hoi dames sommige zullen het nog wel weten dat mijn tante vorig jaar werd vermoord door haar ex.nu zijn we bijna een jaar verder en wil ik graag een gedicht sturen naar mijn nichtje. ze is inmiddels mama geworden van een schat van een meid maar natuurlijk zonder een oma.en mijn nichtje zonder mama.nu ben ik dus echt opzoek naar een gedicht wat ik aan haar kan geven het is een kl*** tijd voor haar en ik wil haar heel graag steunen.ze gaat een nieuwe start te gemoed met een nieuw huisje en met haar meisje. ik zit al 2 dagen kladjes te schrijven maar het wil gewoon echt niet komen. hebben jullie mischien een idee?
Je kunt voor inspiratie ook naar een new age achtige winkel gaan. In Deventer heb je de Woestijnroos. Daar heb je mooie kaarten met gedichten, of boeken met inspiratie. Bijzonder dat je zoiets moois wilt maken.
ik had gekeken maar ik kon niet echt wat vinden wat ik er voor wil gebruiken. echt balen dit.heeft iemand anders nog een idee
Waarom schrijf je niet gewoon wat je wilt zeggen? Zonder dat het in dichtvorm is? Dat je haar een hart onder de riem steekt, dat je haar bewondert, etc?
Ik heb zelf wel eens een kaart bij de expo gekocht met een gedicht erop. Ook om iemand een hart onder de riem te steken. Dan spreekt dat gedicht al voor de gebeurtenis (overlijden geliefde, geboorte, scheiding) en zeg ik nog in een paar regels in de kaart dat ik aan ze denk en dat ze ik altijd voor ze klaar sta ofzoiets (ligt helemaal aan de situatie). Ik vind het namelijk erg moeilijk om mijn gevoelens op papier te zetten. Voor mijn gevoel is het nooit goed of duidelijk genoeg.
Ik vind dit een heel mooi gedicht, wellicht kan je de ik-vorm veranderen naar de je of jij vorm? Niemand heeft mij zo bloot gekend als mijn moeder zo bang, zo vrolijk zo laf zo stoer Niemand heeft mij zo ziek gekend als mijn moeder zo sterk zo lief, wanhopig zo gelukkig Niemand heb ik zo gemist Kon ik maar, horen over mezelf als kind en hoe je me nu als moeder vindt Niemand heb ik zo gemist Kon ik maar, op zoek naar herkenning en vooral een beetje erkenning Kon ik maar, naast moeder, partner, collega en vrouw weer heel even echt kind zijn dicht bij jou.
Mobiel Wauw! wat een super gedicht zit gelijk met een brok in mijn keel. Mijn moeder is overleden toen ik 10 was en dat gedicht raakt me echt vooral nu mijn zoontje al sinds zijn derde dag in het ziekenhuis ligt Blusvrouw wat lief dat je zoiets wilt doen voor je nichtje veel succes met het vinden van een mooi gedicht
Mooi dat je dat wil doen! pff ik ben er ook heel slecht in, mijn vader niet, hij zit op gedichtenfreaks, Elze je kan hem wel vinden op de site.