Nou bij deze dan: Een club voor iedereen die graag haakt, naait, breit, scrapt of wat voor creatieve soort handwerk dan ook. Hier kunnen we patronen uitwiselen, tips geven en krijgen, onze frustraties kwijt ( soms erg nodig ) En onze creaties showen!
Heeft iemand misschien een makkelijk patroon voor een amigurumi? Waar kun je het beste mee beginnen? O en ik heb nog een tip voor naaipatronen. Als je je op burda.com aanmeld kun je heel veel gratis naaipatronen vinden. En ze zijn ook erg leuk!
hier nog 1 ben gek op haken/breien!!! raak met die termen soms errrrrrrg in de war maar het komt uiteindelijk wel goed. heb al een paar baby-dingetjes af (die zijn snel klaar/af) zal binnenkort wel met fotos komen maar heel leuk zon club
Ik ben echt helemaal een beginner, dus de termen zeggen mij nog echt heel weinig. Nisa, ik ben benieuwd wat je allemaal al gemaakt hebt! Wup, een stokje haken zegt me eigenlijk al helemaal niets
Hier nog een crea-bea.. Ik ben momenteel bezig met een vloerkleed te knopen. Heb tijdens de zwangerschap van mijn dochter ook 1 gemaakt (een beer), en maak nu voor deze kleine een hond. Voorbeelden staan wel in mijn foto-album Haken en borduren vind ik ook geweldig! En af en toe 3d-kaarten maken
@Loran, zo'n vloerkleed is ook erg leuk! Mijn moeder heeft dat heel veel gedaan. Ik kan het ook nog wel denk ik. Manlief wil alleen geen vloerkleed in huis, erg jammer.
Haai, ben ik ook. Ik zal mijn geweldige (ahum ) filmpje ook nog even plaatsen: YouTube - Leren haken, de basis. En dit weekend maak ik er nog eentje waarin ik zal uitleggen hoe je stokjes moet haken en mischien nog wat steken. Maar met stokjes en vasten kom je al een heel eind. En dan zal ik er nog eentje maken met hoe je rond haakt. En misschien kan ik ook nog wel een granny square laten zien. De simpelste versie want ik ben zelf ook nog helemaal niet zo lang bezig he..
ben nu rond aan het proberen te haken maar in het boekje staat het anders dan dat ik op een filmpje van amigurumi tegenkom. In het boekje staat bij 1e toer: 5 lossen haken en met een kettingsteek tot een ring sluiten. Is dat dan met behulp van een halve vaste of echt alleen een losse? En daarna staat: 2e toer: in elke losse van de 1e toer 2 vasten haken (=10 vasten). Zo ver snap ik het ook nog, alleen het probleem is dat ik, omdat het dan al een klein cirkeltje is, niet meer zie wat nou die lossen uit die eerste toer ook al weer zijn. Zucht
knopen is op zich niet heel moeilijk. alelen vergt wat tijd En tjah die heb ik inmiddels al 6 weken, door de bedrust
een veiligheidsspeld oid door de eerste steek halen, zo weet je altijd wanneer je rond bent. Ik gebruik er een markeerringetje voor
oh dan heb ik een leuk filmpje,wel in het engels,maar wel heel duidelijk. YouTube - Crochet Cloche Hat Part 1
Jup, hier nog eentje!! Borduren is mijn favoriet, een prima bezigheid als manlief voetballen zit te kijken en ik me niet naar boven wil laten verbannen!! Zie hieronder mijn mooie meesterstuk voor Luuk!