Dit heb ik ruim een jaar gedaan. Leuk vond ik het meestal niet, maar ach, het is werk en je hoeft tenminste geen dingen te verkopen.
Sallie...even nieuwsgierig. Wat voor soort onderwerpen zijn het dan bij textbroker? En wie bepaalt hoeveel sterren je als auteur krijgt?
Heb me ingeschreven en een testverhaal gemaakt. Ben qua zinsopbouw en schrijven denk ik redelijk goed, ik werk op een emailafdeling. Toch kreeg ik maar 2 sterren. In de categorie van 2 sterren zijn er alleen maar opdrachten met reizen. Je moet dan op internet zoeken naar info (want die staat er niet in) en zelf een artikel schrijven. Dat levert je ongeveer 1,40 op per geschreven tekst. Het bedrijf waarvoor je de tekst schrijft, moet het nog eerst goedkeuren voordat je betaald krijgt. Denken jullie wel allemaal aan de belastingdienst? Dit soort werk is allemaal wit maar er wordt nog geen belasting over berekend. Dit zul je dus zelf nog op moeten geven bij de belastingaangifte en hier alsnog belasting over betalen...
Wat verdient dat ongeveer bij tps nipo? Ik ken alleen het invullen van enquêtes via de mail met waardebonnen als vergoeding (ook leuk!)
Niet veel, 9 Euro nog wat per uur. En je kreeg nog 10 of 12 Euro maandelijkse vergoeding voor internetkosten. Voor die trainingsdag krijg je je reiskosten vergoed en ook een paar Euro extra ofzo. Anyway, rijk word je er niet van, maar je hebt in ieder geval ook geen reistijd, reiskosten, kdv-kosten (ik deed het 's avonds), dus dat scheelt weer. Ze hebben nog zoiets Vacatures Callcenter of Thuiswerken Alleen moet je daarbij wel telefonische verkoop doen, bij TNS-Nipo is uitsluitend enquêteren.
De onderwerpen zijn heel divers maar het ligt eraan hoeveel sterren je hebt want de opdrachten van hogere niveau's kun je niet zien. Ik kreeg bij de eerste beoordeling 3 sterren en daarna na mijn eerste teksten 4 sterren, de meeste opdrachten zijn 3 en 4 sterren. De beoordelingen worden door de redactie van Textbroker gegeven. Ik schrijf veel teksten voor Zalando en ook veel teksten over reisbestemmingen voor bijvoorbeeld Elmar.
Ik heb mijn tekst ingeleverd waarnaar ze kijken om je niveau te bepalen, dat was vrijdagavond, dus ik denk dat ik daar morgen iets over hoor. Ik weet niet of het objectief genoeg is, maar vond de opdracht nogal breed. Eylem: mag ik vragen hoeveel tijd jij erin steekt en wat je er aan overhoudt?
Ik heb ook account aangemaakt en moest een tekst schrijven.....toen was alles blanco en bleef blanco.....kon niets verzinnen..!! lol Heb toch liever inpakwerk....wie o wie kan me daar aan helpen!!
Zo, ben ik weer even. Ik heb reactie gehad op mijn tekst, heb 4 sterren gekregen. Ik ga straks met de laptop ( nu mobiel) eens kijken hoe ik het verder kan gaan aanpakken, hoe ik aan opdrachten moet komen enz.