Vraagje mbt operatie en werk

Discussie in 'De lounge' gestart door Sammelskee, 12 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sammelskee

Sammelskee Bekend lid

16 jan 2013
    543
    1
    18
    Roosendaal
    Hoi dames!

Ik heb een vraagje.
    Ik werk nu sinds kort via een uitzendbureau en ik weet dat ik 21 mei geopereerd word. Na de operatie is er ongeveer een hersteltijd van +- 6 weken.

Wanneer zal ik dit aankaarten/mededelen bij het uitzendbureau? Ik ben bang dat als ik het nu al vertel, dat ze me er dan al uitgooien.

Iemand tips of advies?

Alvast bedankt!

Groetjes Sammelskee

2. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Ik zou het zsm aankaarten. Dat is al over ruim een maand.

Kunnen ze geen aangepast werk voor je regelen binnen het bedrijf? Ik ben pas geopereerd aan mijn hand en daar geld ook een hersteltijd van een paar weken voor. Maar ik kan nog prima ander werk doen.

Ik weet natuurlijk niet waaraan je geopereerd wordt, aangepast werk is niet altijd een optie.

Maar ik zal t wel zsm aankaarten. Want als je tot het laatst wacht is de kans dat je niet meer terug hoeft te komen groter dan wanneer je nu al open kaart speelt.

3. Sammelskee

Sammelskee Bekend lid

16 jan 2013
    543
    1
    18
    Roosendaal
    Ik krijg een maagverkleining..

4. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Dan is aangepast werk geen optie nee.
    Ik zou het alsnog zo snel mogelijk aangeven.

Succes met de operatie en een goed herstel!

5. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    Eerlijk? Ik zou nog wachten tot begin mei.

Het is nog 5 weken ver, dus dat loon zou ik niet willen mislopen.
    Als je met weekcontracten werkt, kunnen ze je er immers zo elke week uitkieperen.

In principe moet je hen zelfs pas verwittigen de moment dat je in ziekte gaat. Eventueel bij een geplande operatie de vrijdag vooraf (je contract loopt meestal op een vrijdag af).

Good luck met de operatie!

6. Sammelskee

Sammelskee Bekend lid

16 jan 2013
    543
    1
    18
    Roosendaal
    Ja dat ben ik ook aan het denken.
    Ik moet 28 april nog naar het ziekenhuis voor een bijeenkomst voor de operatie en was aan het denken om het eventueel daarna te vertellen.

En aan de andere kant, waarom niet de vrijdag voor de operatie vertellen, maar ik opzich wil ik terug komen na de operatie, als dat al mogelijk is..

Lastige situatie :(

7. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    Als jer er nog vaker aan het werk wil zou ik eerlijk zijn.
    Anders heb je ook kans dat ze je laten zitten voortaan omdat je niet betrouwbaar bent.

8. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    Hey Sammelskee wat super het gaat echt opschieten voor je!
    Hoe streng zijn ze met ziek meldingen en heb je gezien bij andere collega´s hoe ze met ziekte of ziekenhuis om gaan? Ik zou al ze niet zo makkelijk zijn wachten tot kort van te voren als dat mogelijk is met je werk (ivm dingen overdragen aan collega's ofzo).Doe je heel zwaar werk? Je hebt ook nog je pre-dieet he,ikzelf heb kantoor werk dus geen probleem hoefde ook echt geen 6wkn volledig thuis te blijven maargoed ieders lichaam is anders.

9. Sammelskee

Sammelskee Bekend lid

16 jan 2013
    543
    1
    18
    Roosendaal
    Ik werk er net 1 week dus weet niet hoe ze omgaan met ziekmeldingen ed.

Het werk zelf is op zich niet zwaar. Ik zit achter een computer om apple producten te controleren op klachten van klanten. Dus als alles goed gaat, kan ik waarschijnlijk ook wel eerder terug aan het werk (mocht alles goed verlopen)

Ik heb 28 april nog een bijeenkomst voor de operatie en denk dat ik het dan vertel.. spannend!

Deel Deze Pagina