hoi dames, ik ben benieuwd of er hier dames zijn die de thuisstudie tot gewichtsconsulente hebben gedaan en zoja waar of hoe dat is bevallen! zit er nl over te denken om die te gaan doen! Lijkt mij heel interessant en wellicht een leuke aanvulling op mijn inkomen op het moment ik daarin kan gaan werken!
Leuk dat je weer wilt leren. Weet wel dat in de meeste gevallen medische basiskennis vereist is om je in te schrijven bij een beroepsvereniging en ook zodat je clienten het kunnen declareren bij het ziekenfonds.
Op de website staat dat als je deze opleiding afrond je je in kunt schrijven bij een beroepsorganisatie zodat consulten gedeclareerd kunnen worden... maar wel een goede tip!
Ik zie ook vaak bij vacatures voor parttimers dat er gewichtconsulentes worden gevraagd. Hier zit dan een interne opleiding bij in. Misschien is dat iets?
Ik weet niet waar je de opleiding wilt gaan volgen, maar er zijn beroepsverenigingen waar je je wel kunt inschrijven, maar een client kan niet declareren en dat is zeker voor de client wel zo fijn.
ik heb gekeken bij de NHA en daar kun je je inschrijven als je de opleiding afgerond hebt bij de BGN en dan kunnen je clienten declareren bij de zorgverzekeringen! Er staat alleen op de website van BGN dat je nascholingen ed moet volgen maar daar kan ik weinig info over vinden wat daar bv de kosten van zijn...
Ik heb hem gedaan! Bij de LOI en ik heb in een jaar mijn diploma gehaald. Ik kan me niet inschrijven bij de bgn momenteel. Zij hebben vorig jaar hun richtlijn veranderd en had een praktijkdag moeten volgen via loi en dan had ik me in kunnen schrijven. Daarvoor was die praktijkdag niet nodig maar dat veranderde halverwege de opleiding. Over de inhoud van de opleiding en de begeleiding was ik erg tevreden maar had ook niet veel vragen.
bij de nha zit inderdaad een praktijkdag inbegrepen! kun je op de een of andere manier die praktijkdag dan niet alsnog volgen via LOI? zou toch jammer zijn als je een opleiding gevolgd hebt en er dan niet volledig mee kan doen wat je zou willen!
Ik lag een beetje in de clinche met loi over de kosten omdat toen ik de opleiding ging volgen er sprake van was dat je je erna sowieso kon inschrijven bij de bgn, deze richtlijn veranderde en moest je ineens tegen een aanzienlijk bedrag de coaching dag volgen. Ik kan alsnog wel het stukje coaching doen. Ik wil echter ook nog graag de aanvulling voor kinderen volgen.
Arual, doe je nu iets met de opleiding? Ik bedoel, werk je nu als gewichtsconsulent? Mij lijkt dit ook erg interresant om te doen. Gewichtsconsulent of voedingsdeskundige...
Ik zou heel graag de opleiding kindercoach doen. Dit in combinatie met voeding lijkt dat me echt een hele leuke combinatie.