Hoi allemaal. Ik heb gisteren een echo gehad, en er was een mooi kloppend hartje! Later op de dag kreeg ik te horen dat er een meisje is waarvan het hartje met 10 weken ineens niet meer klopte. Ik ben hier nu toch wel bang voor hoor! Hebben jullie dat ook? Hier is ons boontje
Ik zie dat we even ver zijn Ik begrijp je angst heel goed hoor ik had vorige week met 7 weken een mooie echo met kloppend hartje maar toch ben ik bang dat het bij de volgende echo anders is ik denk dat dat met elke echo wel minder word.maar ik heb ook in mei een miskraam gekregen dus dan ben ik toch wel bang dat dat weer gebeurd.maar de vk zij dat het vaker goed als fout gaat misschien moeten we daar maar naar luisteren. Liefs
He Melissa, Ik had precies hetzelfde. Mijn echo met 7,3 weken was meer dan prima maar de angst voor een miskraam bleef. En dat terwijl mijn eerdere miskraam al met zes weken was. Toen ik vanwege omstandigheden op het werk met 10,5 week nog een goede echo had werd ik pas iets rustiger. De vk zei toen dat de kans op een miskraam nog maar 0,5 tot 1% was. Na een goede 12 weken echo kon ik er pas echt van genieten. Dat kon ik daarvoor echt niet. Ik heb dus niet echt een advies voor je, het is gewoon iets waar je doorheen moet. Houd maar voor ogen dat de kans op een goede zwangerschap na een goede 8 weken echo zo'n 95% is. Dat is echt een hele goede kans! Succes!
Ik ken de angst en helaas is er niks wat je kunt doen; op elk punt in de zwangerschap kan het nog fout gaan dus probeer te genieten; stress is niet fijn.
Die angst is zeeeer herkenbaar hoor. Ik zal zelf pas rust (nou ja... Rust hihi) hebben wanneer ze gezond en wel in mijn armen ligt. Probeer er toch niet te veel over te piekeren. Hoe lastig dat ook is. Succes!
Hier ook de angst hoor! Heb jaren geleden een miskraam gehad met 5,5 week en daarna vele "chemische zwangerschappen". Dat het nu blijft plakken is een wonder. Over 9 dagen heb ik mijn eerste echo en ben ook super bang dat er niets gezien wordt, of geen hartje dat klopt, of een lege vruchtzak, of te klein, of ..... nou ja... brrrr....