Hoi iedereen, Na dit topic; http://www.zwangerschapspagina.nl/de-lounge/577471-carriere-switch.html Kan ik melden dat ik dus in mijn opzeg zit en al een andere job heb (als huishoudhulp). Ben ook al ingeschreven voor de opleiding Binnen 2 weken kan ik er al deeltijds starten in combinatie met mijn huidige job. Dit totdat mij opzegtermijn voorbij is en dan voltijds als huishoudhulp. Vind het allemaal heel spannend en wil natuurlijk mijn werk goed doen en ervoor zorgen dat mijn klanten tevreden zijn. Volgende week moet ik nog eens naar het bureau voor verdere info dus zal daar wel al dingen horen omtrent het poetsen. Mijn vraag is dus aan degene die dit ook doen: Hoe gaan jullie tewerk? Zijn er technieken of dingen die ik moet weten om het allemaal vlot te laten verlopen? Alle tips en raad is welkom!
De enige goede tip die ik je kan geven is: poets alsjeblief niet óm vazen en potjes op de vensterbanken etc, heen. Ik heb dit zoveel gezien, echt het lijkt niet eens schoon in dat geval. Succes!!! Liefs,
Opleiding tot huishoudelijk hulp Nooit gehad. Enige tip die ik je kan geven is overleg van te voren met mensen wat er gedaan moet worden. Heb al te vaak mee gemaakt dat mensen wilden dat ik ging stofzuigen en dan 10 minuten later de keukenkastjes moest schoonmaken. Liggen er weer allemaal kruimels op de grond.
In België schijnt zo'n opleiding redelijk normaal te zijn. Ik ken er ook wel wat die zo'n opleiding/cursus hebben gevolgd.
Neen, geen opleiding als huishoudhulp hoor. Ik ga nu als huishoudhulp starten om een avondopleiding administratief bediende te kunnen combineren
Hier in Belgie heb ik de opleiding huishoudhulp gedaan.. Ik werk sinds 2013, maar wil graag iets anders doen.. Na 2 jaar werd het mij nu teveel/zwaar werk... Kom niet toe aan mijn eigen huishouden en 3e kindje komt erbij. Voor de rest grondig poetsen en niet rond de spullen heen poetsen, maar verschuiven. vooral onder de zetels en bedden niet vergeten. Het is wel zwaar werk vind ik. Ze verwachten veel van je. En soms vinden de klantenje gewoon niet goed genoeg, maar je bent geen supervrouw. Gewoon je best doen. Normaal ga je eerst afstoffen of met nat poetsen, stofzuigen en daarna dweilen. En dat doe je gewoon in elke kamer. Soms willen de klanten dat je de ramen doet, maar dan moet je gewoon zien of je dan toe komt aanje uren. Het wordt dan teveel werk.
Ja, dat is denk ik de beste tip. Ik poets op een makelaarskantoor, en dat moet gewoon schoon. Maarja, ik ga inderdaad niet elke keer alle kastjes en laadjes helemaal leeghalen, of alle printers uit elkaar halen om schoon te maken. Dus ik vraag altijd of er nog speciale dingen moeten. Dan is het voor iedereen duidelijk en kan er niet geklaagd worden achteraf
Ik werk als huishoudelijke hulp zelfstandig voor een thuiszorgorganisatie. Heb het werk altijd met veel plezier gedaan maar nu met al die bezuinigingen word dat steeds minder. Clienten krijgen steeds minder uren en veel huishoudelijke taken zijn weg geindexeerd. Wij mogen bv geen ramen meer zemen,koffie drinken,boodschappen/medicijnen halen of in de tuin wat onkruid weghalen. De clienten die ik nu nog heb zijn terug gegaan van 3 uur naar 2 uur per week. In die 2 uur moet ik zorgen dat de kamer gestoft is,gestofzuigd en gedweild is,de wc en de badkamer een goede beurt hebben gehad en het liefst nog wat extra's zoals bv een keukenkastje poetsen. Het is aanpezen maar nog redelijk te doen,maar zoals vroeger op het gemakje koffie drinken zodat de mensen ook hun verhaal kunnen doen is er niet meer bij.
Ik heb een hulp, en begint altijd boven. Sop mee, meerdere doeken. Eerst de slaapkamers, dan stofzuigen. Dan hop de douche.. En in een rap tempo. (Vind het knap hoor) En dan beneden verder. Ramen zemen doet ze met de schone vloerdweilstok (ipv spons) En dat gaat snel en makkelijk. Werkelijk binnen 3 uur doet ze het hele huis!