Ik heb even een zin gekopierd waar ik niets van snap. maar er loopt meer dan alleen loonbeslagen Jij hebt het over loonbeslagen? Er kunnen niet meerdere loonbeslagen zijn want er mag maar 1 instantie beslag leggen op je loon. Daarvan moet die gene dus delen met andere schuldeisers. 1Ojaar geleden was er op het loon van mijn destijds nog vriend beslag gelegd door 2 instanties en dat mocht dus niet. Volgens mij is dat nu net zo. Een beslagvrije voet is inderdaad niet veel maar het is wel te doen. Succes met alles,alles wat wit is mag beslag op gelegd worden.
Ik weet niet of de regels in de loop der jaren zijn aangepast, maar in de tijd dat ik bij het uwv werkzaam was werd er niet alleen gekeken naar de inkomsten die het opleverde maar ook naar de tijd die je kwijt bent aan je werkzaamheden. In het geval van thuiswerk betekent dat dus dat je er heel veel tijd mee kwijt bent, deze tijd ben je niet beschikbaar voor andere werkzaamheden en werden toen gekort op je uitkering. Bijv. ww voor 40 uur, thuiswerk kost 25 uur , dan werd er nog 15 uur aangevuld....ook al had je met het thuiswerk maar 50 euro verdiend.
Kun je niet zo'n strijkservice aan huis beginnen ofzo? Dan kun je ook zelf een beetje je tijd indelen.
Loonbeslagen... ja helaas wel. meerdere via een deurwaarder en 1 voor de ziekenfondsverzekeringspremie, omdat daar een bedrag van openstaat wat betaald moet worden. En dan hebben ze blijkbaar het recht om de ziekenfondsverzekeringspremie incl een boete mogen inhouden. Iedere maand 30 euro boete wat we extra betalen.
@ geen idee meer wie die vroeg was je niet bang toe je de loonbeslagen kreeg.... t zijn schulden die gemaakt zijn door de ex van mijn vriend.... heel verhaal en wil dat liever niet in het openbaar neerzetten.
Thuiswerk is óf oplichting of het verdiend geen zak.. Tenzei je in de sms/bel wereld terrecht wilt komen.. daar is dan wel weer geld in te verdienen.
Ja dat is idd wettelijk geregeld. Het CVZ mag dan je maandpremie incl boete via je loon inhouden. Of het wordt ingehouden van je uitkering en dan krijg je nog maandelijks een "boete" via het CJIB. Zij zijn nl belast met het innen van deze boetepremie. Voor jullie is de "goedkoopste" oplossing dan ook om eerst zsm de openstaande facturen bij je zorgverzekeraar af te betalen. Zodra je daarmee op orde bent, vervalt die aanvullende boete van CVZ... scheelt je toch weer bijna 35 euro p/m Maar ja, wanneer er al loonbeslag enzo loopt, dan schiet dat niet op. Qua "vrije ruimte" per maand bedoel ik.
Bij de GKB (gemeentelijke krediet bank) kun je inderdaad alles op 1 hoop gooien. Ik kreeg toendertijd (20 jaar geleden) 2 opties, of ze proberen de schulden af te kopen of je betaald alles terug. Als je voor optie 1 kiest, krijgen de schuldeisers meteen het bedrag uitgekeerd waarvoor ze de afkoop regelen, maar dan zit jij wel dat je de rest van je leven geregistreerd word bij de BKR. Kies je voor optie 2, dan sta je maar ca 5 jaar genoteerd bij het BKR en moeten de schuldeisers langer wachten op hun betalingen. Wat ik toendertijd het belangrijkste vond was dat ik in een eigen tempo kon aflossen tot max 3 jaar. Dus alles wat ik extra verdiende kon naar de aflossingen toe. Je krijgt dus een minimum bedrag te horen wat je per maand moet aflossen en dat mag dus zonder kosten altijd meer zijn. Ik heb toen binnen 1 jaar alles afgelost (en gekozen voor optie 2) Ik weet dus niet hoe dit tegenwoordig gaat, dit is van ca 20 jaar geleden. Hopelijk werkt het nog steeds zo en heb je er iets aan. Heel veel succes iig!!!
De regel was altijd, de uren dat je bezig met je activiteiten ben je niet beschikbaar voor de arbeidsmarkt. Deze uren werd dan ook gekort op je uitkering, wat je daarmee verdiende was dan niet interessant. Dus een ww van 40 uur en 20 uur per week bezig met thuis werk voor 75 euro, dan werd het een ww van 20 uur. Nu zijn de regels een aantal keer veranderd sinds ik bij het uwv weg ben, maar kan met niet voorstellen dat dit in het voordeel van de uitkeringgerechtigden is gegaan. Vraag het anders aan het uwv team, die kunnen je hier vast antwoord op geven en anders bel je even met ze.