thuisstudie

Discussion in 'De lounge' started by klavertje4, Aug 16, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. klavertje4

klavertje4 Bekend lid

Jun 15, 2009
    788
    5
    18
    NULL
    NULL
    Hallo,

Jullie kennen mij vast wel van mij andere studie topic.
    Ik heb dus mij andere opleiding en 1 extra diploma gehaald.
    Nu was ik erg tevreden over deze manier van leren 1 avond per week na school toe en de rest thuis leren.
    Nu wou ik graag zo verder om nog wat studie's te gaan doen maar nu is het punt ik ben de enige die heeft ingeschijven voor deze opleiding en nu gaat deze dus niet door. Dus ik verder zoeken in de omgeving en ja nog een opleider gevonden deze gaan dus ook niet door. Nu wil ik hem hoe dan ook gaan volgen maar weet dus niet via welke opleider de LOI of de NHA.
    Wat zijn jullie ervaringen waar heb je de beste begeleiding?
    Want bij de Nha kan je kiezen met of zonder?
    Bij de LOI kan ik niet vinden of dit erbij zit.

Ook vind ik het prijs verschil er veel bij de NHa is het €329 met hulp en €249.00 zonder hulp en bij de loi is het € 459 Als je er niet langer of doet. Ik wil het graag wel sneller doen.

Sorry het is een heel verhaal geworden maar wil graag goed voorbereid beginnen

2. klavertje4

klavertje4 Bekend lid

Jun 15, 2009
    788
    5
    18
    NULL
    NULL
    niemand?

3. Springmuis

Springmuis VIP lid

Aug 19, 2008
    7,043
    0
    0
    Ik heb een aantal jaar geleden een studie gevolgd bij de LOI
    Maar ik kreeg daar amper tot geen begeleiding..
    Heb hem ook nooit af kunnen maken omdat ik geen stageplek kon vinden (Ja in Limburg, maar woon zelf in Lelystad zonder eigen vervoer en ik moest toen een stageplek vinden op hún lijst)
    En daar konden ze me toen niet verder mee helpen..

Maarja misschien is dit allemaal wel veranderd hoor (dit was in 2006 dus heel lang geleden)

4. Smiley24

Smiley24 Fanatiek lid

Jun 1, 2008
    4,093
    1
    38
    Ik heb 2 opleidingen (Assurantie B & Nima Marketing) via LOI gedaan beide zonder begeleiding. En heb ze beide afgerond!! Zonder begeleiding ging het mij prima af. Huiswerk stuurde ik online naar de leraar en op/aanmerkingen kreeg ik dan via mail.

Het is wel pittig, maar ik ben er ook voorgegaan..

Succes in ieder geval!!

5. klavertje4

klavertje4 Bekend lid

Jun 15, 2009
    788
    5
    18
    NULL
    NULL
    Bedankt damens voor jullie antwoord
    Maar zat deze hulp erbij bij het LOI of moest je deze nog apart betalen?

6. Eeka76

Eeka76 Fanatiek lid

Oct 13, 2010
    2,418
    53
    48
    Bij mij zat het corrigeren van het huiswerk en beantwoorden van vragen bij de prijs inbegrepen (heb in 98 vakdiploma drogist gedaan en vorig jaar basiskennis boekhouden en basiskennis calculatie).

7. klavertje4

klavertje4 Bekend lid

Jun 15, 2009
    788
    5
    18
    NULL
    NULL
    Oke dankje voor je antwoord.
    Ik wil graag over een tijdje ook basiskennis calculatie gaan doen dus dat is wel fijn dat het daar wel bij zit.

Ook als je iets niet snapt zit dat er dan bij uitleg?

8. daphne78

daphne78 VIP lid

May 10, 2006
    7,311
    0
    0
    Nijmegen
    ik doe momenteel HBO Rechten via de LOI.
    Het enige wat er niet in zit zijn de examenkosten.

En stage zoeken... tja, dat is een goede uitdaging, maar dat was bij een reguliere opleiding ook zo geweest.

Ik heb al eerder NIMA-A, NIMA-B en Copywriting via loi gedaan, en heb daar geen begeleiding nodig gehad. Nu wel eens, maar gaat voornamelijk via de huiswerkopgaven. En is afhankelijk van docent of dat heel snel wordt nagekeken of dat het wat langer duurt.

Je kan bij volgens mij alle opleidingen contact opnemen met de docent met vragen, maar het is echt afhankelijk van de docent hoe lang het duurt voor je antwoord krijgt. En het is wel inbegrepen.

9. klavertje4

klavertje4 Bekend lid

Jun 15, 2009
    788
    5
    18
    NULL
    NULL
    Dank je wel voor je antwoord

Bij mij zal het gaan om een hbo curcus en inderdaad examenkosten zijn hier apart omdat dit niet via de loi gaat maar dat kan ik ook met de opleiding die ik nu heb gedaan.

Bedankt dan ga ik denk ik toch voor loi

10. klavertje4

klavertje4 Bekend lid

Jun 15, 2009
    788
    5
    18
    NULL
    NULL
    ik heb me vandaag ingescheven bij de loi

Bedankt voor al jullie tips

11. siepie

siepie Fanatiek lid

Apr 28, 2010
    3,424
    3
    38
    Ik heb een opleiding gedaan via het isbw, erg prijzig maar wel gewoon lessen en evt hulp bij alles.

Share This Page