

3. xbabyxdx

xbabyxdx Niet meer actief

Dat hoeft helemaal niet zo te zijn! Stel je bent gewoon snel in leren, en neemt snel de stof in je op, dan hoeft dat helemaal geen probleem te zijn. Het kan juist ook prettiger zijn als je langer met een stof bezig kan zijn, dan dat je precies gelijk moet lopen met je mede studenten. En wat Abri al zegt.... er zitten vaak ook praktijk dagen bij. Dus dan krijg je echt wel nog praktijk les.

4. raspberry

raspberry Niet meer actief

Als je alleen snel door de stof heen ploegt, haal je er absoluut minder uit dan wanneer je daar -gedwongen- meer tijd voor moet nemen. Echt waar.
    En dan neem je dus ook minder mee uit de praktijkdagen.

5. raspberry

raspberry Niet meer actief

Er zijn altijd uitzonderingen op de regel natuurlijk. Het ging mij om de vraag die TS stelde: of thuisstudie wel of niet gelijkwaardig is. Voor de meeste mensen dus absoluut niet gelijkwaardig.

6. tuc

tuc Niet meer actief

Ik vind het nogal kort door de bocht dat het niet gelijkwaardig zou zijn. Misschien als dat de enige opleiding is die iemand gedaan heeft. Maar stel dat iemand al een voltijds mbo of hbo opleiding op vergelijkbaar gebied heeft gedaan en nu zo een hbo opleiding volgt...dan is het maar net hoe iemand daarmee om gaat. Als je al een keer een voltijds opleiding gedaan hebt weet je hoe er met de stof om gegaan wordt en kun je dat dus zelf ook.

7. tuc

tuc Niet meer actief

Bij mijn voormalig werkgevers is er nooit gevraagd waar ik mijn diploma gehaald heb? Wel 2 keer een pittig sollicitatiegesprek met allerhande wat zou je doen als pedagogische situaties...maar pas toen mij de baan toegezegd is werd er bij de formaliteiten om een kopie van het diploma gevraagd.

Deel Deze Pagina