Ik heb zonet eten besteld. Mijn man eet op het werk en hier is geen eten meer in huis. Alleen brood. Heb in dit rotweer geen zin om naar de supermarkt te fietsen. Maar nu vroeg ik me dus het volgende af. Ik heb het eten via Ideal betaald. Moet ik de bezorger nu nog fooi geven? Normaal betaal je nog het bedrag, bijvoorbeeld 8 euro en je geeft 10. En je laat de rest zitten. Is het nu niet stom om hem nog een euro te geven?
Ik zou het niet doen, alleen als ik aan de deur moest afrekenen.. Ik denk ook niet dat de koerier het nu verwacht..
ik geef eigenlijk nooit fooi... ze krijgen ook gewoon loon? toch.. op mijn werk (kdv) geven de ouders ook geen fooi.. ze betalen toch de kinderopvang.. net als dat jij jou pizza gewoon hebt betaald toch.. heb dat altijd een beetje onzin gevonden.. als iemand nu iets van vrijwilligers werk deed dan vind ik dat een ander verhaal..
zou het ook niet doen hoor. Wel lief dat je daar over nadenkt, maar denk niet dat het normaal is om fooi te geven terwijl je al betaald hebt
ben ik het mee eens, ik hou niet zo van fooi geven, gewoon omdat ze loon krijgen. Ik krijg ook geen fooi op mn werk als ik mijn best doe.
Mijn fooi aan de pizzabezorger is, is dat ik niet moeilijk doe over dat ze nooit binnen een half uur op de stoep staan (zoals wel beloofd wordt in de reclame). Nou is het ook niet echt goed mogelijk om binnen die tijd te bezorgen, maar toch.
Ik geef meestal ook geen fooi, of het moet idd net zo zijn qua afronden, maar als ik pin of met ideal betaal dan geef ik geen fooi.
Bedankt voor jullie razendsnelle reacties!! Ik heb geen fooi gegeven uiteindelijk. En hij keek ook niet echt vreemd. Hihi. Ik ga eten!!
Hihi, mag best wel op z'n tijd! Ik had trouwens spaghetti, voelt nog net iets minder slecht dan pizza. En ik had honger, haha, heb het nu al op...
Als ze keurig op tijd zijn en ook nog door de regen moeten, geven wij altijd een fooi. Zoveel is 't nou ook weer niet wat die knullen verdienen.
Ik geef altijd fooi. Ze moeten best wel een eindje rijden. Leveren altijd ruim binnen de tijd waarin ze zeggen het te leveren en inderdaad. Zoveel is het loon van een 16/17 jarige nou ook weer niet. Ook niet in de horeca .