kind gebonden budget van 2011 wat was daar de grens van het verzamel inkomen?

Discussie in 'De lounge' gestart door spriet, 9 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. spriet

spriet Fanatiek lid

5 jun 2008
    2.308
    33
    48
    vraagje weet iemand vanaf welk inkomen je recht had op kind gebonden budget in 2011?

Ik kan het online nergens meer vinden.

Wij hadden een financieel adviseur die dit voor ons zou aanvragen, tijdje later vroegen wij ernaar want in september zou dit uitbetaald worden.
    Toen kregen wij als reactie dat wij er geen recht op hadden.
    In 2012 hebben wij hier wel recht op, dus toen vroeg ik aan hem waarom in 2011 dan niet.
    Hij zei dat de grens van het verzamel inkomen naar beneden was gegaan en dat we daardoor ineens wel weer recht erop hadden.

Maar ik vraag me af of dit wel zo is en hij het niet gewoon vergeten is en dit nu gewoon maar zegt om er vanaf te zijn.

Kon het online nergens vinden, als ik een proef berekening over 2011 wil maken zegt hij dat dit niet meer kan logisch ook want dit kan je nu niet meer terug vragen.

2. lin80

lin80 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.798
    1
    0
  3. lin80

lin80 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.798
    1
    0
    Kindgebonden budget - Wikipedia

Dit kwam ik ook nog tegen, maar wikipedia hoeft niet altijd waarheid te zijn, dus durf ik niet met zekerheid te zeggen.

4. lin80

lin80 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.798
    1
    0
  5. spriet

spriet Fanatiek lid

5 jun 2008
    2.308
    33
    48
    Het bedrag dat een ouder of ouderpaar krijgt aan kgb, hangt af van het gezamenlijk toetsingsinkomen, van het aantal kinderen dat aan bovengenoemde voorwaarden voldoet en van de leeftijd van de kinderen. Het bedrag wordt jaarlijks bij ministeriële regeling aangepast.

Ik heb hem ingevuld in 2011 hadden wij er indd niet recht op
    ik heb het verzamel inkomen van 2012 gebruikt aangezien ik niet meer precies wist wat dat was, maar veel zal het niet schelen.

Maar nu in 2012 mede doordat wij denk ik nu 2 kids hebben, hebben we er wel recht op.
    erg vaag maar ik vind het wel prima.

Heb ik ook nog het verzamel inkomen over 2010 en 2011 verkeerd ingevuld van de kinderopvang toeslag, heb het bruto bedrag ingevuld wat wij hebben verdiend en niet het verzamel inkomen hoop dat ik dat ook nog kan corrigeren dat scheelt ook weer een paar honderd euro :):):);)

6. spriet

spriet Fanatiek lid

5 jun 2008
    2.308
    33
    48
  7. Baby09

Baby09 Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.866
    15
    38
    Moet je dat zelf aanvragen? Of als je alveen toeslag krijgt gaat dat dan automatisch?

8. nijntje1983

nijntje1983 Fanatiek lid

21 nov 2012
    1.192
    0
    0
    vlakbij assen

ik kreeg het automatisch, maar ik baal daar dus van. Want mijn man is meer gaan verdienen en ik kan dat dus weer terug gaan storten. Daarom had ik het ook niet aan willen vragen. Gelukkig staat het hier wel apart op de rekening.

9. lin80

lin80 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.798
    1
    0
    Oeps, het is al laat.:)
    Maar gelukkig stond de link er, kon je het zelf nog nakijken. Weet je ook meteen weer dat je niet alles moet geloven wat er geschreven wordt.:D;)

10. spriet

spriet Fanatiek lid

5 jun 2008
    2.308
    33
    48
    Ik baal toch best wel van de kinder opvang toeslag dat ik dat bruto inkomen heb ingevuld... hoe stom kan je zijn.

Nu heb ik dus voor het grootste gedeelte van 2010 en alles van 2011 te weinig terug gekregen en achteraf aanvragen kan niet meer.
    Nee als je zelf een foutje maakt in de voordeel van de belasting dienst is er niks meer mogelijk, maar andersom weten ze je wel te vinden. ;)

11. spriet

spriet Fanatiek lid

5 jun 2008
    2.308
    33
    48
    Wij krijgen dit niet automatisch, over 2012 hebben we nu wel gelijk met de aangifte van 2012 aangevraagd.
    zou het toch ff narekenen kan nog tot 1 april aangevraagd worden.

12. Baby09

Baby09 Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.866
    15
    38
    Nee toch? Als jij je aangifte hebt gedaan dan gaan ze bij de toeslagen pas een definitieve berekening maken. Zo krijg ik al 2 jaar zorgtoeslag terug omdat ik het bruto salaris invul...

Ik kreeg een brief dat wij geen recht hadden op kgb maar nu ik het nareken hadden wij recht op 34 per maand.. Hoop wel dat ik dat nog krijg is toch een lekker extraatje.

13. Baby09

Baby09 Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.866
    15
    38
    Het is al 9 april ;)
    Maar ik ga morgen even met de belastingdienst bellen!

14. spriet

spriet Fanatiek lid

5 jun 2008
    2.308
    33
    48
    oeps :) de weken vliegen ook voorbij ;)

15. spriet

spriet Fanatiek lid

5 jun 2008
    2.308
    33
    48
    Ik heb in augustus 2011 een brief gekregen die ik moest invullen welke daadwerkelijke uren we hadden afgenomen, jaaropgaaf kinderopvang kopie mee sturen en onze "verzamelinkomens" ingevuld.
    In oktober kregen we bericht dat we 181 terug kregen.
    (dit had veel meer moeten zijn)

In augustus 2012 zelfde verhaal weer ingevuld en tot op heden nog geen bericht gehad.
    2 weken terug de belastingdienst gebeld met hoe en wat maar hun zeiden dat het wel kon kloppen dat het zolang duurde en dat in 2011 ze het toen minder druk hadden.
    Maar ook deze heb ik dus destijds niet goed ingevuld ;)

Van de zorg klopt wel ja deze kreeg ik ook bericht van na de belasting aangifte.

16. Baby09

Baby09 Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.866
    15
    38
    Oh dat is dan balen want bij kot heb ik ook meer loon ingevuld. Apart hoor want ik vul liever me inkomen te hoog in dan te laag.
    Ik heb vd zorgtoeslag nog geen bericht gehad terwijl ik toch 200 euro hoor terug te krijgen.

Deel Deze Pagina