Huisdieren gastouder.

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door Draaikont, 27 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Draaikont

Draaikont Fanatiek lid

13 jul 2015
    2.576
    907
    113
    Toen wij van de week onze dochter gingen brengen bij de gastouder bleek deze spontaan een hond te hebben. Nog een puppy maar wordt best groot en heeft lang haar.

Wat zouden jullie hier van vinden?
    Ik heb gezegd dat wij een andere gastouder gaan zoeken. Ik heb bewust gekozen voor een gastouder zonder hond en nu is er ineens een hond.

2. vd21

vd21 Niet meer actief

Ik zou dat leuk en gezond vinden, verder niks. Is toch helemaal niet belangrijk?

3. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Misschien is ts allergisch voor honden? Of erg bang? Ik zou het ook niet fijn vinden. Ik hou van honden maar ik ben erg allergisch dus dan kies je expres een opvang zonder dieren. Een go zou zoiets ook aan moeten geven.

4. Lill

Lill VIP lid

24 aug 2008
    10.219
    6.893
    113
    Vrouw
    Mij zou het ook weinig uitmaken, maar goed ik ben gek op dieren. Als je bewust kiest voor iemand zonder hond zal dat zn redenen hebben en dan snap ik dat je een andere gastouder kiest

5. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.867
    5.105
    113
    Als je bewust voor een gastouder zonder huisdieren hebt gekozen, snap ik wel dat je een andere gastouder kiest. Zeker als je allergisch of bang bent. Ik denk dat ik er ook niet heel blij mee zou zijn als onze gastouder opeens een hond neemt. Zeker zonder dit eerst aan te geven. Of ik van gastouder zou veranderen, weet ik niet.

6. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.630
    5.657
    113
    Als je bewust er voor heb gekozen een gastouder zinder dieren dan snap ik je reactie. Zou er zelf geen problemen mee hebben maar vind het wel raar dat het beest er opeens is.

7. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.147
    23.231
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    +1.

8. Draaikont

Draaikont Fanatiek lid

13 jul 2015
    2.576
    907
    113
    Het is een klein huis en de hond loopt ook binnen! Ik vind het niet niet erg Hygiënisch.
    Daarbij ben ik zelf als kind gegrepen door een hele lieve kindvriendelijke hond zoals iedereen altijd zei.
    Ik vind honden onvoorspelbaar zeker als kinderen bijv iedere keer de hond achterna rennen of zoiets.
    De gastouder moet ook wel eens naar boven om een kindje uit bed te halen dus ik vind het absoluut geen fijn idee.

Moet zeggen dat ik ook echt geen dierenvriend ben! Ze had al katten en konijnen daar ben ik mee akkoord gegaan omdat ze die natuurlijk al had.

Als ze het van te voren had gemeld kon ik iig eerder opzoek naar een ander go.
    Dit was echt een verassing!

9. annneliesje

annneliesje Fanatiek lid

16 jan 2011
    3.569
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Noord Nederland
    Tja het is een gewoon huishouden waar je kind deel van uit gaat maken, dus die mogelijkheid zit erin. Als je echt geen dierenvriend bent dan kun je wellicht beter je kindje naar een kinderopvang brengen. De mogelijkheid bestaat altijd dat een gastouder er een huisdier bijneemt.

Hier heeft onze gastouder hondjes (ik ben echt anti-hond lol), maar dat gaat supergoed. Duidelijke regels voor de honden en voor de kids. Daarnaast vind ik het sowieso een voordeel dat mn kinderen met dieren opgroeien (ze leren er veel van en krijgen ook veel terug), maar dat is enorm persoonlijk natuurlijk ;)

10. Robijn89

Robijn89 VIP lid

1 feb 2015
    8.120
    5.038
    113
    Vrouw
    Ik vind het niet meer dan normaal dat de gastouder dat even laat weten.
    Zou het zelf geen probleem vinden, maar wel zo netjes als het even gemeld wordt ivm allergieën enzo.

11. Logan

Logan Niet meer actief

Ik ben gek op honden maar zou het wel op prijs stellen dat de gastouder me inlicht als ze een hondje aanschaft. Als je nou allergisch bent of doodsbang bijvoorbeeld snap ik helemaal dat je er niet op zit te wachten. Of je vind ze gewoon vies, dat kan natuurlijk ook. :)

12. Miss T

Miss T Fanatiek lid

3 mei 2012
    4.367
    306
    83
    Mijn dochter ging altijd naar een kinderdagverblijf, dus dat probleem had ik niet.

Ik ben echt wel gek op dieren, maar ik zou totaal niet gelukkig zijn dat een gastouder mij voor een voldongen feit zet. Dat ze een hond neemt: prima! Maar informeer de ouders van je gastkindjes tijdig.
    Wat betreft een hond: ik vind het lieve beesten, maar ook onvoorspelbaar. Ik kan me dus heel goed voorstellen dat jij besluit een andere gastouder te zoeken.

13. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Ik ben zelf gek op honden, maar een puppy bij de gastouder zou ik ook niet zo fijn vinden. Ten eerste weet je niet wat voor hond dit wordt, ten tweede weet je ook niet wat voor baasje de gastouder wordt. Voor ik mijn kind alleen laat in een gezin met een hond, wil ik echt wel weten hoe die hond daar opgevoed wordt.

14. tuc

tuc Niet meer actief

Oei nee ik zou dit ook niet tof vinden...alles wat in een kooitje zit prima, maar wat los loopt zou ik toch wat overleg over verwachten of iig een heads up.

Heb je gezegd aan de go dat je hier niet zo blij mee bent, en hoe reageerde ze?

15. Eline88

Eline88 Niet meer actief

Als je bewust een gastouder zonder huisdieren/hond uitkiest, dan snap ik dat je hier niet blij mee bent. Dus begrijpelijk dat je naar een andere gastouder zoekt. Ik zou ook nooit een gastouder met hond willen, omdat ik weet dat veel mensen met hond helaas weinig verstand hebben van hondengedrag. Het is mij een te groot risico om mijn kinderen daar zonder mijn toezicht achter te laten.

16. meintje

meintje Fanatiek lid

9 jul 2008
    2.610
    928
    113
    Niet zeikerig bedoeld maar ze heeft ook katten en konijnen....die zijn ook niet per se voorspelbaar en maken het er in huis ook niet schoner op. Je zegt dat je bewust voor een go zonder hebt gekozen, maar dat klopt dus niet aangezien deze dieren al aanwezig waren.

Wat is nu het hele drama rondom een hond? Als eerste noem je het kleine huis en dat de hond rondloopt en het dus onhygiënisch is, maar dat ligt aan het schoonmaken en verzorgen. Katten (vooral als ze buiten komen!) zijn ook niet proper. Konijnen (binnen of buiten?) zijn ook niet proper... Of is het je ervaring met dieren of is het het feit dat ze niets gezegd?

Ik snap heel goed dat als je in het verleden iets naars meegemaakt hebt met een hond dat het hele idee je tegenstaat, jij hebt echter geen inspraak in de gezinssamenstelling van de go en dus moet je het ermee doen of inderdaad een ander zoeken. Wel zou het zeker netjes zijn geweest als ze het al eerder aan jullie had medegedeeld! Dat vind ik niet netjes van de go.

Ik heb zelf totaal geen problemen met dieren en vind het fijn dat mijn kinderen (thuis, want ik heb geen opvang) opgroeien met dieren. Daar leren ze ook heel veel van en het heeft toegevoegde waarde. Maar goed, dit zijn mijn eigen dieren (2 binnenkatten en 2 paarden) en dat is natuurlijk heel anders!

17. Catou

Catou Fanatiek lid

11 okt 2013
    3.683
    1.860
    113
    Ik vind het niet kunnen dat ze ineens een hond heeft. Dat soort dingen moet ze echt bespreken, aankondigen ipv er ineens 1 te hebben. Ik zou dat zelf nooit doen.

Ik zou er ook niet blij mee zijn en misschien ook wel op zoek gaan naar een andere go zonder hond. Vooral een puppy is veel werk, zetten op een gegeven moment hun tandjes overal in, moeten vaak naar buiten, kun je niet lang alleen laten, kan ook niet overal mee naar toe.

18. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Maar zoals hierboven al zei: je weet niet wat voor hond het wordt (want puppy nu) en je weet niet wat voor baasje zij zijn. Is toch iets heel anders dan bestaande, volwassen dieren hebben.

19. meintje

meintje Fanatiek lid

9 jul 2008
    2.610
    928
    113
    Begrijp je punt, maar is wel te kort door de bocht. Je weet niet wat het voor hond is, je weet niet de achtergrond van de hond, je weet niet de ervaring van de go met honden, je weet niet wat ze ondernemen qua cursussen en opvoeding, je weet niet het bench-gebruik of de dagindeling....moeilijk om van afstand te twijfelen aan de go als je vrijwel niets weet hierover. Het kan ook gewoon supergoed gaan natuurlijk.
    Meldingsplicht heeft ze in mijn ogen zeker! Wat vervolgens de ouders van de kindjes aan stappen ondernemen is aan hun en is ook hun goed recht. Als je teveel twijfels hebt dan moet je gaan handelen.

Ik ben een dierenvriend en mijn kinderen zijn net zo erg....zij worden blij van ieder dier-contact, of het nu met een hond, kat, paard, of slang is.... Als er angst of allergie in het spel is is het natuurlijk over, maar anders kan diercontact ook een verrijking zijn.

20. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Natuurlijk kan het ook goed gaan. Daar ga ik zelfs vanuit. Maar hoezeer ik ook een dierenvriend ben, ik zou dit niet accepteren. Het risico is mij gewoon te groot.

Deel Deze Pagina