Thuistest positief

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Knuffelmonster, 30 mei 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Knuffelmonster

Knuffelmonster Bekend lid

15 nov 2014
    792
    285
    63
    Weet iemand dit, mijn dochter heeft vandaag met haar nichtje gespeeld. Ze is daar een uurtje of 5 geweest. Mijn nichtje heeft, toen dochter weer naar huis was, koorts gekregen (38,5) waardoor mijn zus een thuistest heeft gedaan bij haar. Deze is positief. Ze gaat zich morgen officieel laten testen. Alleen, moeten wij nu voor de zekerheid ook al in quarantaine?

2. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    nee pas bij een positieve ggd test. En anders alleen je dochter en jullie zelf niet.

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  3. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.055
    14.772
    113
    Vrouw
    Volgens mij pas na positieve uitslag van de GGD.
    Vorige week had mijn zoon ook koorts. Ook een zelftest gedaan. Heel licht streepje zichtbaar, dus positief? Toen hebben we hem bij de GGD laten testen: negatief! Dus bij ons was het vals alarm.

Mapje en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  4. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

29 jun 2008
    5.767
    423
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Hoe wij het moesten doen van de GGD toen dochter in contact was geweest met iemand met corona: dochter moest meteen in quarantaine en na 5 dagen laten testen. Wij (rest van gezin) hoefden op dat moment niet in quarantaine. Toen dochter na 5 dagen getest was en positief bleek te zijn, moesten wij vanaf dat moment ook in quarantaine en zsm laten testen en na 5 dagen weer.

5. Knuffelmonster

15 nov 2014
    792
    285
    63
    Bedankt voor jullie reacties!

6. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Volgens mij officieel volgens de regels pas als de ggd test positief is omdat de thuistesten NIET betrouwbaar zijn als ze MET klachten worden uitgevoerd. en alleen dochter moet in quarantaine zij is degene in contact geweest met een besmet persoon (als dat echt zo is). Jullie zijn niet in contact geweest dus hoeven niet in quarantaine. Zelfde als een klasgenoot van kind positief is, dan hoeft alleen het kind 5 dagen inquarantaine en mag dan na 5 dagen testen, negatief is uit quarantaine (wel even paar dagen allert zijn op mogelijke symptomen), positief is in quarantaine blijven en dan ook de gezinsleden! Maar voor nu nog niet het hele gezin en pas als de uitslag van de ggd test ook positief is. Maar ik zou geen risico nemen door te wachten op de ggd test en zou dochter vanaf nu in quarantaine doen. Je wilt het niet op je gewesten hebben dat ze morgen op school kinderen besmet. Heeft dochter trouwens nog geen klachten? Dan zou je wel voor de zekerheid vast een thuistest kunnen doen zodat jullie weten of jullie ook een ggd test moeten doen als gezinsleden. En dochter 5 dagen na contact met de besmette persoon weer laten testen. Is die dan negatief mag ze weer uit quarantaine.

Suzy85, Trirani en Jansje85 vinden dit leuk.
  7. Krokodil16

Krokodil16 Bekend lid

8 jan 2021
    764
    811
    93
    Vrouw
    Trirani vindt dit leuk.
  8. GossipGirlxoxo

Daarom zeggen ze bij klachten geen zelftest doen maar bij ggd testen. Bij klachten, of na contact met besmet persoon of na terugkomst uit risico gebied zijn de tuistesten niet goed betrouwbaar. Misschien ook omdat de afname niet altijd correct wordt gedaan. En ik vermoed dat dit advies ook met registratie te maken heeft. Als iemand met een thuistest positief test en dan in quarantaine gaat dan word deze persoon niet in de besmetting cijfers meegenomen

9. Krokodil16

Krokodil16 Bekend lid

8 jan 2021
    764
    811
    93
    Vrouw
    Jaa gaat vooral om de registratie vermoed ik.

10. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.055
    14.772
    113
    Vrouw
    Trirani en Dubbelgeluk vinden dit leuk.
  11. Knuffelmonster

15 nov 2014
    792
    285
    63
    Helemaal duidelijk. Bedankt iedereen! Dochter heeft gelukkig geen klachten maar houd haar voor de zekerheid inderdaad thuis. Wil niet dat ze per ongeluk de klas besmet.

12. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.055
    14.772
    113
    Vrouw
    Klopt, heb ik ook gelezen. Daarom zijn we ook nog naar de GGD gegaan.
    Wat ik las in de link van @Krokodil16 dat bij een positieve zelftest meteen het hele huishouden moet thuisblijven vind ik nog wel een dingetje hoor.

Zie het komende weken al helemaal voor me. Positieve zelftest bij zoon die naar het VO gaat: iedereen hier thuisblijven tot de uitslag van de GGD (duurde vorige week 22uur) gaat leuk worden

13. Mamavan2SE

Mamavan2SE Fanatiek lid

22 okt 2018
    4.210
    1.753
    113
    Vrouw
    Dat zou ik ook doen

bosi333 vindt dit leuk.
  14. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.102
    12.082
    113
    Zou ik ook doen, als het negatief is zal ze hooguit 1 dag of 2 dagen missen en als het positief is dan scheelt het heel veel onrust en wellicht meer dan dat.

bosi333 vindt dit leuk.
  15. GossipGirlxoxo

Ben je van plan je zoon op het vo echt zonder klachten 2x per week te laten zelf testen? Kan toch nooit goed zijn voor die neusholtes? Mijn zoon heeft toevallig de afgelopen 2 weken 3x een zelftest gedaan uit nieuwsgierigheid en heeft afgelopen week uit het niets nu al 6 of 7 x een flinke bloedneus gehad die pas na 20 a 30 minuten stopte. Of het verband heeft weet ik niet maar heb hier van @Cindy1977 of @Cin85 gelezen dat dat helemaal niet goed is voor die kinderneusjes.

Cin85 en Cindy1977 vinden dit leuk.
  16. Krokodil16

Krokodil16 Bekend lid

8 jan 2021
    764
    811
    93
    Vrouw
    Sorry verkeerd gelezen

Zxcvb vindt dit leuk.
  17. Cindy1977

Cindy1977 VIP lid

12 mei 2017
    7.933
    12.187
    113
    De echte kleintjes doen ze het vleugeltje bij, de andere moeten 2cm de neus in. Als je gevoelig bent, dan hoor ik dat het bij sommige tot bloedneuzen kan komen. Ik weet niet of het afdoende is om bijv de keel goed te doen en het neusvleugeltje te pakken? We hebben een poosje alleen de keel gepakt op het werk.

Moeilijk dilemma hoor, het is vaak de groep die zich het minste aan de regels houd, bedoeld of onbedoeld. Als we het onderwijs op de been willen houden, hebben we geen keus? Patiënten moeten ook bij elke opname getest worden.

bulakgirl vindt dit leuk.
  18. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.493
    13.954
    113
    Vrouw
    Klopt, je beschadigd elke keer op minuscule wijze het neusslijmvlies. Op den duur wordt dat vervangen door littekenweefsel. Dat gebeurt echt niet als je sporadisch (dus bij klachten) een test doet, maar wel als je dit frequent doet.
    Zo raadt de kno arts van mijn dochter het testen in haar neusgat echt sterk af. En iemand in onze naaste familie moest vanwege kanker, en bijbehorende spoed ziekenhuis opnames vaak testen, daar zit 1 neusgat nu standaard dicht en daar komen ze dus ook niet meer door heen.

@Cindy1977 er is een discussie gaande of alleen de keel genoeg is. Wat wel genoeg is, is ontlasting onderzoek en of een kweek van de anus.
    Maar dat zie ik scholieren ook niet zomaar doen. :roflmao:

spruitje80, bulakgirl en Cindy1977 vinden dit leuk.
  19. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.055
    14.772
    113
    Vrouw
    Het is ongeveer 2 cm de neus in. Zit je dan al in de holtes?
    Ik vind het lastig hoor. 1x per week ga ik sowieso mee starten. We gaan kijken hoe het bij zoon ervaren wordt.

20. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.055
    14.772
    113
    Vrouw
    Je bedoelt met het stokje wat bij de zelftest zit door de keel? Dat ga ik niet doen. Ik weet niet hoe dat moet en durf dat echt niet aan.
    Ik doe de neus en anders niet

Deel Deze Pagina