Ik heb niet alle reactie gelezen dus sorry als ik dubbel post. Ik kon dit vinden over HBO en studiefinanciering. Veel gestelde vragen - HBO opleidingen van het NTI » NTI- Ik zie dat je mbo 3 gaat doen, je moet echt DUO even bellen omdat na te vragen. Zorg wel dat je alles op zwart wit hebt wat ze maken daar nog al eens fouten (zelf ook meegemaakt). Ik zelf ben erg geïnteresseerd in toegepaste psychologie.. Ik ben dus heel blij dat ik dit topic tegen kwam en het even opgezocht heb
Kijk dat is handig...die opleiding doet mijn vriendin ook en ik zie dat het dus wel mogelijk is studie financiering te krijgen bij de nti, bij deze opleiding dan. dan heeft de duo dus wel gewoon verteld hoe het zit maar niet helemaal voluit aangezien hun zeiden dat het bij alle studies van nti mogelijk is. mijn man wilt deze opleiding ook gaan doen maar schijnt wel erg pittig te wezen
Het gaat me niet om stufi, het gaat me puur om het diploma. Kreeg een mail terug met de site van Crebo en Croho ofzoiets. Daar staan de erkende opleidingen, maar ik word er niet wijs uit. Heb maar weer terug gemaild of ze mij antwoord kunnen geven op de vraag of zij thuisstudie diploma's erkennen of niet.
Ik weet niet precies hoe het zit met de kwijtschelding van je studieschuld, maar ik studeer Toegepaste Psychologie via het NTI en ik krijg gewoon studiefinanciering. Een thuisstudie is zwaar en je moet er heel veel zelfdiscipline voor hebben, ik heb al velen af zien vallen! De studiefinanciering is naar mijn weten voor de opleidingen die geaccrediteerd zijn als HBO bachelor, bij het NTI en LOI zijn dat o.a. HBO rechten en toegepaste psychologie. De invoering van studiefinanciering was via de open bestel regeling, maar volgens mij is het nu zo dat je altijd stufie kunt aanvragen omdat de opleidingen erkend zijn. Maar pin me er niet op vast
Sommigen hier halen 2 punten door elkaar heen. Dit topic gaat over het kwijtscheden van een studieschuld en niet over de studiefinancieringmogelijkheden. 1. In jou geval kun je je schuld laten kwijtschelden indien je een mbo-3 niveau erkend diploma haalt. Het is dus niet zo dat je je schuld alleen kunt laten kwijtschelden bij een opleiding waarbij je studiefinanciering ontvangt. 2. Voor een mbo thuisstudie ontvang je geen studiefinanciering , enkel bij sommige hbo- opleidingen. Als je dit bevestigd wilt hebben kun je een keer bellen naar de duo + een e-mail sturen. Het antwoord wat je hierop ontvangt goed bewaren tot je diploma is behaald zodat er geen welles- nietes verhalen ontstaan. Het kan inderdaad zo zijn dat sommigen verkeerd zijn geïnformeerd of met de onjuiste persoon hebben gesproken. Heb het zelf ook vaak gehad dat een medewerker van de klantenservice verkeerde adviezen gaf in tegenstelling tot iemand van de juiste afdeling. Dit antwoord heb ik 2x van verschillende personen per e-mail teruggekregen en ook telefonisch.
Zou jij mij misschien meer kunnen vertellen over deze opleiding van het NTI? Ik studeer bijna af en deze opleiding lijkt me geweldig. Het is fijn om veel thuis te kunnen doen ivm naar het ziekenhuis op en neer straks en hopelijk ook een kindje in de toekomst. Heb je bijvoorbeeld al werk, wat dus meetelt als stage? Zo niet, hoe heb je een stage weten te vinden die erkend is? Word je goed begeleid? Krijg je snel antwoord als je vragen hebt mbt opdrachten? Ik lees dat je 700 uur daadwerkelijk stage moet lopen voor deze opleiding, hoelang mag je daar eigenlijk over doen? Ik bedoel, is die 700 uur per jaar? Want dat vind ik niet echt duidelijk. Hoeveel uur ben je daadwerkelijk kwijt aan het studeren etc? (dat verschilt natuurlijk pp, maar ik ben gewoon nieuwsgierig... En oja, je krijgt dus volledig studiefinanciering? Sorry voor mijn vragenlijst Je hoeft ze niet perse te beantwoorden als je dat niet wilt/geen zin in hebt
De LOI heeft redelijk wat mbo opleidingen die erkend zijn. Helaas moet je overal zo'n 960 uur stage lopen en dat ga ik dus echt niet redden. Ben bang dat ik dus gewoon mijn schuld moet betalen en kwijtschelding er niet in zit. Ik heb nog 5 jaar dus wie weet.
@Sita ik stuur je morgen even een pb met de antwoorden op je vragen! @Toverbal: bij elke hbo-opleiding moet je stagelopen, dus dat is wel goed om rekening mee te houden ja