Beste meiden, lees alsjeblieft even zit met een dilema, wil graag een thuis studie gaan volgen. Maar weet niet welk ik moet kiezen, kwa prijzen ligt het dicht bij elkaar. Alleen zit met 3 site's waar ik niet uit kan kiezen. Dat zijn: NHA NTI LOI. Willen jullie me advies geven? Bij de NTI kan ik ook nog kiezen voor BOL of BBL. Ik denk zelf de BOL te gaan doen, zodat ik nu nog ff kan door werken. OF is jullie mening anders? Liefs Bloem
Is NTI ook goed dan? Ik heb ooit is iets gedaan van LOI was opzich ook wel oke, maar bij NTI krijg je les geld terug als je niet slaagt hahaha . Maar daar gaat het niet alleen om. Hbe je ook goede begeleding?
Ja ik vind het super! Kan via de email vragen stellen of op het studenten forum Ook bepaalde opdrachten via het internet. Ik ben er tevreden over, ik moet in juli examen doen voor deelkwal. 1, spannend
Vriendlief doet een thuisstudie via NHA. Hij is er goed over te spreken. Goede begeleiding, prima lesmateriaal.
Ik heb mijn VWO afgemaakt (versneld) via de LOI, is heel goed bevallen. Je doet gewoon staatsexamen, en je leert gewoon lekker in je eigen tempo!
Ja, ik heb mijn Havo toen nog via de LOI gedaan, had voor 1 vak zwaar onvoldoende en voor de rest voldoendes, dus helaas gezakt. Heb toen een heel ander vak gekozen en dat erbij gedaan, had ik ook mijn HAVO diploma, zonder dat ik weer een jaar naar school hoefde om al die vakken weer te volgen waar ik toch al voor was geslaagd. Ging best goed, al stonden er soms wel fouten in het lesmateriaal. Mijn man doet een HBO opleiding via de LOI, gaat ook goed, al ligt het er soms aan wie je leraar is. De een kijkt je huiswerk snel na en de ander doet er wat lang over. Zijn werkgever betaalt zijn studie.
Ik heb ervaring met NHA, beviel me destijds ook prima. Ik zou denk ik als ik jou was mijn keuze baseren op hoe makkelijk je contact kunt maken met je leraren. Bv via mail of een forum of iets dergelijks.
Hoi hoi Ik volg een opleiding via de NHA voor doktersassistente en ik ben er zeer tevreden over! Begeleiding is goed en les materiaal ook. Ook als ik moet bellen zijn ze goed bereikbaar en je kan meepraten via de chat met studiegenoten Hopelijk heb je er wat aan Liefs Linda
Hey, Ik doe makelaardij/taxateur via het LOI. Goed lesmateriaal en goede begeleiding. Je moet er alleen niet aan beginnen als je dedicipline niet hebt om er echt iets aan te doen. Ik probeer iedere dag ongeveer anderhalf uur iets aan mijn studie te doen. Ik ben een uur eerder op mijn werk zodat ik nog even kan leren en ik leer in mijn pauze ook. Ik ben super tevreden!
Ik heb zelf de opleidingen Directiesecretaresse en Praktijkdiploma Loonadministratie gehaald via het LOI. Daar was ik heel erg over te spreken. Mijn man volgt op dit moment een Elektronica hobbycursus via het NTI. Helaas bevalt dat wat minder. Hij heeft gekozen voor het NTI, omdat die er ook praktijkartikelen bij gaven. Helaas is de begeleiding beroerd. Op huiswerk wordt ooit pas drie tot vier weken na het inzenden gereageerd. Maar dat is natuurlijk ook wel afhankelijk van de docent die het allemaal moet doen. Hij heeft waarschijnlijk gewoon pech gehad. Succes met kiezen! Groetjes, Josien
Ik heb via de LOI de cursus SEPR1 gedaan, was goed geregeld, online kon je vragen stellen, je husiwerk kon je opsturen en werd netjes nagekeken terug gestuurd... en wat ik heerlijk vond was dat ik pm een bedrag kon betalen voor het lesgeld. NIets op aan te merken dus en een echt aanrader
Bedankt voor de reacties, zelf ben ik er nog niet wijzer uit, omdat alle 3 goed aan geschrijven worden haha. Ik zelf denk dat ik maar bij de NTI ga, want daar is de regel als je niet slaagt je les geled terug krijgt. Niet dat het heel belangrijk is, maar dan heb je toch een gevoel dat je een 2de kans kan hebben. Ik denk dat ik pas zondag een keuze ga maken haha. Ff alles op een rij zetten van alle maatschapijen. Bedankt xxxx
@ Esin, ik heb een HBO-opleiding via het NTI gedaan en dat was een drama! Boeken die te vroeg of te laat werden verstuurd, docenten die niet te bereiken waren, elke maand zo ongeveer een andere controleur voor vakken, huiswerk dat niet meer terug kwam of pas veel later, onterecht gestuurde aanmaningen, onterechte incasso's... Nee, geen aanrader wat mij betreft, maar misschien zijn ze verbeterd? Het is inmiddels 7 jaar geleden voor mij dat ik daar die opleiding deed.
Ik snap helemaal niks van het NTI.. vol gedoe moet begonnen, maar het zwakte helaas erg af.. doordat ik er niks van snapte.. heb vragen gesteld aan mijn mentor.. en kreeg een standaart mailtje terug.. niet even geholpen met de vraag.. hoe werkt dit misschien ben ik erg blond
neuh, want ik ben niet gezakt ik stop er gewoon mee,. ik moet het wel voor 6 maanden afzeggen, en dan ben ik er vanaf
Ik heb een cursus Desktop Publishing bij de NTI gedaan en ik zal het niemand aanraden. Kreeg m'n huiswerk altijd erg laat terug en in een jaar tijd heb ik 4 verschillende docenten gehad. En als ik vragen had over huiswerkopdrachten, duurde het minstens 3 weken voordat ik er antwoord op kreeg (als het niet langer was...). Denk dat het af hangt welke leraar je treft en welke cursus/opleiding je gaat doen, maar nee... voor mij geen NTI meer. Succes met je keuze!