Ik heb een jaarcontract bij Randstad wat me altijd super is bevallen, heb nog geen dag zonder werk gezeten en ze waren altijd zeer over me te spreken en had ontzettend leuk contact met iedereen daar! Tot het moment dat ik heb gezegt dat ik zwanger ben! Toen was er ineens bijna niks meer voor me te vinden en werd het contact ook een beetje koeltje en natuurlijk als klap op de vuurpijl werd me verteld dat mijn contract niet werd verlengt, nu mogen ze dat doen dus daar kan ik niks mee dat weet ik! Mijn contract loopt 12 october af! Nu werk ik sinds een aantal weekjes bij een bedrijf als Receptioniste/telefoniste en ik vind het totaal niet leuk, de mensen die er werken zijn raar en het werk is zo saai. Doe het maar 2 dagen in de week maar elke keer als ik er weer naartoe moet word ik al misselijk bij de gedachte dat ik daar weer achter de balie moet gaan zitten. Weet niet zo goed wat ik er mee moet, mijn contract loopt de 12de al af en dan krijg ik een uitkering. Heb me al snel laten inschrijven bij andere uitzendbureau's en ben aan het solliciteren maar ja dat loopt zo'n vaart nog niet! Maar als het aan mij lag ging ik er niet meer naartoe want vind het zo erg en voel me daar totaal niet op mijn plek! Hebben jullie misschien tips voor me of wat zouden jullie doen? Liefs Palmie
Helaas zijn werkgevers/uitzendbureaus behorlijk vies van zwangere vrouwen. Zo ook in jou situatie. Even wbt je huidige werk; is het mogelijk om tot oktober die 2 dagen te scippen? en dus van 1 loon leven? Dat zal straks in october toch gaan gebeuren... dus ik zou zeggen als je de mogelijkheid hebt kappen want weg ga je toch al. Elke keer met tegenzin heen gaan is echt heel naar (ik kan het weten) succes
Dank je wel voor je reactie! Ik zou daar kunnen blijven tot eind oktober wat ik verschrikkelijk vind! Krijg nog 1 week uitbetaald en dan is mijn contract afgelopen dus denk ik inderdaad dat ik wel de mogelijkheid heb om te kappen maar durf het niet te zeggen! Op het moment dat ik me realiseerde dat dit niks voor me was kreeg ik ook te horen dat mijn contract niet werd verlengt dus dacht ik ja als ik het nu zeg denken ze ja ja die doet het erom! Ga er straks gewoon naartoe en kijken hoe ik me voel! Als ik het vandaag zeg kunnen ze zo snel niemand meer regelen en dat vind ik best lullig maar ja aan de andere kant zit ik daar ongelukkig te wezen dus ik weet het echt ff niet meer
Ik werk zelf als intercedent bij Randstad, en gelukkig is het niet overal hetzelfde. Helaas kunnen we momenteel heel weinig contracten verlengen. Ik weet niet hoeveel vacatures er in die omgeving zijn, maar wij hebben helemaal niks. Om die reden zou ik nu niemand een contract verlening geven als ik geen werk voor diegene heb. In mijn geval zou dat los staan van je zwangerschap (dit maakt het natuurlijk wel nog lastiger om je te bemiddelen eerlijk is eerlijk). Wat betreft het werk waar je nu zit zou ik inderdaad wel deze week in ieder geval uitzitten. Daarnaast vind ik dat je zeker moet kunnen bespreken met je intercedent dat je het absoluut niet naar je zin hebt. Het is natuurlijk een optie om voor de laatste twee weken vakantie op te nemen dan kunnen ze je ook niet verplichten om te gaan werken. Ik hoop dat dit je een beetje helpt! Heel veel succes vandaag!
Goeie tips van Jilan, sluit ik me bij aan. Zou ook zéker niet met tegenzin gaan werken en als je vakantietijd kunt opnemen: doen. Succes!
Ik zou het nog even uitzingen tot de 12e of inderdaad vakantiedagen opnemen. Is het anders namelijk geen contractbreuk ofwel....zeg je dan eigenlijk niet zelf op wat dan inhoudt dat je geen ww-uitkering krijgt????