Aanvraag Wazo

Discussion in 'Zwangerschap en werk' started by m0slimaatjuh, Mar 19, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. m0slimaatjuh

Mar 13, 2009
    63
    0
    0
    Hoi,

Ik heb 4 februari een aanvraag gedaan voor een Wazo uitkering.
    De Wazo hoort in te gaan op 8 maart jl. Tot op heden heb ik nog geen bericht gehad. En als ik bel beloven ze terug te bellen.
    Hoelang heeft het bij jullie geduurd?
    En hoe doen ze de dagloon berekening?
    Ik zat namelijk in de ziektewet wat de dagloon 70% was. Wordt bij de Wazo weer 30% afgetrokken?

Ik zie graag antwoorden over hoe het bij jullie is gegaan.

2. Bluesky

Bluesky VIP lid

Oct 1, 2007
    5,941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Ik weet natuurlijk niet of je ziek bent vanwege je zwangerschap, maar als dat wel zo is, zou ik er toch even achteraan gaan. Als je nl ziek bent vanwege je zwangerschap krijg je gewoon 100% van je laatstverdiende loon. Het UWV vergoed dat aan je werkgever en die betaald het weer aan jou, hij gaat er dus niet op achteruit. (soms krijg je het reschtstreeks van het UWV) 30% is best veel geld, dus misschien de moeite waard om het even uit te zoeken?

In elk geval is het wel zo dat een WAZO uitkering altijd 100% is van je laatstverdiende salaris, dus je krijgt in elk geval die 70% die je nu krijgt. (hetzelfde bedrag dus)

Wat betreft de betaling, dat weet ik niet zeker. Er hangt mij iets bij van dat ze dat binnen 6 weken van de aanvraag moeten regelen, maar zoals ik al zei, dat weet ik niet zeker...

Succes!

3. bamjolan

bamjolan VIP lid

May 7, 2008
    8,138
    0
    36
    Female
    Moeder
    Den Haag
    Bereid je maar voor....mijn WAZO was eind januari aangevraagd en heb hem pas afgelopen maandag gehad!
    Wel meer op terug werkende kracht, ze hadden bij hun een fout gemaakt.

4. m0slimaatjuh

Mar 13, 2009
    63
    0
    0
    Oke, ik ben niet ziek door zwangerschap, dus die 70% klopt wel.
    en dan niet te spreken over hun fouten, ze hebben in de afgelopen 2 maandjes, 2 keer mijn uitkering beeindigd zonder reden.
    Ik ga ze straks weer s bellen. Zo moeilijk is het toch niet om een ZW om te zetten in Wazo? Volgens mij is het met 2 muisklikken gebeurd. ZW omzetten in Wazo en bevestigen.
    Wat een onzin allemaal.

5. m0slimaatjuh

Mar 13, 2009
    63
    0
    0
    Nou ze belden eindelijk uit zichzelf!
    Ze hebben de aanvraag nu afgehandeld en ik krijg vanaf volgende week uitbetaald, 100% van de dagloon.

6. bamjolan

bamjolan VIP lid

May 7, 2008
    8,138
    0
    36
    Female
    Moeder
    Den Haag
    Das fijn!
    Ik zat ook al in de ziektewet maar daarbij werd mn contract niet verlengd, dus ze hadden alles naar mn werk gestort ipv naar mij.

7. Cherrylein

Cherrylein Fanatiek lid

Nov 14, 2007
    1,759
    0
    0
    Ben ook benieuwd wanneer het hier komt! Heb het met 33 weken aangevraagd (kreeg toen pas het formulier van mijn werkgeefster) en ik had gister een brief binnen dat ze gingen kijken of ik er recht op had blabla. Hopen dat er niet maanden overheen gaan :S

8. m0slimaatjuh

Mar 13, 2009
    63
    0
    0
    Succes ! Hahaha, bellen met 0900 is geen pretje, voor je portemonnaie bedoel ik.

9. Dwezelin26

Dwezelin26 Actief lid

Nov 20, 2008
    308
    0
    0
    Even een vraagje... van mijn werkgever kreeg ik bericht dat híj de WAZO aanvraagt bij UWV en dat UWV hem gewoon uitbetaald. Mijn werkgever betaald mij gewoon mijn salaris uit zoals altijd.

Kan dat kloppen?

10. bamjolan

bamjolan VIP lid

May 7, 2008
    8,138
    0
    36
    Female
    Moeder
    Den Haag
    Ja dat klopt, tenminste als je gewoon bij je baas blijft?
    Mijn contract is niet verlengd per 1 feb dus maken ze t wel naar me over natuurlijk.

11. Dwezelin26

Dwezelin26 Actief lid

Nov 20, 2008
    308
    0
    0
    Ja precies, oké. Ik blijf inderdaad wel bij mijn baas ja. Ik meende ff op te maken uit de reacties van de anderen dat zij het zélf moesten aanvragen. Ik dach huh... help, moet ik dat ook? Maar nu weet ik het dus.

Dank je

12. m0slimaatjuh

Mar 13, 2009
    63
    0
    0
    Als je gewoon bij je werkgever in dienst blijft, krijg je het geld van je werkgever.

13. Cherrylein

Cherrylein Fanatiek lid

Nov 14, 2007
    1,759
    0
    0
    Nee hoor, dat hoeft niet. Je werkgever kan kiezen. Of je krijgt het rechtstreeks van het uwv, of je krijgt het van je werkgever. Mijn werkgever heeft ervoor gekozen dat ik het van het uwv krijg.

14. Dwezelin26

Dwezelin26 Actief lid

Nov 20, 2008
    308
    0
    0
    Is om het even toch: of hij krijgt betaalt via UWV en houdt dat zelf en betaalt jou gewoon loon óf hij kiest ervoor dat het UWV naar jou rechtstreeks overmaakt en hij houdt het salaris wat ie normaal uitbetaald gewoon in zijn zak... volgens mij maakt het niet zoveel uit...

Share This Page