Reisdocumenten voor kinderen

Discussie in 'De lounge' gestart door Wilma, 9 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Krijgen we vandaag een foldertje van het kaliber "lijkt op reclame dus gooi maar weg"
    Kijk er nog eens na en het blijkt van de overheid over reisdocumenten. Dus toch maar even door gekeken.
    Nou dat word weer een leuk extra prijskaartje dus als je naar het buitenland wilt en je hebt n stel kinders!
    Kinderen worden ineens niet meer bijgeschreven in je paspoort maar moeten een eigen document hebben (vanaf juni 1012 zijn bijschrijvingen in je paspoort niet meer geldig). En het gratis reisdocument voor kinderen van 14 jaar is er niet meer. Pats boem out of the blue.
    Ze doen wel de prijs van de identiteits kaarten voor kinderen omlaag. Dat dan wel.
    Maar waarom deze hele verandering nu weer?

2. mamamuts

mamamuts Niet meer actief

Ja klopt idd.
    Wij hebben voor Benthe ook een eigen paspoort aangevraagd toen wij op vakantie gingen. We zaten te twijfelen of bijschrijven of een eigen id/paspoort. Ons werd toen ook verteld dat per 2012 kinderen niet meer bijgeschreven kunnen worden, dus hebben we maar meteen een eigen paspoort aangevraagd.
    Je lacht je slap.. een baby met eigen paspoort, ziet er wel komisch uit in elk geval...

3. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Nou zo duur is een paspoort nou ook weer niet.

4. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    waarom? omdat het de staat is, poot uitdraaien van het gewone volk....lekker meer geld uitzuigen. Daarom.

:x

5. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Bovendien: als je niet buiten de EU op vakantie gaat (er zijn een heleboel landen die geen bijschrijvingen op het paspoort van de ouders accepteren) hoef je toch alleen maar een id-kaart aan te schaffen.

6. esther74

esther74 Lid

19 dec 2008
    36
    0
    0
    klopt, hebben we van de zomer voor de kinderen allemaal al gedaan.
    En ach valt wel mee hoor, en idd id kaart kan ook gewoon..

7. Rosado

Rosado Niet meer actief

Een paspoort kost € 49,60 bij onze gemeente en een id-kaart € 41,50, dus dat scheelt bijna niks. Ik vind het wel duur. Bovendien....waar is het voor nodig dat een kind een eigen paspoort/id-kaart krijgt??? Ze reizen toch met de ouders en als ze een keer met een ander dan met de ouders reizen kunnen ze toch alsnog een eigen paspoort/id-kaart krijgen? Ik vind het gewoon een dikke vette ripp-off dat ze een eigen legitimatiebewijs moeten hebben.

8. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Het feit dat de bijschrijving vervalt is een Europese wet en geldt voor alle landen in de EU. Dus niet alleen in Nederland. Heeft betrekking op de nieuwe biometrische gegevens en veiligheid.
    Vervalt trouwens pas vanaf 2012.
    En het is echt een kleine moeite. Snap niet waar mensen zich druk over maken.

9. Rosado

Rosado Niet meer actief

Ik snap eerlijk gezegd wel waar mensen zich druk om maken. Als je 3 nieuwe paspoorten tegelijk moet aanschaffen (zoals bij ons het geval zal zijn) ben je wel in één keer € 150,-- armer. Ik vind bijna € 50,-- een hoop geld voor die ene keer per jaar dat we met ons kindje op vakantie zullen gaan. Het is niet anders en we zullen er toch echt aan moeten geloven, maar ik ben wel benieuwd naar de logica/reden achter het niet meer mogen bijschrijven van kinderen in een paspoort.

10. esther74

esther74 Lid

19 dec 2008
    36
    0
    0
  11. Rosado

Rosado Niet meer actief

Een bijschrijving in een paspoort kost nu nog maar € 8,70 en een paspoort zelf € 49,60, dus da's toch een behoorlijk verschil. Maar ik zie inderdaad op de site van Postbus 51 dat voor een "kinderpaspoort" en korting zal gaan gelden en dat het bijna net zoveel zal gaan kosten als een bijschrijving. Dan valt het allemaal wel mee inderdaad (ervan uitgaande dat ze niet het tarief voor bijschrijving ineens heel erg gaan verhogen, haha), maar die info kon ik nog niet vinden op de site van onze gemeente.

12. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Ik moest vooral erg lachen om een pasfoto voor Sarah (nog geen 3 maanden)... ;)

Zit je daar met je kind. Mag niet lachen, niet huilen, ogen moeten open zijn, allebei de oortjes moeten te zien zijn, op een egaal grijze achtergrond. Kind moet zelfstandig zitten en de ouder mag niet te zien zijn... Nou eh... succes. :$

13. Rosado

Rosado Niet meer actief

Bekijk bijlage 14424

Makkelijker gezegd dan gedaan zo'n foto nemen, hahaha.

14. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

7 jun 2009
    3.029
    1
    0
    Nou, ik heb 'n pasfoto van mijn dochter (toen nog omdat ze bijgeschreven moest worden, omdat we naar 't buitenland gingen) en al die punten zijn gelukt. Ze kijkt nogal ullig op de foto, maar 't is toch echt 'n foto die voldoet aan de eisen...

Een maand later had hij niet meer voldaan daarentegen, aangezien baby's nogal snel groeien...

Eigenlijk idioot dus, 'n pasfoto van 'n baby voor in 'n paspoort...

Ik ben ook meer 'n voorstander van 'n eigen paspoort dan bijschrijven, omdat het nogal eens voorkomt dat ouders niet meer samen zijn en dan kun je dus niet met je kind op vakantie in 't buitenland als het kind in het paspoort van de andere ouder is bijgeschreven. En om nou de andere ouder te gaan verplichten een nieuw paspoort aan te schaffen.....

15. Rosado

Rosado Niet meer actief

Bestaat niet de mogelijkheid om bij ouders die gescheiden zijn het kind in beide paspoorten te laten bijschrijven? Of mag dat echt maar bij 1 ouder, ongeacht of ze nog samen zijn of niet?

16. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.825
    3.348
    113
    zwemjuf
    zuid-holland

Viel mee, hier ging het met 3 a 4 maanden ook in 1x goed... Ze keek eerder wat boos, ze was net wakker na het ritje in de auto :) . Verder zijn fotograven vaak wel coulant: Meestal mag je terugkomen als de foto afgekeurd wordt die ze meegeven. En daarbij zijn ze bij baby's iets minder streng met de foto dan bij volwassenen

De aanvrager is een baby, peuter of kleuter jonger dan zes jaar. In dat geval gelden voor de pasfoto minimumvereisten

Dit zijn alle in deze fotomatrix opgenomen acceptatiecriteria met uitzondering van:
    - categorie 5 HOUDING de elementen ‘ogen op een horizontale lijn’, ‘hoofd gekanteld’ en ‘schouders recht’;
    - categorie 6 UITDRUKKING de elementen ‘neutrale blik’, ‘recht in de camera kijken’ en ‘mond gesloten’.

Dus lachen mag :) en scheef hangen en scheef kijken ook ;) dat scheelt allemaal al enorm :) . Het is alleen beetje klooien als je kindje nog niet kan zitten en je als ouder dus buiten beeld moet blijven.

17. mamamuts

mamamuts Niet meer actief

Hier viel het ook mee gelukkig. Ik dacht ook dat wordt een lange dag in die drogist... maar het ging in 1x goed.
    Ik moest alleen het knipje wat ze in d'r haar had uit doen, dus ik dat haar snel een nog beetje fatsoeneren en zie dus even later die foto... heeft ze echt zo'n super strakke scheiding, echt té fout gewoon... ;)
    Maar ach... t'is wel grappig voor later (of niet)

18. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Hmm... De man bij mij was heel streng. Sarah ging steeds lachen :D En toen zei hij dat het over moest... ;)

19. Chillin

Chillin VIP lid

22 mrt 2007
    68.703
    902
    113
    Zorgprofessional.
    Belgische grens.
    Toen wij van Londen naar Dubai vlogen vonden ze het vreemd dat dochterlief in mijn paspoort staat.Ik was ff bang dat we geweigerd zouden worden.Ik zal blij zijn als ze haar eigen paspoort heeft.
    Morgen vliegen we naar Kuala Lumpur en Melbourne,ben benieuwd of ze dan ook zo reageren.

20. Nathalie1973

Nathalie1973 VIP lid

28 feb 2007
    5.732
    0
    0
    Flevoland
    Ik heb toevallig afgelopen week de ID kaart van oudste opgehaald.
    Ze is nu 14 en wij kregen hem gratis.

Volgend jaar is mijn eigen paspoort verlopen,dus ik moet hem verlengen en tegelijk voor de andere 3 kinderen een ID of paspoort aanvragen.......allemaal pasfoto's.....pfff ben een hoop geld kwijt dan.

Scheelt dat we die van de oudste gratis kregen

Deel Deze Pagina