ik ben eigenlijk gewoon benieuwd hoe dit gaat.. Ik ben augustus begonnen met een opleiding die 2.5 jaar duurt.. ik krijg nu studiefinaniering.. heb een zoontje van 6.5 maanden en ja we zouden nog wel eens voor een tweede kindje willen gaan.. maar om nu te wachten tot ik mn opleiding klaar heb dan zijn we dus 2.5 jaar verder en is hij misschien bijna 4 voordat ik misschien weer zwanger ben. stel voor dat ik nou eerder zwanger raak en zit nog in mn opleiding.. dan moet ik er een klein poosje tussen uit en duurt mn opleiding iets langer... hoe gaat dit met de studiefinanciering dan?? heeft iemand enig idee?
Je zoontje is nu een half jaar, je opleiding duurt 2,5 jaar. Dan is je zoontje toch pas 3 als je klaar bent met je opleiding? En misschien kun je gedurende het laatste half jaar van je opleiding alweer proberen zwanger te worden. Ik zou gewoon lekker eerst die opleiding afmaken. 2,5 jaar is echt maar heel kort voor een opleiding, zo jammer als je dat moet verlengen! Als 't nou 4 jaar zou zijn... maar 2,5 jaar is zo voorbij! Wat betreft de studiefinanciering kun je trouwens echt heel veel info vinden op www.ib-groep.nl.
ach ja het is ook maar kort maar weet je wat het is.. heb heeft de 1e keer ook heel lang geduurd voor ik zwanger was.. en dat hoeft bij een 2e natuulijk niet zo te zijn.. maar je weet het niet he!! ik heb al op de ibgroep gekeken maar kon niet echt vinden wat ik zocht..
Een vriendin van mij was zwanger en kreeg gewoon verlof, je moet bijvorbeeld als je een toets heb wel verschijnen maar ze heeft er weinig problemen bij ondervonden. Ze beviel een maand eerder en de laatste maand van school heeft ze gewoon de toetsen allemaal gemaakt, zou me niet erg druk maken.
maar hoe zit dat met studiefinanciering dan?? word dat gewoon doorbetaald?? of krijg je verlof elders betaald? of krijg je dan juist helemaal niks?? je hebt natuurlijk 16 weken ongeveer verlof met school zou ik me ook niet druk maken om dan bv wel in die weken naar school te gaan als dat kan.. maar een paar weken zonder geld zou toch niet zo handig zijn.. ik vraag het me gewoon af.. we denken dr ook nog goed over na maar dan moet je wel goede voor en na delen hebben!!
Ik zou zeggen: bel de IB-groep Die kunnen je vast meer vertellen! Het lijkt me dat de maanden dat je niet studeert, je ook geen recht hebt op stufi maar dat weet ik niet heel zeker..
Je krijgt doorbetaald maar alleen als je ingeschreven staat en dus op de opleiding blijft. Voor een student geldt geen officieel verlof. Dus je kunt het dan stopzetten of door laten gaan. Laat je het doorgaan dan kom je dan die 4 maanden op het laatst te kort. En zul je dus die 4 maanden zelf moeten betalen.
Hallo, Je hebt in totaal recht op 4 jaar studiefinanciering waarna je nog 3 jaar kan lenen van de ib-groep. Als je hiervoor nog geen opleiding gevolgd hebt en dus nog geen stufie hebt ontvangen krijg je tijdens het volgen van een 2,5 jarige opleiding geen problemen. Ook niet als je tijdens de opleiding zwanger wordt en er bijvoorbeeld een jaar langer over doet. Wil je voorkomen dat je in de knel komt met de stufie (als je denkt dat je niet genoeg hebt aan die 4 jaar, en dus langer over je studie gaat doen of nog een extra studie wilt gaan doen?!) veel hogescholen en universiteiten hebben een speciaal potje voor het zwangerschapsverlof. Maar daarvoor moet je bij je decaan zijn... Hoop dat je er iets aan hebt