Ik zoek al jaren een boek, die ik heel lang geleden een keer heb gelezen. Helaas weet ik noch de titel, noch de auteur. Nu hoop ik dat iemand aan de hand van mijn uitleg weet welk boek dit is. Wat ik me ervan kan herinneren is dat het over een meisje gaat rond het jaar 1800, tenminste dat dacht ik. Het speelt zich in elk geval vroeger af. In het boek volg je haar gedurende haar leven. Ik meen dat het uit drie delen bestond. Waarvan je in één deel haar als tiener mee maakt, deel twee als jonge vrouw en in deel drie als oude vrouw. Maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen. Meer weet ik eigenlijk niet, dus heb niet veel om op te zoeken. Weet iemand over welk boek ik het heb??
Weet je nog hoe de voorkant er uit zag? De kleur, of het meisje er op stond. Misschien herkent iemand de voorkant. Ik hoop dat je nog op de titel komt!
Is dat niet gewoon Sisi? Of anders genoemd http://nl.wikipedia.org/wiki/Elisabeth_in_Beieren_(1837-1898)
De voorkant weet ik ook niet meer. Sissy was het niet. Het meisje was volgens mij een boerenmeid. De verhaallijn is voor mij heel vaag, ik probeer veel te herinneren, maar het is tien jaar geleden dat ik het boek las.
Klinkt een beetje als iets van Virginia Andrews? Die heeft meer series die zich vroeger afspelen en waarin je zowel de hoofdpersoon als tiener en als vrouw meemaakt..
Ik ben nu alle boeken van Virginia Andrews na aan het kijken. Dat zijn er nogal wat! Maar inderdaad qua verhaallijn lijkt het er wel op. Hopen dat ik hem vind!
Haha, het zijn er wel erg veel ja.. Ik moest een beetje aan de Ruby-serie denken.. Of was het Dawn? Ik heb het ook al een hele tijd niet meer gelezen
Ruby lijkt er inderdaad wel op, toen ik het boekverslag las dacht ik ook even dat het dit was. Maar het is hem toch niet. Ik meen me ook te herinneren dat het meisje uit mijn boek ook is weg gelopen.
Ik twijfel hier nog over. Het verhaal komt op sommige punten wel overeen met wat ik onthouden heb. Ga hem in elk geval als Ebook kopen, kijken of dat hem is.
Ik heb het toen als één boek gelezen. Ik dacht dat er drie delen waren, in één boek, zeg maar. Net als Ciske de Rat, die had ook drie delen in één boek.
weet je nog bijzonderheden. iets dat echt heel erg bij geleven zijn. zussen broers gevechten iets verdrietigs etc
Volgens mij was ze verliefd, maar het was een onmogelijke liefde. ( dit weet ik niet helemaal zeker) Wel weet ik zeker dat ze van huis is weggelopen, maar de reden kan ik me niet herinneren. Het verhaal speelt zich af in 1700/1800, maar kan ook nog iets eerder zijn. Later dacht ik niet. Ik vind het heel moeilijk om de verhaallijn weer voor de geest te halen omdat het zo lang geleden is.
Ikheb via google gekeken en via de bieb maar kan het gewoon niet vinden met zo weinig. Zelf dacht ik eerst aan bloemen op zolder reeks maar die is 5 boeken. Maar die is het niet hihi
De roep van de wilde zwaan Celeste de blasis. Gaat ze emigreren naar Amerika? Is ze de jongste dochter van een koop man. Is ze heel goed bevriend met haar grootmoeder trouwt ze met de man van haar overleden zuster word ze naar verre familie gestuurd waar ze verlieft word op de jongste zoon en uit eindelijk na alle ellende trouwen ze als nog. Ze hebben samen een onecht kind gekregen waar de man waar mee ze getrouwd is niet weet dat het zijn zoon niet is. Dat kind is gemaakt in afwezigheid van die man. ect ect. Mooi boek kan het trouwens iedereen aanraden en hoop ook dat je dit boek bedoeld haha.
Nee klopt, bloemen op zolder heb ik ook mogen lezen. Die mocht ik lenen van een vriendin. Het boek wat ik zoek heb ik mogen lenen van een collega, maar goed, dat is ook alweer 10 jaar geleden. Die is inmiddels overleden, dus haar kan ik het ook niet meer vragen. Ik ben ook via Google aan het zoeken, misschien kom ik het tegen.